Amióta a szerkesztőség bölcse, Gajdán Miklós megírta a Focusról, mennyire más autókat fed ugyanaz a név, alig vártuk, hogy a negyedik generációt összevessük a konkurenciával. Ebben a kategóriában a Golffal kell megküzdenie minden indulónak, és nemcsak azért, mert ebből adják el a legtöbbet Európában. Hanem mert a Golf VII nem véletlenül nyeri az összehasonlító teszteket Ausztráliától kezdve Franciaországon át Angliáig, hogy ne a magyar vagy a német autós szaklapokat hozzam fel példaként. A legnagyobb kérdés, hogy az önmagában nézve igazán meggyőző Focus a Golf ellen is olyan lehengerlő lesz-e, esetleg a Kia Ceed, végre a hivatalos írásmódban is aposztróf nélkül, meglepi mindkettejüket?

Mivel fél év van az új Corolla bevezetéséig, a japán autóipar képviseletét a Honda Civicre bíztuk, amely háromhengeres, turbós, benzines motorjával jól illett a mezőnybe. Vadonatúj technikájával, jó vezethetőségével és nagy csomagtartójával keményebb ellenfélnek ígérkezett a pár hónap múlva kifutó Mazda3-nál. Az Opel Astra K-ból hirtelenjében nem tudott tesztautót biztosítani az importőr, de nem tettünk le egy Astra-Focus-Golf örökrangadóról. Az Autó és Stílus szaklappal közös összehasonlító tesztünkben szereplő autók közül háromról önálló cikket is írtunk. Akit mélyebben érdekel, az egyliteres Civicről itt, a 125 lóerős új Focusról ide kattintva, ugyanerről a Ceed 1,4 T-GDI-ről ezen a linken olvashat részletesebben.

Külső

Ha egy autóból 1974 óta átlagosan 40 másodpercenként el lehet adni egyet, azzal valószínűleg nem lőtt mellé a gyártója. Ebben az árnyalatban a dísztárcsás Golf elég bágyadt a többiekhez képest, de formaterve harmonikus és időtálló. Öt-hat év után nem egy konkurensnek lefőtt a kávé, a Golf azonban most sem folyt meg, csak hű de nagy érdekesség nincs klasszikus, kortalan formájában.

Ebben a kategóriában a Golf a mérce, de nem biztos, hogy még mindig a legjobb autó Képek: Csordás Gábor, Autó és Stílus

Stílusban valami hasonlót céloz meg a Ceed is, talán nem véletlenül. A Kiánál a külső formatervezést irányító Kovács Miklós és Hyundai-Kia konszern alelnöki minőségében a dizájnt meghatározó Peter Schreyer is a Volkswagen-konszernből érkezett, konkrétan az Auditól. Annyira Golf-szerűen komoly és visszafogott lett az új Kia Ceed, hogy nem sok újdonságértéket hordoz és oldalnézetből a testvérmodell Hyundai i30-hoz is igen közel áll. Viszont épp annyival tolták hátrébb az első tetőoszlopot és pont annyival alacsonyabb meg szélesebb elődjénél, hogy tessen az egységsugarú autóvásárlónak és sokáig ránctalan maradjon.

Bezzeg a 10. generációs Civic kicsit sem visszafogott. Orra mély, mint a négygenesé, felscliccelt rovarszemeivel igen jó belsősáv-tisztító faktorral bír és a Type R színeiben sokan össze is keverik a sima háromhengerest a versenypályák ördögével. Talán azért, mert hasonló árnyalatban járt a Vezessnél a tesztautó, de a Focust nézegetve a második generációs Mazda3 jutott eszembe a hullámzó oldalsó vonalvezetésről. Az ST-Line fekete méhsejtrácsa, hátsó diffúzorbetétje és tetőlégterelője jól mutat, hátulról viszont lehetne bármilyen konkurens, akár Kia Ceed is.

Belső

Térkínálatban mind a négy autó sokat nyújt, mert magas utazóból négyen is belepasszolnak bármelyikbe. A legszellősebb hátsó teret az elődjénél sokkal tágasabb és 5,3 centivel nagyobb, a négy autó közül is a leghosszabb tengelytávolságú Focus nyújtja. A Fordban az első üléstámlák kimélyítésének köszönhetően egy egész tenyérnyi távolság maradt a saját magamra beállított vezetőülés mögé beülve.

