Röviden – Kia Sorento

Mi ez?

A márka nagyméretű szabadidő-autójának felfrissített változata  
Mit tud? Óriási, civilizált, mutatós
Mibe kerül? Árlistája 9,4 milliótól indul és 12,75-nél véget is ér
Kinek jó?  Aki nagy, tisztességes kivitelű autóra vágyik, de nem akar túl sokat költeni.

Határozott, komoly arc
nagyobb tengelytáv, tágasabb belső
Ha elég közel kerülünk hozzá, magától nyílik a csomagtartó
51 fotó

Határozott, komoly arc

Határozott, komoly arc

Külső

Nem úszta meg a kötelező sminkfrissítést a Kia nagyméretű szabadidő-autója, a Kia Sorento sem. Külső méretei mellett – hossza közel tíz centivel (egészen pontosan 95 milliméterrel) szélessége fél centivel, tengelytávja 8 centivel nőtt – a stílusa is nagyot változott, a korábbinál kevésbé masszív, terepjárós a megjelenése, hanem inkább elegánsabb, sportosabb stílusjegyeket fedezhetünk fel a hatalmas testen. Ugyan összkerék-hajtással is kapható, de első-hátsó terepszögei már nem teszik alkalmassá arra, hogy igazi terepjáróként is helyt álljon, így legfeljebb nehéz terhek vontatásnál jöhet jól a feláras 4×4-es hajtáslánc. 
Ha elég közel kerülünk hozzá, magától nyílik a csomagtartó

Ha elég közel kerülünk hozzá, magától nyílik a csomagtartó

Belső, csomagtartó

Óriási szabadidő-autóban teljesen normális, hogy tágas, kényelmes utastérre bukkanunk az autó belsejében. A nagyvonalú helykínálat mellett a kivitelezés, valamint a bútorozás, berendezés dizájnja is jól sikerült. A helykínálat a plusz 8 centi tengelytávnak is köszönhetően a második üléssorában is bőséges, és a praktikus, sínen tologatható ülések adnak plusz komfortot, variálási lehetőséget. 
Pláne, hogy az üléstologatásnak hála, még a feláras harmadik üléssorban is elférni, durván 170 centis termetig. Egyedül hátramászni problémás, ehhez valóban elég rugalmasnak kell lenni. De akit ide űz a sors, annak annyira nem rossz, saját levegőbeömlő és szabályzógomb is található az utolsó sorban. Legelső ülései fűthetők, szellőztethetők, a második sorban csak fűthetőek, míg leghátra érve elfogy a lendület, ott már nincs semmiféle mágia, csak szimpla, használaton kívül a padlóba süllyeszthető ülőalkalmatosságok. 
Elegáns, korrekt belső

Elegáns, korrekt belső

Modern és egyben látványos is a Sorento hibrid műszerfala, amelynek közepén egyetlen nagyméretű, szép felbontású, mindenre képes kijelzőt találunk, amit két oldalról igazi mutatós műszerek fognak közre. Hasonlóan klassz munka a középkonzol monitorja is, amely jó helyen is van, a képe is szép, valamint a jól kifundált, gyors menüje is klassz a könnyen kezelhető, iGO-gyanús navigációs rendszerével. Nemcsak nézegetni, hanem fogdosni is élvezet a Sorento belsejét, bárhol, ahol valamelyik végtagunkkal hozzáérhetünk a kárpitozáshoz, ott puha, kellemes tapintású anyagokba botlunk. Egyetlen nehezen emészthető alkatrésze van az utastérnek, ez pedig a rettentően ódivatú váltókar. Érthetetlen, hogyan csusszanhatott be ebbe a belsőbe egy ennyire otromba valami. 
Jaj, ez a váltó

Jaj, ez a váltó

Óriási autónak óriási a csomagtartója is, a hétszemélyes Sorento-é 605, a hátsó ülések lehajtása után pedig 1662 literes, addig az ötszemélyes változaté még ennél is valamivel nagyobb. Megvannak a már szinte kötelező kiegészítők is, így szatyorkampó, 12 voltos csatlakozó, és apróbb rekeszek is megtalálhatók benne, alatta pedig, az autó külső felén pótkeréknek is jutott hely. 
A Kia Sorento és többé kevésbé konkurensei: Listaár, forint 
Hyundai SantaFé 2,2 CRDI 7 szem. 12 899 000
VW Touareg 3,0 V6  22 920 990
Mitsubishi Outlander 10 390 000
A harmadik üléssort a padlóból előhajtogatva sem tűnik el nyomtalanul a csomagtér, ilyenkor 142 liternyi hely marad pakolni. Ha már csomagtartó, akkor muszáj megemlíteni a Kia újítását, amely előzékenyen úgy nyitja a leghátsó ajtót, hogy sem gombot nem kell nyomni, sem lábat lengetni az autó alja alatt. Elég, ha rakománnyal teli kézzel – és persze kulccsal a zsebben – közel megy valaki a hátuljához, és már nyílik is az ajtó. Tádááám.
170 centiig élhető hely a harmadik sor is

170 centiig élhető hely a harmadik sor is

Hogy megy?

Menet közben sem okoz csalódást a Sorento. A 2,2 literes négyhengeres turbódízel 200 lóereje ha nem is csinál rakétát ebből a batárból, de a 9,3 másodperces – kéziváltóval 8,7 másodperces – gyorsulási adata egész jól hangzik. Átlagos használat mellett igazán kellemesen dolgozik együtt a motor és a hatfokozatú automatikus váltó. Utóbbi gyors, okos szerkezet, csak ugye az a váltókar… Menetzaj kevés szűrődik be az utastérbe, és a dízelmotor is csendesen teszi a dolgát. Csupán a mért, 10 literes fogyasztása sokkal több, mint a gyári adat. 
Csendes, erős a 200 lóerős dízel

Csendes, erős a 200 lóerős dízel

Városban az autó tucatnyi külső kamerájának hála, akár madártávlati képet nézve is centizgethetünk vele a többi autó, vagy éppen a virágosládák között. Vezetéstámogató rendszerei között az adaptív tempomat, a holttérfigyelő, és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is megtalálható. Menet közben inkább kényelmes, mint sportos, de ez a futómű mellett a tekintélyes, 1840 kilogrammos saját tömegnek is köszönhető. 

Költségek

A mezei, elsőkerekes Sorento alapára 9,4 millió forint. Ehhez lehet hozzácsapni az extra bőrkárpitot 100 ezerért, ezen felül 130 ezer a metálfény, 300 ezer a hétszemélyes kivitel felára. Az automatikus váltó, összkerék-hajtással félmillióba kerül. Persze ez mind rengeteg pénz, de aki nem emblémát, hanem autót akar venni, akkor a Kianál a konkurenseknél érezhetően barátibb áron juthat óriási szabadidő-autóhoz. Ha pedig mindez nem lenne elég érv a Sorento mellett, akkor még ott a 7 év garancia is. Egy próbát szerintem mindenképpen megér.
Mellette – Ellene
  • Megfizethető ár
  • 7 év garancia
  • Csendes, kulturált motor
  • Ízléses utastér
  • Idétlen formájú váltókar
  • A gyári adatnál jóval nagyobb fogyasztás
  • Csupán egyetlen motorral vásárolható meg
Szerinted hány pontot érdemel a Kia nagy szabadidő-autója?
átlag
8.39
szavazat
761
Szerinted hány pontot érdemel a Kia nagy szabadidő-autója?