A Ferrari 250 hallatán a négykerekűekhez értők többsége a közelmúltig a világ legdrágább autójaként – pontosabban autóiként – ismert GTO-kra gondol, pedig a 250-es szám egy teljes modellcsaládot takart az 50-es, 60-as években, utcai és versenyváltozatokkal, GT-kkel, berlinettákkal, spyderekkel.

Kíváncsi vagy a csúcstartó Ferrarit a trónjáról letaszító autóra? Itt olvashatsz róla! 

Persze a 250 GTO már akkoriban is igen vonzó típus volt, ám ugyanígy már akkor sem juthatott hozzá bárki, ezért amikor a Ferrari nem volt hajlandó egy példányt eladni Giovanni Volpinak, az helyette vásárolt egy 250 GT SWB-t, majd azt a tervező- és építő Giotto Bizarrininek adta oda átalakításra.

Volpi egy, az ebben az időben az USA-ban is feltűnt átépítést kért: „kombisítani” akarta a sportkocsit, azaz shooting brake-et csináltatott a Ferrarijából. Az átépítés jól sikerült, ráadásul a teljesen egyedi végeredmény aztán igazi kultstátuszba emelkedett.

A brit autós körökben Breadvanként, azaz kenyereskocsiként emlegetett egyedi Ferrari az elmúlt évtizedekben számos veterántalálkozón és -versenyen megfordult, legutóbb a Le Mans Classicon indult, ahol a valódi 24 óráson korábban részt vett, vagy azokhoz hasonló járművek csapnak össze. Ez a hétvége azonban szomorú véget ért a „kenyérszállító” számára, ugyanis sikerült rendesen összetörni a Ferrarit.

Tegyük hozzá, nem ez az első harci sérülése, ez előtt 2015-ben, Goodwoodban is kijutott neki a jóból, igaz, akkor jóval kisebb volt a kár.

Bár a legdrágább GTO-kkal (48 millió dollár) nem versenyezhet, a Bizzarrini-féle Ferrari shooting brake értékét is nagyjából 30 millió dollárra (12 milliárd Ft) becsülik, így ugyan nem lesz olcsó mulatság a javítása, de az is garantált, hogy helyre fogják állítani.