Röviden – BMW 218d Active Tourer |
Mi ez? |
Egyterű BMW, ami prémium szolgáltatásokkal próbálja magához édesgetni a családosokat. A hátsókerék-hajtás nincs benne. |
Mit tud? |
Bő helykínálattal, kulturált működéssel, kis fogyasztással szolgálni egy józan famíliát. |
Mibe kerül? |
A 218d alapára 8 724 000 forint, de ahhoz, hogy a képeken látható autó köszönjön vissza, még durván két millát rá kell dobni. A legolcsóbb verzió a benzines 218-as, amit 7,36 millió. |
Kinek jó? |
Bárkinek, akinek ez lenne az első BMW-je és hajlandó megfizeti a kék-fehér logóval járó pluszköltséget. |
Az ünnepeket sikerült a kettes BMW egyterűjének volánja mögött töltenem, amibe izgatottan vágtam bele, hiszen tudtam, hogy nem hétköznapi bajorról van szó, és tartogathat meglepetéseket. Ez így is lett, bár a bő két hét kevésnek bizonyult, hogy teljesen összecsiszolódjunk, ami azért adhat okot az aggodalomra, mert általában egy BMW-ben azonnal elkap a “hazaérkeztem” érzés, a 218-ban pedig sokszor azt vártam, mikor érünk már haza?
A karácsonyt szüleimnél töltöttük, édesanyám nem egy tipikus autóbuzi, gyakorlatilag neki bármi megteszi, amiben automata váltó van, és nem szokta elragadni a hév, mikor egy-egy drágább tesztautóval látogatunk el hozzájuk, de az unortodox BMW-re rákattant:
– Na kisfiam, ezt elfogadnám. Mennyibe kerül?
– Az alap benzines, automatával durván 7,8 millió
– Egy BMW-ért? Az nem is sok
– Valóban nem, de ez nem egy BMW, vagyis az, csak nem úgy.
– Aham, kipróbálhatom?
Tovább nem láttam értelmét magyarázni, hogy ezzel eddig ismeretlen terepre merészkedtek a bajorok és dobták a hátsókerék-hajtást is, azonban itt éreztem először, hogy megvan a célközönség.
Még BMW-szűz vagy? Akkor ez tetszeni fog
Hiába buszlimuzin, hiába elöl hajt, a bajor gyártó mindent megtesz annak érdekében, hogy az Active Tourert BMW-számba vegye a világ.
Hiába buszlimuzin, hiába elöl hajt, a bajor gyártó mindent megtesz annak érdekében, hogy az Active Tourert BMW-számba vegye a világ.
Fotó megosztása:
Vajon szándékosan ezt a rendszámot választották, vagy ezt dobta a gép?
Vajon szándékosan ezt a rendszámot választották, vagy ezt dobta a gép?
Fotó megosztása:
Ez a modell az előfutára a jövő fronthajtású BMW-inek, így igencsak fontos szerepet tölt be a BMW-palettájában.
Ez a modell az előfutára a jövő fronthajtású BMW-inek, így igencsak fontos szerepet tölt be a BMW-palettájában.
Fotó megosztása:
A morcos tekintet megvan, leginkább egy támadó nagymacskára emlékeztet.
A morcos tekintet megvan, leginkább egy támadó nagymacskára emlékeztet.
Fotó megosztása:
Aki szereti ha egy autóból rendesen kilát, akkor a kettes Active Tourert is szeretni fogja.
Aki szereti ha egy autóból rendesen kilát, akkor a kettes Active Tourert is szeretni fogja.
Fotó megosztása:
A csomagtartóból egy gombnyomással le lehet hajtani az üléseket. Sajnos visszafelé már kézi erő kell.
A csomagtartóból egy gombnyomással le lehet hajtani az üléseket. Sajnos visszafelé már kézi erő kell.
Fotó megosztása:
Íme a csempészrekesz, hétköznapi nevén bizbasztároló.
Íme a csempészrekesz, hétköznapi nevén bizbasztároló.
Fotó megosztása:
A csomagtérfedél gombnyomásra záródik.
A csomagtérfedél gombnyomásra záródik.
Fotó megosztása:
Abszolut BMW-s belső, de ahhoz, hogy ez köszönjön vissza rá kell dobni néhány milliót az alapárra. Aki pedig a kárpithoz színében passzoló szőnyeget választaná, annak csak annyit üzenek: NE TEDD!
Abszolut BMW-s belső, de ahhoz, hogy ez köszönjön vissza rá kell dobni néhány milliót az alapárra. Aki pedig a kárpithoz színében passzoló szőnyeget választaná, annak csak annyit üzenek: NE TEDD!
Fotó megosztása:
Van, ami nem változik...
Van, ami nem változik...
Fotó megosztása:
A váltógomb sem az a BMW-sen elegáns.
A váltógomb sem az a BMW-sen elegáns.
Fotó megosztása:
Az ülések jól tartanak, de nehéz jól beállítani őket, a művelet közben pedig recseg-ropog a technika.
Az ülések jól tartanak, de nehéz jól beállítani őket, a művelet közben pedig recseg-ropog a technika.
Fotó megosztása:
A rádió és a klíma közötti tárolórekesz elárulja, hogy a szokásosnál magasabb BMW-ben ülünk.
A rádió és a klíma közötti tárolórekesz elárulja, hogy a szokásosnál magasabb BMW-ben ülünk.
Fotó megosztása:
Az X4-ben végre már beépítették a kijelzőt, itt még a "lebegő" tableten navigálhatunk a menüben.
Az X4-ben végre már beépítették a kijelzőt, itt még a "lebegő" tableten navigálhatunk a menüben.
Fotó megosztása:
Fa erezet a minden bizonnyal műanyag betéten, de a textúrája kellemes.
Fa erezet a minden bizonnyal műanyag betéten, de a textúrája kellemes.
Fotó megosztása:
A panorámatetőn át az utasok nem fognak panaszkodni a kilátásra.
A panorámatetőn át az utasok nem fognak panaszkodni a kilátásra.
Fotó megosztása:
A keresztben elhelyezett motor, ami az első kerekeket hajtja.
A keresztben elhelyezett motor, ami az első kerekeket hajtja.
Fotó megosztása:
Normál - ECO - Sport. Három vezetési beállítás, amiből természetesen az ECO a leggazdaságosabb. Sport állásban ne várjunk csodát a 150 lóerős dízeltől; kicsit élénkebb a gázreakció és felkeményedik a futómű.
Normál - ECO - Sport. Három vezetési beállítás, amiből természetesen az ECO a leggazdaságosabb. Sport állásban ne várjunk csodát a 150 lóerős dízeltől; kicsit élénkebb a gázreakció és felkeményedik a futómű.
Fotó megosztása:
A szélvédőre vetített HUD sokkal kulturáltabb megoldás, és nem hinném, hogy többe kerülne az a technológia, minta a képen látható, kiemelkedő plasztiklap. Ráadásul sötétben nem lehet átlátni rajta.
A szélvédőre vetített HUD sokkal kulturáltabb megoldás, és nem hinném, hogy többe kerülne az a technológia, minta a képen látható, kiemelkedő plasztiklap. Ráadásul sötétben nem lehet átlátni rajta.
Fotó megosztása:

Ez a modell az előfutára a jövő fronthajtású BMW-inek, így igencsak fontos szerepet tölt be a BMW-palettájában.
Pusztán az autó sziluettjéből meg nem mondanánk, hogy ez egy BMW, de pontosan ez a lényege: a 4,34 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,5 méter magas BMW 2 Active Tourer vadonatúj szerepkörben próbálja megmutatni a márka értékeit, ami szép és jó, de közben ezzel a modellel kicsit bele lehet szürkülni a forgalomba.
Adatlap
BMW 218d Active Tourer
Motor |
1995 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
150 LE |
Nyomaték |
330 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
8,9 sec |
Végsebesség |
2,5 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4,1 l / 100 km |
Ha farkasszemet nézünk a kettessel, akkor viszont minden kétséget kizáróan jelzi agyunk, hogy ez bizony BMW. Az egységes márkaarculat szépen visszaköszön, bár a lámpák nem érintik a veséket, ami jól mutatja, hogy az autón már generációkkal ezelőtt elkezdtek dolgozni a mérnökök.
A paletta többi modelljét tekintve azt hihetnénk, hogy csupán azért készült el az Active Tourer, hogy ezt a kategóriát is le tudja fedni a német gyártó, azonban a családi kompakt sokkal fontosabb, mint gondolnánk.
Ez a felhizlalt BMW az első, amit az új, MINI-vel közös platformra építettek, azaz keresztmotoros, elsőkerék-hajtású. De nem ez lesz az egyetlen. A modell az előfutára a jövő fronthajtású BMW-inek, szóval most egészen biztosan morzsolják a rózsafüzért a bajorok, hiszen ha a potenciális vásárlóknak nem jön be az újítás, akkor a jövőben bajban lesz a hasonló technológiára épülő X1, 1 és ki tudja még melyik számozott modell. Münchenben úgy tervezik, hogy a MINI-ket is beleszámolva az elsőkerekesek aránya körülbelül 40%-ra fog nőni, és mindet az úgynevezett UKL1-es platformra ültetik, mint az új MINI-t és a kettes Active Tourert.
Ha az utastérben csak a szemünkre hagyatkozhatnánk, akkor nehezen tudnánk megmondani, hogy pontosan melyik BMW-ben is ülünk. Ugyanabba az “űrhajószerű”, a sofőr köré fonódó kapszulába ültet minket a gyártó, mint az összes mai autójában, aminek nagyon örülünk, mert szeretjük. Az evolúció azonban megajándékozott minket a tapintással és a hallással is, így az érezhető, mintha anyaghasználatban mindenből az eggyel olcsóbbat rendelték volna. Ez érthető is, ha a benzines alapmodell 7,4 milliós árát vesszük figyelembe, ami kompromisszumokat kívánt a gyártótól.

Abszolut BMW-s belső, de ahhoz, hogy ez köszönjön vissza rá kell dobni néhány milliót az alapárra. Aki pedig a kárpithoz színében passzoló szőnyeget választaná, annak csak annyit üzenek: NE TEDD!
Valószínűleg a közel 2 méteres magasságomnak köszönhető, de sehogy nem találtam a megfelelő ülésbeállítást, valahol mindig kényelmetlennek éreztem, az ülőlap pedig kimondottan szűk volt, de nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy dögös családanyákra tervezték ezt, nem 100 kilós újságírókra.
Hátul azonban le a kalappal, izzadságmentesen befértem magam mögé, és az utasok sem panaszkodtak, még akkor sem, ha öten voltunk az autóban. Látjátok, ennyi helyet lehet spórolni azzal, ha a motor keresztben van elhelyezve.
A hátsó üléssor hosszirányban tologatható, háttámlájának dőlésszöge variálható, illetve 4:2:4 arányban dönthető, ami a síkba fektethető első utasüléssel együtt akár 2,4 méteres tárgyak szállítására is lehetőséget ad – ennek óriási hasznát vettem, mikor a párom kiválasztott egy 2,60-as karácsonyfát. Csak a csúcsát kellett kicsit visszahajtani.
A 468/1510 literes csomagtartó padlója alatt plusz csempészrekeszeket találunk, ahová Han Soloék ugyan nem férnének be, de apróbb vackokat besuvaszthatunk. Maga a csomagtérajtó motorosan nyílik és csukódik, gombnyomásra vagy lökhárító alatti lábfejmozgatásra, ami tényleg minden helyzetben elsőre működött.
Aki szereti, ha egy autóból rendesen kilát, akkor a kettes Active Tourert is szeretni fogja. A nagy üvegfelületeknek hála nem kell attól tartani, hogy megbújik a holttérben egy kocsi, és parkolásnál is szépen lehet érezni az autó dimenzióit, nem lőréseken pislogunk kifelé, hogy akkor még szedhetem, vagy már korrigálni kell.

A panorámatetőn át az utasok nem fognak panaszkodni a kilátásra.
A 218d orrában a jól ismert kétliteres, négyhengeres motor dolgozik, 150 lóerővel és 330 Nm nyomatékkal, ami úgy gondolom, tökéletes választás ehhez a kompakthoz. Városban nem leszünk bajban ha fel kell venni a forgalom ritmusát, vagy elénk ugrik egy emelkedő és országúton is könnyedén, dinamikusan előzhetünk. A gyárilag megadott vegyes fogyasztás 4,1 liter/100 km, ami lehetetlen küldetésnek tűnik, de autópályán 110-es tempóval simán tudja az 5,8-at. Városban inkább 6 liter fölött, de nekem volt, hogy belekarcolt a 7-be is.
