| Röviden – BMW 535d xDrive GT | |
|---|---|
|
Mi ez? |
Az átdolgozott 5-ös bálnatestű, komfortorientált ötajtósa |
| Mit tud? | Egy-négy embert rezzenéstelen kényelemben célba juttatni, bármilyen messzire |
| Mennyibe kerül? |
A tesztelt változat alapáron 19,1 millió forintba, de erre 4-7 milliót még rá lehet dobni kellemes extrákkal |
| Kinek jó? | Annak, aki hátul is visz számára fontos embereket hosszú utakra |
Amikor a BMW átdolgozta az 5-ös szériát, a Gran Turismo sem maradt ki a szórásból. A BMW-nél LCI (life cycle impulse) néven futó renoválással az autó elvileg frissebb, lágyabb, jobb lett, amit a Frankfurti Autó-kiállításra utazva teszteltünk. A típus különlegessége a nagy ötödik ajtóként vagy kis fedélként nyitható, a Škoda Superb mintájára működő csomagtérajtó.
Koffeinkúp a vezetőnek?
Az 5 GT már az indulás reggelén megosztotta a társaságot. Kovács Miklós szerint koffeinkúpot kell adagolni a vezetőnek, hogy ne aludjon el hömpölygés közben. Másoknak tetszett, mert pont azt csináltuk vele, amire való: messzire utazunk autópályán.
Sztrádán nem érvényesülnek az autó hátrányai, az egész estét betöltő tompor és a BMW-khez mérten tohonya viselkedés. Igaz, ami igaz, az 5 GT mintha túl sokat forgolódott volna a hurkatöltő körül, a forgalmi szerint 2070 kilós.

Elvileg 500-610 literes a csomagtartó, de mégis kicsi. A merev kalaptartót ki is vettük gyorsan, hogy beférjünk
630 (hatszázharminc) newtonméter
Tudjuk, hogy a dízelmotor két fő paramétere 313 lóerő és 630 newtonméter, de így is váratlan az a bőszült sebesség, amivel a csatahajó rombolni képes. Amikor a vágtatásnak vége, a motor beáll valószerűtlen fordulatszámokra.

A német autópálya-pihenőkben az osztrák oldalon megkedvelt ingyenwifit és fűtőszállal melegíthető pelenkázóasztalt nélkülözni kellett
Jó kétezer kilométeres, 90 százalékban autópályás utunkon 8,7 l/100 km átlagfogyasztást mértünk. Négykerék-hajtással, tele csomagtartóval, négy fővel és Németországban igen felszabadult sebességgel ez az eredmény kiváló.
| A BMW 535d xDrive GT és konkurensei | |
|---|---|
| BMW 535d xDrive GT aut. (313 LE) | 19 068 000Ft |
| BMW 535d Touring xDrive aut. (313 LE) | 18 261 000 Ft |
| Mercedes-Benz R 350 CDI 4Matic Aut. (265 LE) | 17 867 200 Ft |
| Mercedes-Benz CLS Shooting Brake 350 CDI 4Matic Aut. | 20 699 300 Ft |
| Audi A7 3.0 V6 TDI quattro tiptronic (313 LE) | 19 020 360 Ft |
Az Autobahnon elég sok szakaszon érvényes sebességkorlátozás, de ahol nincs, ott kiderül, mitől van akkora fölényben a német prémiumtrió az összes konkurenssel szemben. A limitmentes részeken kicsit odalépve az 5-ös GT olyan magától értetődően söpört 220 felett, ahogy csak a kategória legjobbjai tudnak. Mert itt tényleg elvárás, hogy az autó pihentetően hasítson 200-zal.
Az 5-ös GT zajszintje annyira csekély, hogy 220-230-as sebességgel csak a kilométeróráról sejthető, hogy ez nem az irányadó 130, a Richtgeschwindigkeit. A rugózás is hozza az elvárhatót, meglepő volt viszont a négyzónás légkondicionálás tökéletlensége. Néha jéghideget fújt, máskor izzadtunk, mintha a napsütéssel nem jól kalkulálna. Egy E-osztályban ilyen velünk még sosem fordult elő.

Több fokozatban állítható a hátsó támla, az ülés előrehúzható. Kényelmesen magasan ülünk, nem kell megtörni térdben a lábat, de a fejtér közepes
Nem érdemes kiszállni
Németországi benzinkutakon nem először konfrontálódunk a tankolók számára is fizetős klotyóval, amire otthon is van elég példa. A pénztáros hölgynek hiába magyaráztam, hogy 101 eurónyi tankolásba bele kellene férnie ennek a szolgáltatásnak. Az egyeurós pisibónt 80 cent erejéig levásárolhatnánk, de ez nekünk csak további ráfizetést hoz, nekik meg forgalmat és profitot.
Tényleg nem érdemes kiszállni az 5 GT-ből, és nemcsak azért, mert kint elég esetlen szegény. A belső tér igazán szép és átgondolt, ami fém az fém, a fabetét fából van és még a kartámasz vagy a kormány bőre sem ócska nyesedékből összepréselt matéria. A tesztautó csúnyán húszmillión felüli tétel, de a távolságtartó tempomat, a navigáció, a Harman Kardon hifi és úgy általában minden úgy működik benne, hogy ez lehúzás helyett reális ellenértéknek hasson.
Távolságtartó tempomatja rutinosan vezet, finomakat fékez, ha a beállítottnál sebességnél lassabb autó keveredik elénk és érzéssel gyorsít, ha miénk a pálya, az autópálya. Városban is hasznos az adaptív sebességtartó automatika, mert állóra fékez helyettünk és ha nem ácsorgunk túl sokat, el is indul a meglóduló sorral. Innen már tényleg nincs messze, hogy megkávézzunk a belső sávban.Kellett a 2300 kilométer az autó megismeréséhez, hogy az emlékezetes dugong-külső mellett belső értékei is hatni tudjanak. Mi arra használtuk amire kitalálták: hosszú távú utazásra, élve a hátsó ülések kényelmi többletével. Igazából a hátul ülők járnak jobban vele, mint a kombival vagy a limuzinnal, cserébe nehezebb náluk. De utazni vele nagyon jó.
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|