Nem áll kézre a Focus rossz szögben döntött indítógombja. A minőségérzet javult, de nem átütő

Két ember a Golf hátsó ülésén utazik a legjobb körülmények között. Itt ülhetnek a legjobb lábtartással a hátsó utasok, a nagyra nőttek lába a másik három autóban kényelmetlenebb szögben hajlik, gyorsabban kezdenek más pozíciót keresni, mint a Golfban.

További előnye, hogy ebben az egyszerű kivitelben is van levegőrostély az első kartámasz mögött. A többi autó első ajtajában is elhelyezhető az 1,5 literes vizes flaska, de a Civic-kel ellentétben a Golfban zárt ajtóval is könnyű elővenni, nincs útba a műszerfal. Nem ez a jellemző használat, de tudjatok róla, hogy ötszemélyesnek a Golf legkevésbé alkalmas, mert a 4×4-es modellek kardántengelye kikényszerítette a konkurensekénél jóval magasabb alagutat az elsőkerekes autókban is.

A Trendline alapkivitelű Golf a váltó melletti négy vakkapcsolóval nem tesztautónak született, az első ülések műbőr hátsó borítása is kijózanító. Ám a tanyasi buszmegállók kopárságát idéző elődökkel szemben ez a Golf nagyvilági extrák nélkül is megad mindent, ami igazán fontos. Dísztelen, de nívós belső tere igazán átgondolt. Kesztyűtartója szépen kárpitozott, van egy kisebb rekesz a vezető térde előtt, nem feledték el a parkolójegytartót fűtése és menürendszere a Kiával együtt a legkönnyebben egyértelműen használható, ami áldás a nehezen követhető észjárással kialakított Hondából átülve.

Hátul a Golfban a legkényelmesebb utazni, nem hajlik kellemetlenül az utasok lába, mint az alacsonyabb üléspadú másik három autóban és van külön levegőbefúvó térdmagasságban

Sajnos a szellős, jó térkihasználású Kiában sem volt középső légrostély a hátsó utasoknak. Apró botlás a hőmérséklet-állításba integrált kijelző, mert hátulról betűző napfénynél a pilótakeksznyi monitor fényereje nem elég erős a hőmérséklet kijelzéséhez.

A Fordban nagyon jó ötletek keverednek érthetetlen részletekkel. Ott van a zseniális ajtóélvédő, amely mechanikusan előugrik minden ajtónyitáskor elöl-hátul. Vagy a BMW-s módon, a motorházfedél reteszelését kétszeri meghúzásra slusszkulcs, kallantyú, további matatás nélkül oldó motorháznyitás, viszont az autóban nincs hátsó kartámasz és nem áll kézre az indítógomb, amit minden alkalommal meg kell nyomni, ha menni akarunk.

A Golf ebben a mezítlábas verzióban is minőséget, tartósságot és igényességet sugall. Bármihez is nyúlunk, az nem cseklik-nyeklik, véletlenül sem tűnik olcsónak, mint a Honda belső tere. Minőségi összképével vastagon utolsó a Civic, mintha az igényes technikát mind az utastéren kellett volna megspórolni. Nem siralomvölgy, csak néhány Subarut leszámítva ma már nem itt tart az autóipar. Az üléskárpit kellemetlenül műanyag, a hangerőszabályzás gombja a kormányon elég ócska és ami szégyen, hogy a fedélzeti mappával, üdítővel, miegymással terhelt kesztyűtartó nyitáskor térden veri az utast. A négy autó közül egyedül a Honda nem jutott még el a csillapítottan nyíló fedélig. Kár ezért, mert nagyon sok jó ötlet van benne, sokfelé lehet rámolni, a legtöbb ötletet ebben találtuk.

Egyértelmű és könnyen használható a Ceed jó anyagokból, kiválóan összerakott belső tere

A Focus nagyon sokat javult a harmadik generáció búcsúzásával, a rengeteg rakodóhely mellett a szebb anyagokra is sokkal jobban odafigyeltek az utastér fejlesztői. Sok benne a puha műanyag, de a minőségérzet a fényes felületekkel még mindig nem annyira jó, mint a Golfban, vagy mint a Ceedben! A Kiában egyszerre hat masszívnak az összeszerelés, egyszerre szépek az anyagok és 2018-ra a dél-koreai autóipar bőven bebizonyította, hogy tartósan jó minőségben tudnak autót gyártani. Összességében a Kia Ceed nyújtja a legjobb minőségi benyomást a négy autó közül.

Csomagtér: csak a Honda

Fontos erény a Hondában a padló alatti üreggel 478 literes csomagtartó. A szükségpótkerék felett mélynyomót hordozó Fordban szemmel láthatóan sokkal kevesebb a hely, a 375 literes gyári adat mindezek nélkül értendő. A Ford szőnyegének laza pereme mögé könnyen becsúsznak apróbb dolgok, a csomagtérpadló puhasága sem meggyőző a másik három autó ellenében. A Golf szilárd polca kétféle szinten rögzíthető és amikor felhajtod, hogy alatta matass, két rugós ék megfogja a csomagtérpadlót, nem az orroddal kell tartani. A Kia padlóelválsztója is két szinten rögzíthető, hogy sík legyen felület támladöntéskor. Csomagtere 395 literes értékkel kicsit többet nyújt a 380 literrel az erős átlagot képviselő Golfnál.

478 literes a padló alatti üreggel a Honda csomagtere, ami a messze legnagyobb a négy közül

Vezetés

Ha a TSI feliratból egyik betű sem piros, akkor a 115 lóerős motorral van dolgunk a Golfban. Jóllehet a Golf 10, 11 illetve 25 lóerő hátrányban volt a többi tesztautóval szemben, ez nem érvényesült. A Golf motorja nemcsak finom járásával emelkedett ki a háromhengeresek közül, de meglepően jó erőben is volt. A teljesítmény ugyanis a nyomaték szorozva a fordulatszámmal, amiben a Hondával egyformán 200 Nm-t, de kisebb fordulatszámtól leadó motor egyáltalán nem áll rosszul. Érthető, hogy 170 newtonméterével a Focus nem hat erősebbnek normál közlekedésben, csak 4500-5000 feletti fordulatszámon tüzesebb valamivel, ami a Hondára is igaz.

Szerinted melyik a legjobb kompakt autó?

  • Ford Focus
    22% (747)
  • Honda Civic
    22% (741)
  • Kia Ceed
    23% (786)
  • VW Golf
    23% (800)
  • Valemely konkurensük
    8% (274)

A Honda motorján érezni leginkább a háromhengeresek kiegyensúlyozatlan járását, a Focus, és főleg a Golf motorja finomabban forog. A Kia motorja pláne, de négy hengerrel ez nem nagy kunszt.

Elvittük a négy tesztautót pocsék minőségű aszfaltra is, hogy a Focusban és a Golfban az oldalanként nem függetlenül mozgó hátsó futóműről kiderüljön, baj-e ez vagy belefér. Nagyon dobálós úton, a merésznél gyorsabb tempónál a Focus hátulja sem úgy követte az ívet, ahogy az orra. A Golfról ugyanez nem derült ki, mert a többi autó peres és sportos gumiabroncsai helyett 195/65 R15-ös, kis gördülési ellenállásra hangolt gumik tapadásába nem fért bele a vadulás.

Nem volt érezhető hátrányban a többieknél kisebb teljesítményű, 115 lóerős Golf 1,0 TSI. Ez a motor fogyaszt a legkevesebbet a négy autó közül

Az az önfeledt autózás, ami a Focus mellett a Civicnek feküdt a legjobban. A Honda futóműve a hátulról osztja az ütéseket, megszenvedi a rossz utakat, de ahol normális az országút és van elég kanyar, ott ragyog rád a nap. A Focus és a Civic az a két autó, amiből kitennénk a családot a Kékesen és amíg ők fagyiznak, tolunk egy kört lefelé a hegyről és egy sátánian gyorsat felfelé.

