Essünk túl gyorsan az autó egyetlen fájdalmas részén, az üléskárpiton. Érthetetlen, hogy az a márka, amely annyira jó, pihepuha plüss huzatokkal tudja kárpitozni az üléseit, honnan szerzi azt a rémséges, iskolaköpeny szerű izét, ami a Civicben van. Szerencse, hogy csupasz bőrfelülettel nem nagyon kell hozzáérni, legfeljebb takarításkor. Az utastér többi része viszont teljesen korrekt, a dizájn rendben van, hozza a Hondától megszokott űrhajós hangulatot és közben egységes, harmonikus, logikus elrendezésű is. Szépen, precízen járó gombok, kapcsolók, kellemes tapintású anyagok találhatók mindenhol. Az Orange Line színes csíkjai pedig parádésan emelik ki a berendezés térbeli rafináltságait.

Alacsony, sportos üléspozíció
A középkonzol telefontartó tálcája zseniális húzás, az alul bedugott töltőkábel széles alagúton jut fel a telefonhoz, így a vezeték sosincs útban és nem is csúfítja el a belsőt. A felhajtható könyöklőben a rengeteg hely mellett tologatható pohártartó komplexum és USB csatlakozó is található. Ugyanitt van az elektromos rögzítőfék gombja – állítólag értékes kilókat lehet spórolni a hagyományos, kézi működtetésű rögzítőfékhez képest – ami érdekes, városi közlekedés közben is működő elgurulásgátló funkcióval is rendelkezik. Így lámpánál nem kell a féken állva kiégetni a mögöttünk álló szemét, az autó magától, fékezés nélkül is nyugton marad.
Látványos a teljesen digitális, folyadékkristályos kijelzőjű központi elemmel készülő műszerfal is. A vízhőmérséklet és az üzemanyagszint mérő mutatója ugyan nehezen látható, de cserébe nagyon mutatós, ahogy a szintjelző kékes szegmens dereng valahol mélyen.
A helykínálat elöl, hátul korrekt, – bár 185 centis magasság felett azonban a tető már túl közel van, a langaléta hátsó utas fejéhez – a második üléssorba széltében befér a három gyerekülés és még a hátsó ajtók is elég nagyra nyílnak, hogy könnyen lehessen beszerelni őket. Igaz, az ajtónyílás lábban elég szűk, legalábbis 45-ös cipővel nehéz elakadás nélkül kikászálódni a kocsiból.

Ezt látja a vezető a Civicben
Csomagtartója papíron 478 literes, amivel a kategória legjobbja a Civic. Ugyan lehajtott ülésekkel nem teljesen sík a rakodófelület, de a nagyra nyíló ajtókon és a csomagtartó felől is óriási nyíláson keresztül hatalmas tárgyak tuszkolhatók az autó fenekébe. A kétemeletes csomagtartó aljában pótkerék is lehetne, de nincs, helyette gumijavító-készlettel kell szórakozni, ha defektet kap valamelyik kerék. Mókás darab a csomagtartó-roló, amelyet nem hagyományos módon ki-be, hanem oldalra kell húzni. Gondoltak a balkezesekre is, a rolót egy mozdulattal ki lehet szedni a helyéről és áttenni a szemközti oldalra.

Feltehető baloldalra is a roló, a balkezesek örömére