Van az a fajta autóra ragasztott cetli, ami elküld másokat – vagy az autó vezetőjét – melegebb éghajlatra; és van ennek a Fiatnak a hátsó ablakára helyezett üzenet, amelyhez hasonlót csak ritkán látunk. Tíz pontos!
A képet nagyon köszönjük Róbert nevű olvasónknak, aki “A Közlekedési Kultúra Napjának” apropójából küldte nekünk.
“Bocsánat! Komplett motorfelújítás (bejáratás) miatt vegyok lassú…még!!! :) Köszönöm a türelmed!”
Ha pedig már felmerült a bejáratás, és új motort kerül az autóba – vagy megadatik valakinek az a szerencse, hogy új autót vásárol -, akkor azt érdemes bejáratni. Mit is jelent ez? Egy nyers motort még ma is érdemes bejáratni, majd az első 2000 km után egy olajcserével megalapozni a közös életet.
Egy autó bejáratását érdemes hosszabb utakkal megtenni, amiben fontos az útvonal. Lehetőleg ne egyenletes sebességnél, tempomattal járassátok be autópályán, mert a nálam okosabbak szerint jobb ezt változó fordulatszámmal és terheléssel megtenni. Tehát legyen a túrában minél nagyobb arányban dimbes-dombos országút.
Lényeges, hogy ne húzassátok ki erősen a motort, ne adjatok padlógázt és ne legyen kiugró terhelés sem, pl. vontatás hegynek felfelé. Tehát a fordulatszám dízeleknél ne menjen 3000-3500, benzineseknél 4000-4500 fölé (kivéve persze egy elnézett előzés befejezését).
Fontos azzal is tisztában lenni, hogy amikor új gumit vesztek, nagyjából 300 km kell ahhoz, hogy lekopjon a formaleválasztó és a gumiabroncs elérje a tényleges tapadását. Ha fékbetétet, illetve féktárcsát cseréltettek, itt kb. 500 km alatt kopnak össze az alkatrészek a maximális fékerő eléréséhez. Szóval ezekre is figyelj!
Hasonló jópofa feliratok:







