Egy bizonyos Gregorio Rossi di Montelera gróf különleges kívánsággal fordult a Porschéhoz: építsenek át számára egy 917-es versenyautót, mégpedig úgy hogy a lehető legkevesebb módosítással tegyék alkalmassá a közúti közlekedésre.




Az így megvalósult autó a mai napig aktív használatban van, és élő inspirációként szolgált a Porsche észak-amerikai csapata, akik régi motorsport-partnerüket, Roger Penskét bízták meg azzal, hogy 1975-ös Rossi-féle 917-es szellemében építsen át egy Porsche 963-ast, a márka jelenlegi LMDh (Le Mans Daytona hybrid) versenyautóját.
A recept tehát adott volt: a lehető legigényesebb anyagok használatával prémium környezetet teremteni, de maradéktalanul megőrizni az autó motorsport-alkalmasságát.
Néhány alapvető módosításra így is sor került. A kerekek például burkolatot kaptak, a karosszériát pedig a szokásos fóliázás helyett festették, méghozzá az 50 évvel ezelőttivel azonos Martini-ezüst színre – ez egyébként nem volt egyszerű feladat a szénszálas és kevlár felületek miatt.
A kerékívek egyedi lég kivezető nyílásokat kaptak. A futóművet a legfelső állásába emelték, a csillapítás a leglágyabb beállítást kapta – magyarul maradtak az eredeti versenykomponensek, csak a beállítással variáltak. Az autó orrát grafika helyett zománcozott Porsche-embléma díszíti, valamint elöl és hátul egyaránt rendszámtábla-tartókat helyeztek el. A fényszórókat közúti használatra állították át, és irányjelzőket szereltek fel.
A belső térben Alcantara és barna bőr váltja egymást, az ülések és a térdtámaszok kárpitozást kaptak, a kormány bőrözött, és van egy pohártartó is az utastérben.
A vezetőülés fejtámaszát a motortér válaszfalára erősítették, az ülés mellett tárolóhelyet alakítottak ki a leszerelhető kormánykerék, a rádiós headset, a motor indítására és diagnosztikájára szolgáló számítógép, valamint egy Penske bukósisak számára. Ez utóbbi ugyanúgy a csomag része, mint egy speciálisan csomagolt szerszámkészlet.
A 4,6 literes V8-as hibrid erőforrás megőrizte a 2,9 millió dolláros (egymilliárd Ft) versenyautón alkalmazott versenybeállítást, azaz a hibrid rendszer csúcsteljesítménye 680 LE, csupán a teljesítménykifejtést állították egyenletesebbre, lágyabbra, illetve – ami komoly kihívást jelentett – normál kútbenzinre hangolták át a vezérlést.
Bár mindkét autó egyetlen példányban készült, egy valamiben mégis elmarad a Rossi-féle 917-estől az új 963-as: míg az előbbi a mai napig használatban van, a 963-as a Le Mans-i bemutatkozást követően visszamegy a Porsche stuttgarti múzeumába, és csak időnként veszik majd elő.
Kevesebb pénzből is lehet különleges Porschét építeni, meg is mutatjuk:





