Ha megkérdeznénk egy autórajongó kisfiút, középkorú embert vagy aggastyánt, hogy mitől BMW a BMW, válaszaikból aligha a 2-es Active Tourer körvonalazódna. Továbbra is távol van mindattól, ami ezt a márkát naggyá tette, mégis öröm, hogy az első generáció kifutásával a BMW nem fordított hátat a kompakt egyterűeknek.

Maradásukat az a 430 ezer autó indokolta, amit az elődből gyártott legnagyobbrészt a lipcsei üzem, ahol az új is készül.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 1
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 2

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 67
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 68
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 69
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 70
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 71
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 72
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 73
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 74
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 75
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 76
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 77
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 78
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 79
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 80
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 81
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 82
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 83
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 84
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 85
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 86
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 87
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 88
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 89
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 90
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 91
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 92
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 93
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 94
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 95
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 96
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 97
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 98
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 99
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 100
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 101
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 102
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 103
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 104
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 105
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 106
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 107
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 108
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 109
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 110
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 111
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 112
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 113
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 114
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 115
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 116
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 117
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 118
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 119
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 120
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 121
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 122
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 123
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 124
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 125
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 126
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 127
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 128
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 129
Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 130
Fotó megosztása:

Annál szomorúbb, hogy a 200 ezres példányszámig jutó Gran Tourerről viszont lemondott a BMW, gyártásának leállításával a prémiummárkától 5+2 üléses egyterűt keresőknek csak a Renault Kangoo technikáját recikláló Mercedes T-osztály marad. Kár ezért, mert a nyújtott verzió hódítási rátája igen magas lehetett, és a C4 Grand Spacetourer, a Grand C-Max, a Zafira C, a Grand Scénic és a Touran kifutásával elég sok nagycsaládos vevőnek lehetne alternatíva.

Külső

Változatlanul 2670 mm-es tengelytávval, kicsit növelt méretekkel áll előttünk az új 2-es Active Tourer. 4386 mm a hosszúsága, 1576 mm a magassága és 1824 mm a szélessége, amiből az orron a nekem arányosnál sokkal nagyobb részt foglalnak el a vesék. Az egyterűnek nem volt olyan szerencséje, mint a 3-as vagy a 8-as BMW-nek, amelyek párjukkal, a 4-es és a 7-es sorozattal ellentétben megúszták a vesemegnagyobbodást.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 131

Kicsit magasabb és szélesebb lett a modellváltással. A nyújtott, 5+2 üléses 2-es Gran Tourer nem kap utódot

Nem ez az az autóforma, ahol a célszerűségből sokat lehetne és kellene áldozni a szépség oltárán. A hátul felhúzott övvonallal dinamikusabb lett a vonalvezetés, de a hátul ülő kisgyermekek kilátásának rontásával, az övvonal megemelésével és az ablakméret csökkenésével rögtön vissza is üt a dizájnelem.

Jót tesz a látványnak a 19 hüvelykig növelt felniméret, a tesztautót is feldobják a 839-es BMW Individual-keréktárcsák, de hogy megérnek-e 884 800 forintot egy családi autón, az kérdéses. A szén-dioxid-kibocsátást 4 grammal, 130 g/km-re rontják a 16-os alapszetthez képest. Kár, hogy fekete a külső tükrök szára és a tükörház alsó része, mert így elüt a karosszériától, és a színeltérés még jobban kiemeli az eleve kicsit ormótlan tükrök nagy méretét.

Érdekes a süllyesztett kilincs. A karosszériába belesimuló kilincsnek van egészen minimális aerodinamikai előnye, de elsősorban szebb, viszont nehezebbé teszi a mentést balesetkor, mint egy jól megragadható kilincs, amibe kampót akasztva könnyebben nyitható egy deformálódott, beszorult ajtó.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 132

Kiváló érték a 0,26-os alaktényező. Elérésében segít többek között az első lökhárítók szélén a légfüggönyt megvalósító két függőleges nyílás, csökkentve a turbulenciát a kerékjáratokban

Kiváló érték a 0,26-os alaktényező. Elérésében segít többek között az első lökhárítók szélén a légfüggönyt megvalósító két függőleges nyílás, amivel mérsékelhető az örvénylés a kerékjáratokban, a rejtett kipufogócsövet végcső-imitációkkal fedő, mélyre húzott hátsó lökhárító, a zárt első levegőbelépő-nyílások többlépcsős, hűtésigénytől függő nyitása és az alsó burkolat is.

