Próbáltál már teljes gázzal a végtelenbe hajtani? Közben a táj elmosódott masszává alakul körülötted, a vér úgy pumpálja az adrenalint, mint egy V8-as, de a mókának mindig vége szakad. Vagy azért, mert a lábunkon bilétával egy hideg hűtőben végezzük, vagy mert fékezünk, mielőtt saslikot csinálna belőlünk egy szalagkorlát, vagy pedig több ész szorult belénk egy molylepkénél és nem kockáztatunk.

A nevadai sivatagba kihúzott aszfaltcsíkon viszont nincs mitől tartani, hacsak nem saját magunktól és a fenekünk alatt a pokolba száguldó géptől. A légellenálláson kívül semmit nem kell legyőznünk. Ezen a helyen állították fel a minap az új sebességrekordot, amelyet közúton is használható autóval valaha elértek…hivatalosan!

Az új rekordot az SSC Tuatara állította fel: két mérést átlagoltak, amelyből 508,73 km/órás sebesség jött ki a Guinness hivatalos mérése alapján (a visszaút 532,9 km/óra volt!!!). Most pedig üljünk be a Oliver Webb autóversenyző mellé, aki a “futam” után azt nyilatkozta, hogy a Tuatara még gyorsabb is lehetett volna, de nem kockáztatott, erős volt az oldalszél.

 

Ezt a rekordot eddig a Koenigsegg Agera RS tartotta, méghozzá 447,19 km/órával.

 Az SSC a Shelby SuperCars rövidítése ez a márka jegyzi az Ultimate Aero modellt is. Az egész Tuatara karbonból készül, méghozzá olyanból, amit a repülés világában használnak. Az autó légellenállási együtthatója rendkívül alacsony, mindössze 0,279. A jármű stabilitását aktív hátsószárny segíti. A kétfős kabin 195 centiméteres magasságig (ők még fel tudnak venni sisakot) kényelmes, nincsenek benne hagyományos műszerek, csak digitális kijelzők, a középkonzolon érintős változatban. A tolatást kamera segíti.

Itt az új sebességrekord, az SSC Tuatara diktált pokoli tempót 2

A Sport és Track módok között nem csak a hasmagasság, de a futómű feszessége is változik, de képes 40 mm-rel megemelni az elejét, ha például fekvőrendőrön kell áthajtani. A Tuatarában 5,9 literes, V8-as motor dolgozik, két turbófeltöltővel. A teljesítménye E85-ös üzemanyaggal 1750 lóerő (hagyományos üzemanyaggal valamivel több min 1300 ló) és képes nagyjából 2,5 másodperc alatt 100-ra gyorsítani az autót. A gyártó korábban azt közölte, hogy végsebessége 483 km/óra, erre sikerült most rádobni még egy keveset.

Tudtad, hogy a szárazföldi sebességrekordot még 1997-ben állította be Andy Green, amikor 1227 km/órával száguldott a Thrust SSC szuperszonikus járművel?

 

Forrás: Carthrottle