Röviden – BMW Active Tourer 2022
Mi ez? A BMW kompakt egyterűjének tavaly bemutatott, második generációs modellje
Mit tud? Dizájnban, komfortban megadja, amit elvárhatsz a márkától, de ez nem a fekete öves BMW-sek autója
Mibe kerül? 11 160 000 forint a 2-as Active tourer belépőára, amiért a 218i változat vihető haza
Kinek jó? Annak, aki rajong a márkáért, de inkább tágas, komfortos autóra vágyik, és az út maga annyira már nem érdekli, csak az, hogy elérje a célt, tutira megfelel

Amikor 2014-ben a BMW piacra dobta a minden addigi, a márkáról kialakult képpel szöges ellentétben álló Active Tourert – elsőkerékhajtással, keresztmotorral, fura formával – sokan a fejüket fogva jajveszékeltek, hogy mi a fene ez? Mindezt akkor, amikor a világ éppen kezdte temetni az egyterű modelleket, Zafirától az Alteán át a Mazda5-ig, erre a semmiből megjelent a BMW egy kompakt, prémium egyterűvel. Az ördög sem értette, miért, de sejteni lehetett, hogy nagyot nem hibáznak majd vele. És így is lett, a fura arányú családi nyuszibusz szép siker lett, rengeteg új vevőt hozott a márkának, és az első szériából úgy 430 ezer darab talált gazdára, döntő többségében az európai piacon, ami a 2-as Active Tourerek 88 százalékát szippantotta fel.  Később készült hétszemélyes változat is, Grand Tourer néven, majd 2021 év végén megérkezett a második generációs 2-es Active Tourer is, amit hazai pályán próbáltunk ki. 

BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 1
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 2

BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják

BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják

BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 40
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 41
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 42
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 43
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 44
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 45
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 46
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 47
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 48
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 49
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 50
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 51
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 52
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 53
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 54
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 55
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 56
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 57
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 58
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 59
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 60
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 61
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 62
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 63
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 64
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 65
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 66
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 67
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 68
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 69
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 70
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 71
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 72
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 73
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 74
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 75
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 76
Fotó megosztása:

Külső

Generációváltásnál szinte kivétel nélkül nőni szoktak egy autó külső méretei. Az új Active Tourer 32 milliméterrel lett hosszabb elődjénél, (4386 mm), 24 mm-rel szélesebb (1824 mm), és 21 mm-rel magasabb (1576 mm), a nyomtáv elöl 25, hátul 26 mm-rel nőtt (1586, illetve 1588 mm), viszont a tengelytávolsága  maradt pont ugyanakkora (2670 mm). Megjelenése alapjaiban nem változott sokat, csupán a légellenállás javítása érdekében lamellákkal zárható hűtőmaszk nőtt óriásira – mivel jellemzően nem a kínai piacra készül, szerencsére nem lett aránytalanul nagyra felpuffasztva – és a külső kilincsek is félig fedettek. Az alsó borítás jótékony hatásával együtt az Active Tourer 0,26-os közegellenállási együtthatóval büszkélkedhet, ami egész jónak számít ebben a kategóriában.

BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 77

Furcsa, de működik a légellenállásnak is jót tevő lapos kilincs

Ugyan a légellenállásnak jót tesz, használni viszont kicsit furcsa a kilincset, ajtónyitáskor olyan érzés, mintha le akarna csúszni róla az ajtót nyitó kéz. A hülye érzés ellenére mégsem csúszik le, ami a kilincs belső felén lévő vékony kis peremnek köszönhető. Aki ezt megszokja, az egész jól használható kilincsel élhet együtt, mert más márkáknál a hasonlóan látványos megoldások az esetek többségében rémesen kretén módon működnek. 

Ennyi változást hozott a generációváltás a 2-es Active Tourer életében – a középső vonalat kell jobbra-balra mozgatni:

BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 78
BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 79

Belső

Utastere is profitált a karosszéria plusz centimétereiből, a belsőben nagyobb lett a fejtér, a válltér és könyökben is kapott egy kis extra teret, mindkét üléssorban. Nagyobb lett a hátsó lábtér, és itt is állítható az ülések támlájának dőlésszöge, ha pedig a csomagtartót kell tágasabbra alakítani, akkor a hátsó ülések hosszában is mozgathatóak, 130 mm-en. A berendezés ízléses, az anyagminőség, kidolgozás hozza azt, amit a márkától megszokhattunk. Mivel a modellel az úgynevezett Silver Ager korcsoportot célozták meg – 50 év körüli, még aktív, de már kirepült gyerekekkel – az üléspozíció kicsit magasabb, és a vezetőülésből is könnyen átlátható az egész autó és környéke.

BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 80

Nagyobb, tágasabb az utastér

Ami viszont nem feltétlenül fedi le ennek a korcsoportnak az igényeit, az a teljesen gombmentes belső, hiszen a legtöbb beállítást, tennivalót az új, hatalmas méretű érintésérzékeny felületen kell elvégezni, itt már a tökéletes működésűre csiszolt iDrive-forgótárcsa sincs. Sajnos a klíma beállításait és a kormányfűtés aktiválását, beállításait is a menüben kell keresgélni. De van itt még egy fura funkció, az utastér felé fordított belső kamera, amellyel autózás közben lehet csoportképet lőni az utasokról, amit aztán az autó átküld a hozzá csatlakoztatott telefonra. Elképzelni sem tudom, kinek jutott ez eszébe, illetve, hogy Münchenben ki bólintott rá erre. Műszerfala és a központi kijelző egyetlen nagy, ívelt üvegfelület mögött lakik, a műszerfal 10,25, a központi kijelző pedig 10,7 col képernyő-átmérőjű. A képminőség és a rendszer sebessége hibátlan.  

BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 81

Közös üvegfelület mögött a műszerfal és a fedélzeti rendszer kijelzője

Érdekes még a nyitható könyöklővel egybeépített vezérlőfelület is, ahol a gyújtáskapcsoló, az automatikus váltó fokozatválasztó kapcsolója – kézi váltóval nem kapható az autó, csak automatikussal – a vészvillogó, valamint a médiavezérlő gombjai is kényelmesen elférnek egymás mellett. Elöl 2 USB C aljzattal tölthetők a telefonok, de van indukciós töltő is, egyedi telefonrögzítő csipesszel, ami ugyan szépen, függőlegesen tartja a telefont – elméletben láthatnánk a kijelzőn lévő navigációs információkat is -, viszont a rögzítőbigyó kitakar egy jó nagy darabot a képernyőből. Persze felesleges a telefont bámulni, hiszen aki nem az autó rendszerét használja, az tükrözheti is a mobil kijelzőjét az autóéra. 

BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 82

Egy darabig szórakoztató az utastérben lévő kamera, de hamar rá lehet unni

Csomagtartójának mérete 415-1405, illetve 470–1455 liter között változhat a hajtáslánctól függően. A raktér ajtaja elektromos mozgatású, a hátsó ülések elfektetése után pedig sík felületre lehet rámolni, a csomagok rendben tartáshoz fülek, oldalzseb és kisebb üreg is segítségére lesz a tulajnak, és a padló alatti rekesz is rengeteg dolgot képes elnyelni. 

Technika

A hazai árlistán három benzines és egy dízelváltozat található, a beugró benzines a 218i, 1499 köbcentis, háromhengeres motorral, 100 kW-os (136 lóerős) teljesítménnyel, amit a 220i követ 125 kW-tal (170 lóerővel), szintén háromhengeres, 1,5-ös motorral, majd a 223i zárja a sort, 1998 köbcentis, négyhengeres motorral, ami 160 kW-os (218 lóerős) rendszerteljesítményre képes. A két erősebb benzinmotor mellett 48 voltos lágy hibridrendszer is került az autókba, ahol a generátor/villanymotor 19 lóerős. A dízel szintén négyhengeres, 1995 köbcentis, 110 kW-os – 150 lóerős – és 350 Nm-es csúcsnyomatékra képes. 

BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 83

A benzines és a dízel mellé hamarosan érkezik két PHEV-változat is

A belsőnél már volt róla szó, hogy a 2-es Active Tourer csak automatikus váltóval kapható, ami hétfokozatú, dupla kuplungos szerkezet. Júliustól kétféle, külső forrásból is tölthető hibriddel bővül a kínálat, a 225e xDrive és a 230e xDrive képében, amelyek 136 és 150 lóerős benzinmotort és 109, valamint 176 lóerős villanymotort kapnak. Az új hibridek a korábbinál 35 kilométerrel messzebb jutnak egy töltéssel, ami már 90 kilométer körüli, tisztán elektromosan megtehető hatótávot jelent, fedélzeti töltőjük 7,4 kW-os, amivel 2 óra 30 perc alatt feltölthetők a bruttó 16,3 kWh-s, padlóba integrált telepek. 

Vezetés

A legerősebb, 223i változattal toltuk le a Budapestről Zalába és vissza vezető tesztutat. Elindulásnál nehéz vele finoman elstartolni, a dupla kuplungos váltóval szinte minden létező útburkolaton elkapar az autó. Menet közben aztán sokat javul a helyzet, kisimul, észrevétlenné szelídül a működése. Az utazási komfort remek, autópályán sincs szélzaj, a gördülési zajok sem jutnak el az utasokig, és a motorhang sem zavaró. Igaz, a vezetési módok között lehet sportosabb beállítást is találni, egész emészthető orgánumú szintetikus motorhanggal, de ez az opció szerencsére kikapcsolható. 

BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 84

Bár egyszerű, mégis nagyon hasznos a plexire vetítő head up display is

Utazni vele pont olyan, mint amilyennek kintről gondolnánk. A magas üléshelyzet hosszú távon is kényelmes, az aránylag magas belterű autóból a kilátás is pazar, de parkolásnál kamerán át is szemmel tartható az autó össze sarka. Kormányzása és rugózása is lágyabb a BMW-ktől megszokott sportos vonalnál, és egész furcsa, hogy emellett téliszalámi vastagságú kormányt kell benne markolászni. Fedélzeti, vezetőtámogató rendszerek közül is számos segíti a sofőrt, az adaptív tempomattól a balra kanyarodáskor a szembejövő forgalomra, jobbra kanyarodáskor pedig a gyalogosokra és a kerékpárosokra is figyelő rendszeren át a parkolóasszisztensig. A feláras sávtartó rendszer is civilizáltan dolgozik, nem pattog a két felfestett útburkolati jel között. 

Költségek

11 160 000 forinttól kapható a második generációs 2-es Active Tourer, ami a 218i változat ára. 11 960 000 forint a 220i, a 218d 12 370 000 forinttól indul, a legerősebb 223i pedig 13 300 300 forintért vihető el. Összkerekes változat is készül belőle, a 230i xDrive minimum 14 026 000 forintba kerül. Plusz az extrák, bár az alapfelszereltség is egész gazdag, a kétzónás automata légkondicionáló, a bőrözött sportkormány, a navigáció, a parkolóasszisztens és a frontális ütközésre figyelmeztető rendszer ugyanúgy alapáras, mint az ívelt kijelzőjű, új generációs fedélzeti rendszer. 

BMW, ami nem is létezhetne, mégis imádják 85

Nem lehet túl hálás dolog egyterűt rajzolni, a 2-es Active Tourer mégis csinos testet kapott

Értékelés

2014-ben még forgathattuk a szemünket, hogy minek egy ilyen BMW a világnak, de azóta kiderült, hogy a bajorok ritka jó érzékkel nyúltak a kategóriához. Ne legyenek kétségeink, a második generációs 2-es Active Tourer is jó eséllyel lesz siker, pláne, hogy az elmúlt években szinte minden létező autógyár lemondott erről a szegmensről, ahol most a BMW simán lehalássza azokat, akik túllátnak a divatos, de nem túl praktikus szabadidő-autókon, és csak egy roppant komfortos, hatalmas belső terű, jól variálható családi autóra vágynak, prémiumcsomagolásban. 

Mellette – Ellene
 
  • Vonzó forma
  • Van belőle benzines, dízel és hibrid is
  • Csendes utastér
  • Komfortos futómű
  • Tágas belső
 
  • Háromhengeres alapmotorok
  • Ideges váltó
  • Bitang vastag kormánykerék

Szavazás

Hány pontosra értékelnéd a BMW 2 Active Tourert??
454 szavazat - átlag: 6.93 (10-ből)
Hány pontosra értékelnéd a BMW 2 Active Tourert??