Belső tér

Nagyon kényelmes a jól működő automatikus nyitás-zárás, zsebünkben a kulccsal a kocsihoz odasétálva és eltávolodva. Egészséges ajtónyílást és nyitási szöget tárnak fel az oldalajtók az eddiginél sokkal igényesebb utastérbe.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 133

Szép az ívelt képernyős műszerfal. Az óracsoport képátlója 10,25”, a központi érintőképernyőé 10,7”

Jóval elegánsabb lett a belső tér, minőségérzetben sokat fejlődött az U06 kódjelű kompakt egyterű a modellváltással. Decens a hangulatvilágítás, szépek a fabetétek, esztétikus és igényes a bőrhatású műszerfalborítás is. A felhasznált anyagok alapján nem kérdés, hogy prémiumtermékben ülünk.

Ívelt műszeregységével is értékes autónak mutatja magát a 2-es Active Tourer, ami az iX-ből ismerős. Viszont a 2-es egyterűnek nem jutott olyan szélvédőre vetített kijelző, mint más BMW-knek. A szélvédő dőlésszöge a fő oka, amiért szimpla műanyaglapra vetít felárért a fejmagasságú kijelző.

Igen nagy tárolóhely van az első ülések között a sziklaoromként előrenyúló konzol alatt, ahol az indítógomb, az üzemmódválasztó és a hangerőállítás nemes és igen szép tekerentyűje lakik.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 134

Nincs már kézi váltós 2-es Active Tourer. Az oromzat alatt mély tárolóhely van

Hiányzik az iDrive-kapcsoló forgatása-nyomkodása, ami nagyban megkönnyítené az egyébként logikus felépítésű menük használatát. A Tesla autói ihlethették a kormányon lévő, oldalra is billenő gyűrűt, ami itt is éppoly gagyi benyomást kelt. A középső kijelző gyorsan reagál, rajza is szép, felbontása és képe igényes.

A telefon csatlakoztatása gyors és fájdalommentes, hamar feléled a vezeték nélküli kapcsolat az Android Autóval és valószínűleg az almás telefonok is ezt hozzák. Nagyon átgondolt a menü, ha például a hangerőt a hátsó hangszórókra korlátoztam, hogy elöl tudjunk beszélgetni, a következő alkalommal a hangzásmenüben azonnal felkínálta a fader visszaállítását, nem kellett kikeresnem.

101 400 forintért 13 centiméteres úton állítható a hátsó üléspad. Sajnos az elődben sem járt alapfelszerelésként, ezt a hibát nem korrigálta a modellváltás. A hosszirányú mozgatással magas vezető mögött is kényelmesen tágra növelhető a hátsó lábtér. A fejtér az elöl nyitható, hangulatos napfénytetővel is elég tágas mindkét üléssorban.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 135

60:40 osztásban mozgatható hosszirányban, 130 mm-es úton a hátsó pad, de csak felárért. Részben a spórolás, részben a CO2-csökkentés állhat mögötte, mert a fix üléspad könnyebb

Hátul a hét lépésben állítható dőlésszögű háttámlákkal igazán kényelmes az utazás, itt is van két USB-C-töltőcsatlakozó. A 40:20:40 arányban osztott, síléc-, snowboard- és küszöbléc-szállításra ideális háttámla közepén adott a kényelmes kartámasz.

406 vagy 415 liter a konnektoros illetve a 48 voltos hibridek és 470 liter a belső égésű motoros modellek csomagtere, amekkora a tesztautóé is. A síkokkal határolt, praktikus formájú és szépen kárpitozott csomagtartó 470 literjénél többet is tudhatna egy egyterű, a Golf Sportsvan 3,5 centivel rövidebb volt, de az ülések tologatásával 500-ról 590 literre bővíthető a csomagtere.

A merev kalaptartót nincs hová tenni lehajtott üléstámlával, a csomagtér ilyenkor 1455 literre bővül, nagyon könnyen megtölthető a padlónál alig magasabb küszöbbel, és a rakfelület is szép sík, alig emelkedik előrefelé.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 136

470-ről 1455 literre bővíthető a csomagtartó. A kivett kalaptartónak nem jut hely, nincs hátul árnyékolóroló és csempészrekesz sem a padlóban

A belső tér elbírt volna még párórányi ráfordítást és néhány eurót olyan egyterűs értékek és praktikus részletek megvalósítására, mint a kivett kalaptartó elhelyezése, az utasoldali első üléstámla ledönthetősége, tárolóhelyek kialakítása a padlóban vagy az árnyékoló roló a hátsó oldalablakokon. Nem ártana az utasoldali első ajtóra is nyitó-zárógombot tenni.

Technika

Igen emlékezetes premier volt az előző Active Toureré, mert ez volt az első nagyszériás elsőkerék-hajtású BMW, és a rétegmodellnek számító, konnektoros hibrid i8 után itt jelentek meg először háromhengeres motorok a márkánál. Egyiket sem nevezném fejlődésnek, de az F45 kódjelű egyterű ettől még történelmi jelentőségű modell.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 137

Adaptív lengéscsillapítással is megrendelhető az egyterű. A futómű hátul is független, multilink

Ismét a MINI-vel közös UKL-padlólemez (Untere Klasse, alsó osztály) adja a műszaki alapokat, de az F40-es 1-est is hordozó újabb verzió, az UKL2. Nincs kézi sebességváltó az egyterűhöz. A háromhengeres, 136 lóerős alapmodell, a 218i is szériafelszerelésként megkapja a hétfokozatú, dupla kuplungos automatikus váltót.

B47C20 a tesztautó motorkódja a forgalmi engedély szerint. Az 1995 köbcentis, tiszta üzemű dízelmotor 150 lóerős 3750-4000-es percenkénti fordulatszámon. 360 newtonméteres forgatónyomatéka tekintélyes érték és 1500-tól 2500-ig állandó.

A 18 jelű motorokban nincs 48 voltos kisegítő hibridrendszer, a 197 lóerős 223-as dízel és az erősebb benzinesek, a 170 lóerős 220i és a 218 lóerős 223i megkapják. 204 lóerős a 223i motorja, amit a lágy hibrid 14 kW/19 lóerős villamos gépe egészít ki 218 lóerős csúcsteljesítményre. A 223i és a 223d is elérhető összkerékhajtással.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 138

136 és 326 lóerő között mozog a 2-es BMW-k csúcsteljesítménye illetve rendszerteljesítménye. A 18d négyhengeres, a 18i csak három

Másképp, de a konnektorról újratölthető akkus hibridverziók is 4×4-esek, itt a hátsó kerekeket a villanymotor hajtja. A 245 lóerős rendszerteljesítményű 225-ös elektromos hatótávja nagyon ígéretes, WLTP szerint 83-92 km. A 326 lóerős BMW 230e xDrive Active Toureré 83-93 km. Közös bennük a 7,4 kW-os váltóáramú töltés és a hajtásláncban a sorhármas benzines. 14,9 kilowattórás nettó kapacitású akkumulátoruk a hátsó üléspad alól átkerült a padlólemezbe.

Érdekes az első kamerával megvalósított dashcamfunkció. Rögzíthető a tájról vagy pár jól bevett kanyarról készült 60 másodperces videó, de ennél hasznosabb funkció lehet a baleseti adatrögzítés, amivel 20 másodpercnyi felvételt tárolhatunk el.

Alapáras a ráfutásos balesetekre figyelmeztető automatikus vészfékezés és a sávelhagyást figyelő rendszer. A Driving Assistant Plus csomagba foglalt vezetőtámogató rendszerekkel a kormányzásba beavatkozó sávban tartó rendszer 180 km/óráig működik és igyekszik az autót a sáv középvonalában tartani.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 139

Sokféle nézet választható a szép rajzú digitális óracsoporttal

Elektronikai szempontból a 2-es Active Tourer igen fejlett autó, mobilnetes OTA (Over The Air) frissítésekkel elvileg használt autókban is aktiválható felárért az ülések vagy a kormánykerék fűtése, ha az első tulaj nem rendelte meg.

Vezetés

Valamivel jobb lett a kilátás az előrehozott szélvédőoszlopokkal és a háromszögablaktól az ajtó oldalára áttett visszapillantó tükrökkel. A meghosszabbítható combtámaszos, világos bőrkárpitos vezetőülés nemcsak elegáns, de kényelmes is és oldaltartása is tisztességes.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 140

Kicsit jobb lett a kilátás a vezetőülésből az elődhöz képest. Az ülés kényelmes, sokféleképp állítható

Rendes négyhengeres dízelmotor szolgál a 218d-ben. A nyugodt karakterű, kétliteres hengerűrtartalmához képest nem túlhajtott motor hamar erőre kap, és a már 1500-on leadott 360 Nm-rel lazán hátára veszi a vezető és csomag nélkül 1545 kilós családi autót. Erejét jelzi a 8,8 másodperces gyorsulás 100-ra, a végsebesség is tekintélyes, 220 km/óra. A 150-160 még csendes utazótempó.

Hiányzott a tesztautóból az automatikus váltóhoz a kézi kapcsolás lehetősége a kormányról, mert nem voltak váltóflepnik a volán mögött. Jól jött volna a lassításhoz a motorfék fokozása, amikor utolérek autópályán 95-re állított tempomattal utazó elektromos kisautókat, amiknél ez az egyterű sokkal nagyobb szállítókapacitást nyújt 3,9 literig levihető gázolaj-fogyasztással. A váltó L, a fokozatot tartó funkciója nem helyettesíti a visszaváltást.

Haladás közben az automatika jól végzi a dolgát, a váltások finomak és jókor történnek. Meredek utcában parkolni itt is küzdelmes, nehéz az araszolás szűk helyen két autó között a duplakuplungos váltók darabos működésével, a centizéshez túl nagy ugrásaival. 11,4 m a fordulókör átmérője, ez átlagos.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 141

19-es felnivel is egész kényelmesen fut országúton a 218d Active Tourer

Amit vezetési örömként egy magas építésű, elöl hajtó egyterűből ki lehet hozni, azt a BMW ki is csiholta. Szerencsések a kormányerők, a tesztelt 2-es Active Tourer jól végigvezethető a kigondolt íveken. Elődjénél szélesebb nyomtávja jót tesz neki, a kipörgésgátlás is feltűnően gyors az i3-ból és az F40-es 1-esből ismert megoldással. A közvetlenül a motorvezérlésbe integrált kipörgésgátlással megspórolható az ESP agya és a motorirányítás közötti kommunikációból fakadó késedelem.

Városban, kisebb sebességnél még be-beköszön egy-egy éles peremű úthiba a jól hangolt futóművel. Országúton, gyorsabban gurulva kisimul az autó futása, és megrázkódtatásoktól mentesen gurulhatunk egy tankkal akár 1100 kilométert, ha a csupán 45 literes tartályt 16 900 forintos extraként kb. 9 literrel megnöveljük. A konnektoros hibridek tankja még kisebb, 36 literes.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 142

Csendes, 360 Nm-rel jó erős és nagyon takarékos az 1995 köbcentis dízelmotor. 3,9 literrel el lehet gurítani 100 km-en az egyterűt

Szerencsétlen választás gyári első szerelésként a 19-es méretben adott Goodyear Eagle F1 gumi. Túlságosan egyoldalú gumiabroncs: szárazon kiválóan tapad, esőben viszont csapnivaló. Vizes úton az autó orra kis gázra is lecsúszott az ívről, mérsékelt sebességnél, nem túlzott gázzal a körforgalmakból kigyorsítva az utasok is felszisszentek, hogy mi a fene történik.

Meglepett, hogy egy 12,6 millió forinttól konfigurálható prémiumtermék 2022-ben adaptív sebességtartó automatika nélkül le tud jönni a futószalagról, amit egy 72 lóerős, háromhengeres Toyota Yaris Active szériafelszerelésként ad.

Azért is kéne bele, mert a takarékos üzemmódban megnő a gázpedál ellenállása, kényelmesebb lenne a gázadást néha automatikára bízni. Egyéni, sportos és takarékos üzemmódból áll a választék, ez a három tökéletesen elég is, és mind a három jól működik az adott preferenciák mentén.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 143

Háromféle üzemmód van, ez bőven elég is

Költségek

Nagyon keveset fogyaszt a kétezres dízelmotor a tesztelt BMW 218d Active Tourerben. 3,9 liter volt a legjobb érték a teszt során egy békés Budapest-Zamárdi oda-vissza úton. 620 km megtétele után majdnem félig volt a tank, és a fedélzeti számítógép még 580 megtehető km-t ígért. A teljes teszt tankolással mért átlagfogyasztása 5,4 liter/100 km lett.

Mára alig maradt akár ötüléses, akár három üléssoros egyterű, az autómárkák inkább a furgonként is gyártott modelleket tartották meg családi autónak. Európában a klasszikus MPV-k zöme távozott a színről.

A BMW 2-es Active Tourer és vetélytársai – Listaár, forint
BMW 218d (150 LE) 12 570 000
Mercedes-Benz B 200d (150 LE) 12 467 000
Mercedes-Benz T-osztály (116 LE) 10 031 730
Renault Grand Scénic TCe 140 EDC (benzines, 140 LE) 11 499 000

Választék és széles konkurencia híján nehéz megítélni egy autót árát. Most 12,6 millió forint a legolcsóbb BMW 218d Active Tourer listaára, benne a dupla kuplungos automatával. Csak érdekességképp: 2015-ös tesztünkben az akkori 218d 8 724 000 forintról indult, de szériafelszerelésként kézi váltóval.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 144

Sok extrát kell megrendelni a 12 570 000 forintos listaár felett, hogy ilyen szép legyen belül a BMW egyterűje

Látva a forint szabadesését és a drágulást, értékes szolgáltatás a 60 000 km-re vagy öt évre 215 400 forinttal megváltható szervizcsomag a kötelező átvizsgálások valamint az olaj-, szűrő- és gyertyacserék elvégzésére. A szervizcsomag felárért 80 vagy 100 ezer kilométeres kilométer-korlátozással is megvehető, a garancia pedig kitolható 5 évre vagy 200 000 km-re a 361 700 forintos Repair Inclusive-csomaggal.

Értékelés

Több egyterűs okosságot adhatna a BMW MPV-je, a már csak rövid verzióban gyártott 2-es Active Tourer utasteréből kimaradt pár hasznos részletmegoldás. A 218d dízelmotorja nagyon kitett magáért, fogyasztása bámulatos, ereje szerethető és mesteri összhangban működik a dupla kuplungos váltóval.

Erre a BMW-re nagyon nem számítottunk 145

Kár lett volna a BMW-nek is feladnia az egyterűt. A Lipcsében gyártott U06 kódjelű 2-esből nagy hatótávú plug-in hibrid, 48 voltos hibrid és benzines is van a tesztelt dízelen kívül

Megszépült belső terével a 2-es Active Tourer értékes szereplő az egyterűekben egyre szegényebb autópiacon. Nagy kár, hogy az értékes variálhatóságot biztosító hátsó ülésállítás 101 400 forintja nem képes beleférni egy 12,6 millió forintról induló autó alapárába.

Mellette – Ellene
 
  • Elegáns belső tér
  • Tágas utastér
  • Felárért jó variálhatóság
  • Szép kijelzők ügyes menüvel
  • Széles hajtásláncválaszték (benzines, dízel, PHEV)
  • Nívós zajcsillapítás
  • Csekély fogyasztás
  • Erős, kulturált dízelmotor
  • Jó útfekvés és vezethetőség
 
  • Nincs övmagasság-állítás
  • Feláras a hátsó ülés állítása
  • Kihagyott egyterűs okosságok
  • Közepes csomagtérméret
  • Esőben csúszós gumik első szerelésként
Hogy tetszik a BMW egyterűje?
átlag
7.22
szavazat
330
Hogy tetszik a BMW egyterűje?