A mély üléshelyzet, a mezőnyben a legrövidebb utakon járó, hondásan patent váltó, a lelkes motor, a direkt és pontos kormányzás dauervigyort szögez az arcodra. Én az orruk miatt minden új Civicbe belelátom a Type R-t, amit a vezethetőség is tükröz. A Civicből már az alapverzió is megadja a száguldásélményt, erős karaktere mellett emiatt is nagyon szerethető.

Ebben a négyesben messze az ST-Line kivitelű Focus futóműve és kormányzása nyújtja a legtöbb örömöt a vezetőnek, úgy, hogy a Kia és a Honda kerékfelfüggesztése nem kényelmesebb a határozottan feszes Focusénál. Még az olcsóbbik hátsó futóművel is flow-élmény gyorsan menni vele a most bedobott üzemmód-kapcsoló sport vagy normál állásában. Amikor nem a száguldása téma, a B&O-hangrendszer sokkal többet emel a minőségérzeten, mint az öntött műanyagvarrás az ajtókárpiton.

Kanyargós országúton a Hondát a sportos üléshelyzet, az érzékeny, pontos kormányzás és a sportosra hangolt futómű a Focus legkeményebb ellenfelévé tette

Nincs lehengerlő fölényben, de 140 lóerős, 1500-as fordulatszámon 242 Nm forgatónyomatékú motorjával a Kia Ceed 1,4 könnyebben meglódult gázadáskor, mint a többiek. Az 1,4-es T-GDI nemcsak rugalmasabb. A Kia Ceed 8,9 másodperces 100-ra gyorsulása 9 tizeddel jobb a Golfénál, 1,1 másodperccel a Focusénál és kereken két másodpercet ad a Hondának. A Kiában impozáns a hajtáslánc harmóniája, ahogy a kuplung, a váltó és a motor összedolgozik, az igazán meggyőző. Kormányzása és futóműhangolása nem mutat sportos ambíciókat, ellenben az új Ceed igazi komoly autó-érzést áraszt hosszabb utakon. Mármint jó úton, mert a Golf úgy képes adaptív lengéscsillapítás nélkül is sokkal kényelmesebben rugózni, hogy nem hat tohonyának.

Nekünk a Honda Civic sebességváltója tetszett a legjobban, jól elérhető, pontos és rövid utakon jár. A Golfé lágyan siklik a kulisszában, a Focusé alig támogatja jobban a sportos vezetést. A Kiáé sem kiemelkedő, hanem egyszerűen, észrevétlenül jó, mint szinte minden az új Ceedben.

Jól megy és nagyon jó vezetni a Focust a turbós háromhengeressel. A tetőspoiler és a dupla kipufogó az ST-Line csomaggal jár, mindkettő hiányozna nekünk

Hosszú áttételű hatodik fokozatával a Honda sem különösebben hangos autó, de zajszintben a Civic áll a mezőny végén. A Fordba átülve feltűnő az új Focus csendessége. Önmagában a motor a Golfban a legkulturáltabb a háromhengeres mezőnyön belül, de a Focus zajcsillapítása hatásosabbnak tűnt. Az Autó Magazin mérései szerint is a Focus a leghalkabb, a Kia és a Volkswagen közül hajszálnyival csendesebb a német autó, de abban a mérésben az 1,5 TSI szerepelt és a gumikon is múlhat a különbség.

Költségek

A Ceed négyhengeres motorral vett részt a teszten, mert nem volt elérhető tesztautó a 120 lóerős háromhengeressel, amit az elődből, a Stonicból és a Rióból ismerünk. A Kia háromhengeresének ereje rendben van, fogyasztása a mi méréseink szerint elég magas volt és az árlista sem teszi attraktívabbá. 300 000 forintos felárával az 1,4-es, 140 lóerős a legvonzóbb benzines. Mivel a sorrendről az autók ár/érték aránya dönt, a Kia Ceed nagyobb motorja se nem hátrány, se nem előny, ahogy a Golf szerény felszereltsége sem probléma, ha arányosan olcsóbb a több extrával ellátott konkurenseknél.

