Magyarországon sosem volt nagy hagyománya a tejeskocsiknak, de ahol el is terjedtek, mint például az Egyesült Államokban, ott sem a gyorsulási versenyek sztárja volt. Rengeteg ilyet gyártott a detroiti, 1926-tól hat évtizeden át működő Divco, és akad közöttük egy, amely mégiscsak kilóg a sorból.
Tulajdonosa, Nick édesapjával építette át a furgont – ez már a hatodik közös projektjük –, és ugyan amennyire lehetett, megőrizték eredeti formáját, de máris egyedi alvázat kapott, ami előtte egy 1995-ös Chevrolet pick-up része volt, és a kerekeket is lecserélték.


Ránézésre egy szimpla furgon, de amit rejt, az nem gyerekjáték
Ránézésre egy szimpla furgon, de amit rejt, az nem gyerekjáték






Ennél is jelentősebb változás, hogy eredeti, 107 lóerős motorja helyére 8,1 literes, V8-as Chevrolet Big Block-hajtás került. Két turbófeltöltővel is felvértezték, így 815 lóerős teljesítményt ad le. Kapva a lehetőségen, Nick ki is próbálta, mire képes az új motorral a Divco: egészen 183 km/óráig gyorsult, igaz, közben attól tartott, hogy beesik a szélvédő. Lássuk be, a tejszállítókat semmiképpen sem féktelen száguldozásokra tervezték.
Nemcsak motorikusan, hanem belül is átalakították a tejeskocsit: parkettás padlója egy házfelújításból származik, az első üléseket pedig egy Dodge Caravanból szedték ki. A raktér kárára már hátsó üléssor is van, emellett olyan extrákkal bővült az utastér, mint a mélynyomóval szerelt audiorendszer vagy a GPS.
Nick hosszabb távon tervezget a felturbózott tejeskocsival, és reméli, hamarosan visszatérhet vele a versenypályára. Azt nem részletezte, milyen változtatásokra készül, de aligha arról van szó, hogy lassabb lesz ezután a Divco. Az egész átalakítás már így is több mint 2000 munkaórát vett igénybe.