Röviden – Volkswagen Passat GTE | |
---|---|
Mi ez? | Konnektorról tölthető akkus hibrid verzió a modellfrissítés utáni, nyolcadik generációs Volkswagen Passatból. Kombikarosszériával, benzines turbómotorral és villanymotorral, elsőkerék-hajtással, dupla kuplungos váltóval, |
Mit tud? | 218 lóerős rendszerteljesítmény, 61 km elektromos hatótáv. Lehet vele nagyon takarékosan autózni és autópályán sincs bajban, de a fogyasztása ott már magasabb. És amit a többi Passat tud: kényelmes, tágas, átgondolt utazóautó. |
Mibe kerül? | 13,7 millió forinttól érhető el a Volkswagen Passat, immár csak kombikarosszériával, a GTE 20 millióról startol, a tesztautó kedvezménnyel 23 millió forintba kerülne a teszt írásakor. |
Kinek jó? | Városban és városon kívül is sokat autózó embereknek vonzó, de a fővárosba ingázni is jól beválik. A zöld rendszám közterületen parkolva hoz sokat, de a töltéshez kell a saját garázshely. |
30 millió eladott példánynál tart a Volkswagen Passat. A jelenleg futó B8-as kódjelű modellt Év Autójának is megválasztották, a Volkswagen második legsikeresebb modellje, és nem csak az üzleti szférában hódít. A középkategória meghatározó tagja, nem hiányozhat a vállalati flottákból sem, és már-már mintha olyan presztízsértéke lenne bizonyos szinteken, mint egy Audinak. A 1973-as bemutatkozásával épp jövőre lesz 50 éve piacon a Passat, viszont a 2014 novembere óta létező nyolcadik generáció valószínűséggel az utolsó lesz. Az elektromos hajtás, illetve még inkább az SUV-őrület huszárvágással véget vet a pályájának, ahogy pl. a Ford Mondeóénak is. Remélhetőleg a fél évszázados ünneplést még megvárják, igazán elegáns lenne.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a Volkswagen ne tudná, hogy mit csinál, ezután is pontosan mérlegelt válaszaik lesznek a piaci igényekre, ám a Passat sikereit nehéz lesz utolérniük. Évtizedeken keresztül szolgált a modell, a B8-as Passat pedig már olyan kérdésre is választ tud adni, mint az elektromos autózás, hibrid hajtásláncával kevésbé szennyezi a környezetét. Mi lehet ma csábítóbb annál, mint egy elegáns, tágas kombi zöld rendszámmal? Egy SUV ugyanilyen kondíciókkal, ami valahol szomorú, mert ez a Passat tényleg a végletekig korrekt összeállítás.