Árban már nem különösebben jutányos a Kia Ceed, de értékarányos a Launch Edition ára. A 998 köbcentis turbós benzinessel 300 000 forinttal kerül kevesebbe a tesztre elhozott, feltöltős 1,4-esnél

A képeken látható Kia Ceed a Launch Edition bevezetőmodell, gazdag felszereltséggel, de elég öntudatos árazással. A tesztelten kívül a táblázatban szerepel az egyliteres Ceed is. Kár, hogy a Kia hatból csak két felszereltséggel teszi elérhetővé a gyalogosfelismerő vészfékrendszert, ha már az autókra reagáló mindegyikben széria.

A márka nimbuszához képest a Honda Civic 6,5 milliós listaára kedvező. Ezért a pénzért az Elegance Navi jól felszerelt autó sokféle vezetőtámogató berendezéssel és a kellemes komfortextrák is benne vannak.

Hatmillió forinton belüli listaárával és a félmilliós központi kedvezménnyel a koros Golf igazán jó vétel. 99 060 forintért rendelhető hátsó oldallégzsákjai mellett sokra értékeltük a Golfban, hogy a Hondával és a Kiával szemben egyenként megrendelhető extrákat nyújt. Itt nincsenek fix kiviteli szintekre illetve csomagokba összepakolt extrák megrendelésére kárhoztatva az utasok, amilyen a Kiában a félmilliós bőrülés csomagba száműzött és csak Platinum verzióhoz rendelhető ülésszellőztetés. Ezzel együtt a Ceed kiviteli szintjei és opciós csomagjai fejlett valóságérzékről tanúskodnak és a Golfra sem aggathatunk egymástól teljesen függetlenül extrákat.

Rácz Tamás a feláras, LED-es csodalámpát szemléli, Csepreghy Dani a belső teret vizsgálja, a szerző pedig a csatolt hosszlengőkaros hátsó felfüggesztést. Olcsóbb hátsó futómű van ez alatt a Focus alatt, mint 20 éve az első generációban és azóta az összes Focusban. A Golfban hasonló a helyzet a 15 évvel korábban bemutatott Golf V-ben mindig független volt a hátsó kerékfelfüggesztés, az MQB-korszakban csak az erősebb motorokkal, 150 lóerő felett jár

A listaáron 6 810 000 forintos Ford Focus 1,0 ST-Line valódi ára a márkakereskedések kedvezményétől függ, így ez lehet több és kevesebb is a cikkben szereplőnél. Ezt a 910 000 forintos engedményt egy első Fordját, nem hitelre megvásárló magánszemélyre kalkulálta a fővárosi értékesítő szakember, akinek köszönjük a munkáját!

Árak a tesztelt kivitelben (listaár és akciós ár)

Ford Focus 1,0 EcoBoost ST-ine (125 LE) 6 810 000 Ft, kb. 5 900 000 Ft
Honda Civic 1,0 Elegance (126 LE) 6 499 000 Ft, 6 299 000 Ft
Kia Ceed Launch Edition 1,0 T-GDI (120 LE) 6 349 000 Ft, 6 099 000 Ft
Kia Ceed Launch Edition 1,4 T-GDI (140 LE) 6 649 000 Ft, 6 399 000 Ft
Volkswagen Golf 1,0 TSI Trendline (115 LE) 5 857 790 Ft, 5 357 790 Ft

Fogyasztás

A fedélzeti számítógép alapján a Golf volt a legtakarékosabb, 5,8 literrel zárta a tesztet, a többi autó műszerfalán 6,2 és 6,6 liter/100 kilométer közötti értékeket olvastunk le. Tele tanktól tele tankig fogyasztásmérésre nem volt lehetőségünk, mert az autók egy részét fél tankkal kaptuk meg és összesen egy teljes napunk volt arra, hogy egyikből a másikba átülve közvetlen összehasonlításban kiderüljön, melyik mit tud a többiekhez képest. A Spritmonitor.de fogyasztási naplói szerint háromhengeres benzinessel a Golf a legtakarékosabb, 6-7 decis előnnyel a mostani Civic és az előző Focus 1,0 EcoBoost és a Cee’d 1,0 T-GDI előtt, amelyeknek csak az elődei szerepelnek az adatbázisban. A modellváltással a Focus és a Ceed fogyasztása valamennyit csökkenhet, de aligha százon fél liter benzin dönt arról, kit melyik autó győz meg.

