Röviden – Volkswagen Arteon Shooting Brake | |
---|---|
Mi ez? | 2017 márciusában, Genfben mutatták be az Arteont, amit méretben a VW Passat és a Škoda Superb közé lőttek be. 2020 nyarán nemcsak megújult a modell, hanem azóta új, kombi karosszériaváltozatban is kapható, amit Shooting Brake-nek hívnak |
Mit tud? | Kombi kasztnival tágas, komfortos, és elegánsabb, mint egy Passat |
Mibe kerül? | Az Arteon Shooting Brake árlistája 14 492 350 Ft-tól indul |
Kinek jó? | Bárkinek, akinek szüksége van óriási, elegáns VW-ra, ami már nagyon közel van egy Audihoz |
Alaposan átalakította a vírus a mi munkánkat is, a nemzetközi autóbemutatók egymás után maradnak el, holott új modellek azért azóta is rendszeresen feltűnnek egy-egy márka kínálatában. Hogy teljesen mégse maradjunk újdonság nélkül, valamivel szerényebb keretek között, hazai terepen is biztonságosan ki lehet próbálni ezeket a modelleket. Persze a körülmények mások, nincs ezernyi újságíró és az aktuális tesztautóból is sokkal kisebb a felhozatal, pár darabon kell osztozni.

Már kombiként is elérhető a Passat és a Superb közé méretezett VW Arteon
Hogy mégis mindenki hozzájusson az aktuális érdekességhez, csomagban kaptuk a legizgalmasabb, vadonatúj Volkswagen Arteon kombi változatát és a kevésbé látványos frissülésen átesett Volkswagen Tiguan-t is, néhány már korábbról ismert, már megírt VW modellel. A márka első, kifejezetten villanyautónak készült modelljét, a Volkswagen ID.3-at is elhozta az importőr, bár erről már teszt is született ezt mégis muszáj volt elvinni egy hosszabb menetre. De a főszereplő mégis a kombi karosszériás VW Arteon volt.



















































Külső
Három évvel ezelőtt, 2017-ben mutatkozott be a Passat CC utódjának számító, de annál sokkal elegánsabb megjelenésű csúcs Volkswagen, az Arteon. Az idén nyáron a szokásos, külsőt és műszaki tartalmat érintő változások mellett egy vadonatúj karosszériaváltozat is megjelent a kínálatban, a kombi, amit sokkal arisztokratikusabban Shooting Brake-nek neveznek a VW-nél.

A nagyobb fenék miatt a belmagasság is érezhetően nagyobb maradhatott a hátsó utasok fölött
A modellfrissítés a külsőben az orron végigfutó fénycsíkban, a látványos krómrácsokban, alsó légbeömlő környékén fedezhető fel a legkönnyebben a vasalt élekkel gazdagon ellátott, 4866 milliméter hosszú, 1871 széles, 1462 mm magas és 2835 mm tengelytávú kasztnin. Oldalról az ötajtósnál gyorsan zuhanó tetőív helyett itt tovább megmarad a belmagasság – ami jót tesz mind az első, mind a hátsó sor fejterének -, és a tető végül egy szárnyban fogy el. Az ablakok króm keretet kaptak, igaz, csak csukva van bármi körülöttük, mert nyitva itt is csak a pucér, kerettelen ablakokat látni. Ha éppen látni őket, és nem veri beléjük az orrát az ember.

Élek, vasalások a karosszérián
Belső
Roppant elegáns, kellemes hangulatú a megújult Arteon utastere is, ahol azért vannak bajok az ergonómiával. Leginkább a kényszeres gombmentesítés az, ami nem tett jót a használhatóságnak, de szerencsére nem olyan mértékű az elmebaj, mint például a Golfban. Talán valamivel konzervatívabb, vagy idősebb vásárlóközönségnek szánják az autót, nem tudom, de itt a simogatós, újraértelmezett világításpanel helyett szerencsére tisztességes, hagyományos tekerős kapcsoló van, és az érintőképernyős központi kijelző is kapott saját, kézzel fogható és forgatható gombokat.

Igazán kellemes környezet, talán csak az üléspozíció magasabb az ideálisnál
Jó, nem sokat, de a hangerőt legalább ilyen tekerőgombbal is lehet állítani. Sajnos a klímakonzol már tapizós, simogatós, és a kormány gombjai is egy nagy érintésérzékeny, csúszós felületté váltak. Igaz, lehetne még ennél is zavaróbb, mert itt legalább ad valami érezhető visszajelzést a gomb, ha sikerült megnyomni.

Különálló gombok helyett egy nagy, fényes, csúszós felületen kellene vezetés közben eligazodni
A minőségérzet viszont rendben van, az anyagok szépek, kellemes tapintásúak, és a légbeömlők dizájnja is egyedi, a fabetétekhez hasonlóan, de head up display-ből csak az olcsóbb, az aktuális információkat nem a szélvédő üvegre, hanem a műszerfalból kiemelkedő plexilapra vetítő változat került az autóba. Csomagtartója a nagyobb fenékhez képest alig lett nagyobb, a kombi Arteon feneke 565 liternyi cuccot nyel el, ami csupán két literrel több a mezei Arteon befogadóképességénél. Lehajtott üléstámlákkal már 1632 literes ez az adat, a leghosszabb tárgy, ami belefér az pedig 2090 mm hosszú.

Mindössze két literrel lett nagyobb a kombi csomagtartója a mezei Arteonénál
Vezetés
Az Arteon Shooting Brake-et rögtön kétféle motorral is ki tudtuk próbálni, a kissé lustán dolgozó benzinessel csak egy nagyon rövid szakaszt mentünk, de annyira nem is bánom, mert a hazaútra megnyert dízelmotorral nagyjából hibátlan utazóautó a kombi Arteon. Autópálya-tempónál 2000-es fordulatszám alatt forog a kétliteres, 150 lóerős turbódízel, aminek hangjából szinte semmi nem jut át a hangszigetelésen. A hétfokozatú DSG-vel harmonikus párost alkot a dízelmotor, ami még takarékos is, bár egyelőre csak a fedélzeti számítógép adatait kell elhinnünk, fogyasztást mérni nem volt módunk a rövid tesztúton, de a 6,1 literre saccolt átlag egy nem kifejezetten gazdaságosságra kihegyezett úton, egész ígéretes eredmény.

Egyelőre csak dízelmotoros kombi Arteon található az árlistán
Költségek
Az Arteon Shooting Brake alapára 14,492,350 forint, ez a 150 lóerős 2,0 TDI motoros kivitel ára, míg az erősebb, 200 lóerős változat 15,653,130 forinttól indul. Mindkét motorhoz hétfokozatú DSG váltó jár. Fura, hogy az Urano-szürke kivételével minden szín feláras, így aki nem szürke autót választ, az további 99 ezer és 412 ezer forint közötti összeget hozzácsaphat még a vételárhoz.

Kamu kipufogók mögött bujkál az igazi
Adja magát, hogy a kombi Passathoz képest mennyi a kombi Arteon felára, előbbi a 150 lovas dízelmotorral és szintén DSG váltóval 12,627,990 forint lenne, ami 3 millió forinttal kevesebb, mint az új modell. Kérdés, kinek éri meg a bő 20 százalékos felár azért, hogy valamivel csinosabb formájú, tágasabb autót kapjon egy kombi Passatnál.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|