| Röviden – Citroën C4 1,6 BlueHDI | |
|---|---|
|
Mi ez? |
Az öt éve piacon lévő kompakt francia ötajtós enyhe ráncfelvarráson átesett verziója |
| Mit tud? | Takarékos dízelmotorral teljesíteni az “átlagos családi autók” feladatait |
| Mibe kerül? | Felszereltségtől függően 5,8, 5,9 vagy 6,3 millió forintba |
| Kinek jó? | Aki hosszú ideje piacon lévő, kiforrott, akciós áron elvihető autóra vadászik |
A Citroën öt éve nagy reményekkel indította útjára a C4 második generációját. A rossz emlékű elődöt követően kivártak pár évet, és német recept szerint készítették el a típust, gondosan ügyelve arra, hogy a nagy tömegek ízlésének megfelelő, semleges stílusú autót alkossanak.
Az eredmény túlságosan semleges lett, a kőkemény könyöklésről és öldöklő harcról híres kategóriában mindig akadt egy-egy harsányabb, menőbb, tágasabb kihívó. Már a debütáláskor furcsa volt a típus hangulata.
A francia különc hangulatot csírájában fojtották el, viszont mentőötletként bedobták az állítható árnyalatú műszerfalat, valamint a kissé érthetetlen, négyféle polifonikus hangprofilt. Ezeket állítva más-más prüttyögés szólalt meg indexeléskor, de szerencsére mára gyökerestől kiirtották a funkciót.
Külső
Belső
A felhasznált anyagok minősége rendben van, főképp a műszerfal felső borítása megnyerő. Az átlagos forma öt év elteltével is átlagos, a teret a nagyméretű kormánykerék uralja.

A felhasznált anyagok minősége rendben van, főképp a műszerfal felső borítása megnyerő. Az átlagos forma öt év elteltével is átlagos, a teret a nagyméretű kormánykerék uralja.

Ülésfűtés, és masszázsfunkció. Utóbbi gombjai garantáltan érintetlenül maradnak egy idő után (a saját hátam által sugallt jóslat).
Az első sort kényeztető érdekes extra az ülésfűtésen túl rendelhető masszázsfunkció. Ez régi becsípődés a franciáknál, a Renault Espace is ezzel hódít, de a Fluence első foteljeit szintén rendelhettük így. Ízlés dolga, szerintem egyszeri poénnak drága, hosszú távon pedig kevés a haszna.
A második sorba szorulóknak nincs ennyire jó dolguk, a magas utasoknak a lábtér és a fejtér is szűkös. A csomagtér élvezhetett előnyt a tervezésnél, mert pótkerékkel is megvan 380 literes. (A pótkerék nélküli kivitel 408 liter.)
Milyen vezetni?
Adatlap
Citroën C4 1,6 BlueHDI
| Motor | 1560 cm3, Dízel, S4 |
| Teljesítmény | 120 LE |
| Nyomaték | 300 NM |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,8 sec |
| Végsebesség | 197 km/h |
| Fogyasztás (vegyes) | 3,6 l / 100 km |
A futómű sem lóg ki az összképből, kitűnően teljesít, ha az utastérben tárolt testek rezgésmentes szállítása a cél. Képes a rémes úthibákat eltüntetni, de nagyobb tempónál az erőteljes berugózást már ütésként érzékelik a hátul utazók, rossz útfelületen kanyarban pedig érezhető némi bizonytalanság.
Összegzés, árak
Az általunk tesztelt, kellemes fogyasztással kecsegtető dízel viszont csak a második felszereltségi szinttől elérhető, kedvezménnyel 5 285 000 forintért. Ha ehhez gyári navigációt, USB-csatlakozós audiorendszert is szeretnénk, az 350 000, a kulcs nélküli indítás pedig további 200 000 forinttal növeli meg a vételárat, de mindent belepakolva elérhetjük a 7-7,2 milliós szintet. | Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|