Átlagfogyasztási értékek

Volkswagen Golf VII 1,0 TSI 5,87 l/100 km
Honda Civic 1,0 6,55 l/100 km
Ford Focus 1,0 EcoBoost (elődmodell) 6,63 l/100 km
Kia Cee’d 1,0 T-GDI (elődmodell) 6,65 l/100 km
Forrás: Spritmonitor.de

Garancia

Egyformán jónak ítéltük a Kia 7 év/150 000 kilométer és a Focus 5 év/250 000 kilométeres garanciáját. Utóbbit nem ártana sulykolni az értékesítőknek is, mert direkt elmentem egy Ford-szalonba, hogy kiderüljön a tesztelt Ford Focus akciós ára és az ajánlaton 2 év gyári garancia plusz 3 év Ford extra garancia szerepel 100 000 kilométerig.

A Volkswagen importőre 2+2 évben vagy 200 000 kilométerben húzta meg a határt, aminél a sokat autózóknak többet ér a Ford, a kevesebbet vezetőknek a Kia jótállása. Alapesetben a Honda garanciája a legsoványabb, megmaradt 3 év/100 000 kilométernél. A márkaszervizekhez hű vevők a bizonyos alkatrészcsoportokra 8 évre/150 000 kilométerig érvényes jótállást kapnak, ez azonban nem egyenértékű az első három évre szóló garanciával.

Értékelés

Ünnepélyesen megköszönöm a kitartást kedves olvasóinknak, jöjjön a végeredmény!

4. Honda Civic: a belevaló különc. Amikor az Autó Magazin kategóriatesztben hasonlította össze a kompakt autókat, az előző Civic tökutolsó lett. A 10. nemzedék nagyobb előrelépés, mint a szokványos modellváltások. Az ötletes, tágas karosszéria és az igen nagy csomagtér mellé jó vezethetőség és patent váltó társul. Szebb anyagokkal és főleg a menük, kezelőszervek javításával előrébb végezhetne, de így is egyedi, szerethető autó.

Szerethető, karakteres autó a Civic. Kulturáltabb és belső térrel könnyebben használható menüvel előrébb végezhetne

3. Kia Ceed: biztos pont az életben. Sosem volt ennyire közel a kategória csúcsához a Kia, szinte egyenértékű a Golffal és a Focus-szal. Nincsenek kirívóan gyenge pontjai, nívós, kiegyensúlyozott, főleg minőségével meggyőző autó. Az alsó középkategória autóinak zömével állja a versenyt, de ez itt a szegmens csúcstalálkozója.

Erős harmadik a Kia Ceed, különösebb hibákat nem róhatunk fel neki

2. Volkswagen Golf: a perfekcionista éltanuló. Nagyon kicsik a különbségek az új Ceed, a Golf és az új Focus között, ami elsősorban a Golfnak elismerés. Izgalmakat ne keressetek benne, de modellciklusa végén, a tavalyi renoválással megtámogatva, még mindig mértékadó a szegmensben. Kényelme, térhasznosítása, átgondoltsága példaértékű, kedvező az ára és bőven elég hozzá a 110 lóerős, takarékos motor.

Továbbra is a legjobbak egyike a Golf, nagyon kis különbséggel szorul a Focus mögé

1. Ford Focus: a nagy visszatérő. Alacsonyabb árával majdnem nyerni tudott a Golf, csakhogy az előző Focus bajait kikúrálta a Ford az új alapokra épített negyedik generációval. Javított térkínálatával és minőségérzetével, kiváló fékjével, teljes vezetőtámogató arzenáljával, ST-Line kivitelben remek vezethetőségével, energikus motorjával a kicsit rázós futómű ellenére a Ford Focus nyeri az összehasonlító tesztet. Mivel az új Kia Ceed és a VW Golf VII is itt volt, megkockáztatjuk, hogy a volumenmodellek között ma a Focus a legjobb kompakt autó.

