A torinói születésű, széles körben ismert és elismert, korának egyik legtermékenyebb és legbefolyásosabb autótervezője az 1960-as évek közepén szerzett magának hírnevet, amikor a nagy múltú Bertone dizájnstúdiónak dolgozott. Olyan ikonikus autók formaterve került ki kezei közül, mint a Lamborghini Miura, a Lancia Stratos, a Ferrari 308/GT4, a Bugatti EB110 vagy a Renault 5 Turbo, de cikkünk végén egy hosszabb listát is találsz majd.
Gandini felemelkedése akkor kezdődött, amikor 1965-ben Giorgetto Giugiaro helyére került az olasz tervezőirodánál. Egyik legkorábbi munkája a Porsche 911 Targa kétüléses változatának átdolgozása volt, amely soha nem került gyártásba. Majd nem sokkal később egy impozáns luxuskupé következett: a Jaguar S-Type.

Vitathatatlanul legismertebb alkotása a Lamborghini Countach, amelynek ék alakú sziluettje Gandini védjegye, az 1970-es és 1980-as évek autódizájnjának emblematikájává vált, és még ma is nagy hatással van a formatervezőkre.

Lamborghini Countach
Gandini azonban nem csak kisszériás szupersportautókat “rajzolt”: az elmúlt fél évszázad legnépszerűbb autói közül jó néhány az ő tervezőasztaláról származik. Ilyen például az első 5-ös BMW, az első Volkswagen Polo, a Fiat 132, a Renault 5 Turbo és a Citroën BX. De az Alfa Romeo 33 Carabo és a Navajo lenyűgöző koncepciói is Gandini munkájának gyümölcse, akárcsak a Lamborghini Diablo eredeti koncepciója.

Alfa Romeo Carabo – A motortérben 2.0 literes, 233 lóerős V8-as kapott helyet, amelyhez hatfokozatú manuális váltó csatlakozik. Végsebessége állítólag elérte a 250 km/órát.

Lancia Stratos HF – Az autó versenyváltozatba V12-es, 480 lóerős blokkot építettek. A Lancia 1974-ben (a Fulviával közösen), 1975-ben és 1976-ban már a Stratos-szal is megnyerte a rali világbajnokságot, de bajnok lett az autó az európai ralikrossz bajnokságban is.
A Bertone-tól való távozása után az 1990-es években egy sor lekerekített és szokatlanabb formatervvel szakított addigi koncepciójával, és olyan márkáknak tervezett, mint például a Nissan.
Utolsó autói között volt a Stola S86 Diamante – egy koncepció, amelyet mindössze öt hét alatt készített a 2005-ös Genfi Autószalonra. Gandini idén tiszteletbeli gépészmérnöki diplomát kapott a Torinói Politechnikai Intézettől.
Legismertebb munkái
- Alfa Romeo Montreal
- Alfa Romeo 33 Carabo
- BMW 5-ös sorozat (első generáció)
- Bugatti EB110
- Citroën BX
- Cizeta Moroder V16T
- De Tomaso Pantera 90 Si
- Ferrari Dino 308GT4
- Fiat 132
- Fiat X1/9
- Iso Lele
- Lamborghini Countach
- Lamborghini Diablo
- Lamborghini Espada
- Lamborghini Jarama
- Lamborghini Miura
- Lamborghini Urraco
- Lancia Stratos
- Maserati Khamsin
- Maserati Ghibli
- Maserati Quattroporte IV (1994–2001)
- Maserati Shamal
- De Tomaso Biguà, Qvale, and Mangusta


