Úttörő modell volt a Ferrari Dino 308 GT4, méghozzá több szempontból is. Ez volt az első szériagyártású Ferrari, melyben középre került a V8-as motor, ez pedig máig meghatározó elem. Pininfarina pedig kicsit durcás lett tőle, mert a 308-as formaterve a Bertone stúdiónál dolgozó Marcello Gandini műve. Szinte csak az utat látja a vezető a pilótafülkéjéből, melyet Enzo Ferrari segítségével alakítottak ki. Maga a Commendatore próbálgatta végig a lehetséges üléseket és kormányokat. Egyesek szerint ő biztos nem hagyta volna jóvá ezt a változatot, mely terepre készült.

1975-ben készült ez az amerikai specifikációs 308 GT4, melyet a texasi Hustonban található DriverSource alakított át. A motorhoz nem nyúltak, az maradt a gyári 3 literes, 240 lóerős V8-as. Ez a motor ma is bőven elegendő dinamikát nyújt, hiszen nagyjából 6,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/órával is szaladhat vele a Dino. Még a belteret is az eredeti formátumban restaurálták, csupán alumínium pedálok, bőr csomagrögzítőszíjak és Repa négypontos övek kerültek az utastérbe.

A 308 Dino önmagában is úttörő modell volt, így meg aztán végképp az 2

Egyedi gyártott, acél első lökhárítót raktak az autóra, amiben masszív vonószem is található, mert terepes használathoz ez elengedhetetlen kellék.  Átalakították a kormányművet és természetesen a futóművet is megemelték. Hella lámpákról és a CB rádió hosszú antennájáról könnyen felismerhető. Az autó egyébként remek állapotban van és részletesen dokumentált, így nem csoda, hogy aukción értékesítik majd.

A 308 Dino önmagában is úttörő modell volt, így meg aztán végképp az 3