Vezetni a csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű ellenére is a Focust a legjobb, ára kedvező, jó a garanciális háttere, szebb lett belül és nagyon sok vezetőtámogató segédrendszert kínál

Melyik kéne? – A tesztelő stáb magánvéleménye

Csepreghy Dániel, Vezess
Ahhoz kétség sem fér, hogy az alsó középkategóriát nem alaptalanul hívják Golf-osztálynak is. A Volkswagenbe tényleg rém nehezen lehet belekötni. Mindent tökéletesen csinál, az ergonómia kifogástalan, a világ összes kütyüje rendelhető hozzá, a futómű még ebben a csatolt lengőkaros verzióban is jó, a kicsike, háromhengeres turbó pedig váratlanul remekül viszi. De annyira lelketlen és unalmas, hogy minden beülésnél azt hittem, hogy depressziós lettem, a világ pedig szürke. A karakterét vesztett Kia Ceed sem sokkal vidámabb hely. Ellentétben a Hot Wheels-kisautóra emlékeztető Honda Civic-kel, ami állati nagy és nagyszerű váltója van, az én ízlésemnek pont jó helyen. Mégis az új Focus nyert meg leginkább. Az ST-Line sportosító csomag sokat dob rajta, az infotainment pedig hamar összeszokott a telefonommal, ezzel végképp a Fordban éreztem leginkább a harmóniát. Magasan a legjobb vezethetőséget kínálta a négyesből, ezért nekem a Focus az összehasonlító teszt legjobb kompakt autója.

Csordás Gábor, Autó és Stílus
Soha nem éreztem ennyire szorosnak a mezőnyt, amikor kompakt autókat hasonlítottunk össze. A Golf még a pályafutása végén is mércét tud mutatni a többieknek, átgondolt kialakításával a legtöbb igénynek ma is megfelel. A Civic egyedi dizájnja, sportos vezethetősége és hihetetlen térkínálata meggyőző, a műszerfal kezelhetősége már kevésbé. A Ceed minden téren igyekszik jól teljesíteni, még ha nem is emelkedik ki, de nem is marad alul semmiben, és ezzel nagyon a Golf nyakára ért. Hát még a Focus, amivel továbbra is nagyot lehet autózni, de már a felszereltsége és a helykínálata is a legjobbak közt említhető, ezért én ezt vinném haza a négyből.

Menthetetlen, élvhajhász autóbuzik vagyunk: négyből hárman vinnék a Focust, a negyedik tesztelőnek a Civic kéne

Rácz Tamás, Vezess
Én lepődtem meg a legjobban a saját véleményemen a teszt végén. A józanabb és praktikusabb Ceeddel, a jóval tágasabb és agresszívebb megjelenésű Civic-kel és az úgy általában tökéletes, ergonómiában felülmúlhatatlan Golffal szemben magasan a Focus lett a kedvencem a négyesből. Hihetetlenül harmonikus az autó, mindene rendben van, vezetni pedig akkor is nagyon jó, ha a katalógus-adatok szerint nem ő a legerősebb, legügyesebb. Imádnivalók a vicces és hasznos kis extrái (ajtó-élvédő, HUD, csodás LED-es fényszóró-rendszer), érdemi hibája pedig gyakorlatilag nincs. A szűk csomagtartó azért két gyerekkel zavarna, szóval alighanem kombit rendelnék, ha rendelnék, a 250 ezer km-re vagy öt évre kiterjesztett garanciával, csakis ezzel a nyomatékos-takarékos pici háromhengeres benzinmotorral és mindenképp ST Line-kivitelben!

Szörényi András, Vezess
Minden elismerésem a hat évesen is vonzó Golfé, amely a tesztautónak cicomázott Focus és Ceed ellenében, 15-ös kerekű Hamupipőkeként is megcsillantotta kvalitásait. A márkaszervizek árszintje miatt nem adnám érte a saját pénzemet, de amit nyújt, azzal bőven elégedett lennék. A Focus kiváló autó lett, nagyon tetszik, de csak amíg benne ülök. Fantáziátlan hátulja miatt marad a Kia Ceed és a Honda Civic. A Ceed meggyőző, igényes, nagyon jó minőségi benyomást kelt és nincsenek igazán gyenge pontjai. A Civicnek annál inkább, de legszívesebben mégis a piros Hondához mennék oda reggelente. Ezzel a motorral is van benne egy csipetnyi CTR, erős egyéniség, jó vezetni, mindemellett praktikus és tágas autó, várhatóan jó értéktartással. Nálam a Civic a nyerő.