Ha pedig anyuka átengedi a volánt a sportosabb lelkületű apukának, a farolást nem csak azért felejtheti el, mert elöl kapar az autó, hanem mert a kézifék is elektromos, amit egy aprócska billenőkapcsolóval tudunk rögzíteni vagy kiengedni. Menet közben természetesen hatástalan, na jó, nem teljesen, finoman lassítja az autót, de ahhoz kevés, hogy például egy elhagyatott parkolóban, havon mókázzunk.
A dízel alapkivitelben kézi váltóval kapcsolhatjuk a sebességfokozatokat, de 691 000 forintos felárért vehetünk nyolcfokozatú automatát is. Az új fejlesztésű, de hagyományos, hidrodinamikus nyomatékváltós egység tartalmazza a start-stop és vitorlázó (szabadonfutó) funkciókat is.

A váltógomb sem az a BMW-sen elegáns.
Hiába buszlimuzin, hiába elöl hajt és hiába próbál olcsó BMW lenni, a bajor gyártó mindent megtesz annak érdekében, hogy az Active Tourert BMW-számba vegye a piac. Ezért mindent kínál hozzá, amit hagyományos konfigurációjú modelljeihez, a változó geometriájú kormányműtől kezdve a feszesebb, ültetett M-futóművön át az adaptív lengéscsillapításig. Ezek bepipálása azonban súlyos milliókkal dobja meg az árat.
Az ESP elektronikus differenciálzárként is funkcionál, az ECO-üzemmód szolgálja a takarékos közlekedést, de utóbbiról a nagyszilárdságú acél, illetve alumínium karosszériaelemek, valamint a kategóriában igen jónak számító, 0,26-os közegellenállási együttható is gondoskodik.
A vezetőtámogató szolgáltatások sora is hosszú: az araszoló kocsisorral lépést tartó, a sáv határait figyelő dugósegéd (0-40 km/h között aktív), gázolást elkerülő robotfék, parkolóautomata, éjszaka automatikusan kapcsolódó távolsági fényszóró, táblafelismerő-rendszer és ráfutásfigyelmeztető, hogy csak a legfontosabbakat említsem.
A BMW 218d Active Tourer alapára és vetélytársai |
Listaár, forint
|
|
BMW 218d Active Tourer (150 LE) |
8 724 000 |
|
Mercedes-Benz B 200 CDI Sports Tourer (136 LE) |
8 435 340 |
|
Volkswagen Touran Highline 2.0 CR TDi DSG (140 LE) |
8 739 250 |
|
Toyota Verso 2.2 D-CAT Aut. (150 LE) |
8 700 000 |
|
Összességében az Active Tourer józan és átgondolt választás, ha megtehetjük, hogy a prémium kategóriából szemezgetünk családi verdát. Praktikus, tágas, jól variálható a hátsó üléssor és a csomagtér, de a nagy igyekezetben valahol elveszett a BMW-életérzés, ami miatt annyian rajongnak a kék-fehér emblémás márka iránt. Viszont ha eddig még soha nem volt szerencséd egyetlen bajor modellhez sem, akkor biztosra veszem, hogy tetszeni fog, miután kipróbáltad.
A szintet éppen megugrotta a BMW újdonsága, meglátjuk, mire lesz ez elég az Év Autója mezőnyében. Igen, benne van.

A keresztben elhelyezett motor, ami az első kerekeket hajtja.
Mellette – Ellene |
- Tágasabb, mint amilyennekkívülrőllátszik
- Praktikus utastéri megoldások
- Kedvező fogyasztás
- Dinamikus motor
- Családbarát
- Kiváló zajszigetelés
|
- A vártnál gyengébb minőségérzet
- A BMW-érzés hiánya
- Drága extrák
- Magas ember számára kényelmetlen ülések
|
Tetszik a BMW elsőkerék-hajtású egyterűje? Értékeld 1-től 10-ig!
52 szavazat - átlag: 8.48 (10-ből)
Tetszik a BMW elsőkerék-hajtású egyterűje? Értékeld 1-től 10-ig!