Évtizedek óta ugyanazok a szereplők versenyeznek a prémium kategóriában. A német hármas, a Lexus és a Volvo pedig már kicsit kiszámítható is emiatt. Mi történik, ha ebbe az állóvízbe érkezik egy újabb nagy hal, amiről eddig csak szóbeszéd keringett?
Most eljött ez a pillanat, de nagy csobbanás helyett inkább csak lazán beúszik oldalról. A Genesis játszótere a nagyok birodalma. Egyelőre nem Európában, de a próbakör után azt mondom, piszkosul szükség lenne rá, hogy végre valaki ugorjon egy akkora seggest, amire a medence szélén feszítők pulykamód fújnák fel magukat. A Genesisnek ez nagyon is menne.





Mi az a Genesis?
Ismerős lehet a név azoknak, akik figyeltek a Hyundai modellkínálatára itthon. 2009-ben egy szép formájú, gyengécske sportkupét dobott piacra a koreai gyártó Európában, ami csak egy kis ízelítő volt abból, mire képes a gyártó. Eközben Amerikában már épült az új márka, aminek modelljeit nem a Hyundai alatt tervezték értékesíteni, de az első Genesis prémium limuzin még Hyundai néven készült el 2009-ben.
2009-ben lépett piacra a Hyundai Genesis, 3,8 literes V6-os vagy 4,6 literes V8-assal is kérhető volt
2015-ben azonban teljesen önálló márkává alakították a Genesist, innentől kezdve pedig a prémium szegmens egyre komolyabb résztvevőjévé vált. Az első limuzint követően mára nyolc modellből áll a kínálatuk, köztük egy elektromos limuzin, egy elektromos SUV és egy, a Hyundai Ioniq 5-tel és a Kia EV6-tal közös alapokra épült elektromos crossoverrel. Fejlesztéseiket Rüsselsheimben, Namyangban és Irvine-ban végzik, de a gyártás Koreában történik.
2022-ben 56 140 autót értékesítettek az amerikai piacon, ez az ötöde annak a 258 704 darabnak, amit a Lexusnak sikerült. De a Genesis a J.D. Power vevőelégedettségi mérésén a negyedik helyet érte el, a prémiumgyártók között pedig az első helyen végzett, megelőzve a Lexust.
2015 óta külön álló márka a Genesis, Amerikában a Genesis vásárlói a legelégedettebbek a prémiumautók közül
Hogy kerül ide, Magyarországra? Európa több országában is forgalmazzák, köztük Németországban is. A hazai Hyundai értékesítői hálózatból pedig most kettőnél elérhetővé váltak a Genesis modelljei. Egyelőre nem új autóként, hanem keveset futott (15-20 000 kilométer) használt autóként vásárolhatóak meg, így például konfigurálni sem lehet, de a jelenlegi készlet is egészen színes.