Gonosz pletykák szerint még az sem garantálja a Toyota állóképességét, hogy ők az egyetlen gyári LMP1-es csapat a Hosszútávú Világbajnokság mezőnyében, de az időmérő és az első öt óra alapján – ami még messze nem dönt el semmit – bizakodóak lehetnek a rajongók. A japán gépek magabiztosan autóznak a mezőny előtt, de az előző versenyeiken nem sikerült a dobogó legfelső fokáig menetelniük.

Kiszállt a Porsche, így a legnagyobb ellenféltől szabadultak meg, amivel jócskán nőttek a TS050 Hybrid esélyei. Erre talán most utoljára van lehetősége, hiszen a prototípusok versenye még a nagy gyártók költségvetésében is messziről jól látható összegeket rabol el és a markentingesek is temérdek álmatlan éjszaka után tudják csak összekötni a bárki számára megvásárolható terméket a rá cseppet sem hasonlító versenygépre. A hírek szerint az FIA 2020 után már inkább a szupersportautók alapjait használó vagy legalábbis arra hasonlító versenyautókat szeretné látni a futamokon.

Diadalért száguld a Toyota Le Mans-ban 1

A 2018-as Le Mans-i futamot illik behúznia a japánoknak

Szerencsés helyzetben van a Toyota, mert a módosított szabályokkal ugyan hangyányit igyekeztek kiegyensúlyozni a hibrid technológiát használó gyári csapat és a hagyományos hajtású privát csapatok közötti hézagot, de a pálya mégis a Toyotának kedvez.

Ennek értelmében a privát LMP1-es csapatok körönként 210,9 MJ energiával gazdálkodhatnak, ezzel szemben a hibrid Toyota TS050-es számára 124,9 MJ engedélyezett, amiben benne van a 8 MJ villanyos hajtás is. Míg a privát csapatok autói óránként akár 110 kilogramm üzemanyagot is elégethetnek, addig a Toyota esetében ez 80-ra mérséklődik. Az autó minimum súlya 875 kilogramm a hibrid esetében, a privát csapatok 45 kg-mal könnyebb autóval állhatnak rajthoz.

Diadalért száguld a Toyota Le Mans-ban 2

Két autót indít a Toyota az LMP1-ben

Harmadjára tökéletesítettek a Toyota TS050 Hybrid versenygépen, melyben 2,4 literes, V6-os motor dolgozik, amire két turbófeltöltő került, a teljesítménye önmagában 500 lóerő. Ehhez jön hozzá az első és hátsó villanyos hajtás szintén 500 lova, a rendszerteljesítmény 1000 ló.

Nagyteljesítményű lítium-ion akkumlátor csomagban tárolja az autó az energiát, mely okozott némi fejtörést a toyotásoknak. A 300 kW-os teljesítményre képes akksi rengeteg hőt termel, ezért új elektrolit oldatot kellett bevetni és módosítani a cellák anyagát is. Valamelyest ellenállóbb a hővel szemben, de a biztonság kedvéért a teljes hűtőrendszert is frissítették a TS050-esben.

Diadalért száguld a Toyota Le Mans-ban 3

Fernando Alonso a legnépszerűbb toyotás pilóta

Pilótákkal sem áll rosszul a Toyota, a legnagyobb érdeklődés természetesen a leginkább Forma-1-ből ismerős, de más sorozatokban is szívesen vendégeskedő Fernando Alonso iránt van, aki így újabb nagy trófeát tehet a polcára a Le Mans-i 24 órás WEC futam után. Vele osztozik a 8-as autón Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima. Este fél kilenckor éppen autóznak 3:15,377-es idővel és 251 km/órás átlagsebességgel. Akárcsak az időmérős pole-t, úgy ezt a remek köridőt is Nakajima szerezte a Toyotának.

Tőlük messze elmarad a 7-es rajtszámú TS050, amiben szintén neves versenyzők váltják egymást. Itt Mike Conway mellett Kamui Kobayashi és Jose Maria Lopez küzd két másodperccel lemaradva az élen autózó csapattárstól. A verseny vége azonban még 18 és fél órányira van.