Négy éve startolt a mezei WV Passatnál izgalmasabb külsőt, de némileg szűkebb belsőt kínáló Passat CC.  Azonban 320 ezer eladott autó, és a ráncfelvarrás után elbúcsúzhatunk a Passat névtől, eztán egyszerűen Volkswagen CC-nek nevezik a modellt
Ízlések és pofonok. Szerintem nem lett szebb.
Ha figyelmesen nézzük, innen sem teljesen olyan, mint az előd
A hátulja lett a legszebb
Maradtak az ablakkeret nélküli ajtók
38 fotó
Ízlések és pofonok. Szerintem nem lett szebb.

Ízlések és pofonok. Szerintem nem lett szebb.

Ízlések és pofonok. Szerintem nem lett szebb.


Négy éve startolt a mezei VW Passatnál izgalmasabb külsőt, de némileg szűkebb belsőt kínáló, megtévesztő nevű Passat CC. A CC itt nem a nyitható keménytetőre utal, hanem Comfort Coupé a helyes megfejtés.

Azonban 320 ezer eladott autó, és a ráncfelvarrás után elbúcsúzhatunk a Passat névtől, eztán egyszerűen Volkswagen CC-nek nevezik a gyár által a Passat és a Phaeton közé pozicionált járgányt.
A Passatot elfelejthetjük 7
Szokni kell

A hátulja lett a legszebb

A hátulja lett a legszebb

A hátulja lett a legszebb


Míg az első változat megjelenése után nemsokkal temérdek dizájn-elismerést bezsebelt, a ráncfelvarrot változatot ez a veszély valószínűleg nem fenyegeti. Eddig szinte egyáltalán nem találkoztam olyan emberrel, akinek az új, krómmal gazdagon futtatott, grillsütő-rácsos orr tetszett volna. Persze, értem én, be kell állni a sorba, hogy messziről is látsszon, melyik családhoz is tartozik a kocsi, de ez akkor sem lett szép.

Hátulról szerencsére sokkal jobban fest az autó, a LED-es – nemcsak takarékosabbak és hosszabb életűek a diódák, hanem a rövidebb reakcióidő miatt biztonságosabbak is – hátsó lámpatestet sikerült igen szépre rajzolni. Míg a korábbi CC elölről, az új hátulról mutatja szebbik felét. Bár az ablakkeret-nélküli ajtók változatlanok maradtak, ennek ellenére oldalról mégis kicsit másként fest a kocsi, köszönhetően az átdolgozott orrnak, illetve a frissített motorháztetőnek.

Ha figyelmesen nézzük, innen sem teljesen olyan, mint az előd

Ha figyelmesen nézzük, innen sem teljesen olyan, mint az előd

Egyen-facelift
Rafinált sötét csíktól tűnik nagyobbnak a hátsó ablak

Rafinált sötét csíktól tűnik nagyobbnak a hátsó ablak

Rafinált sötét csíktól tűnik nagyobbnak a hátsó ablak


A modellfrissítéseknél megszokott sort itt is végigvehetjük, hiszen a lámpatestek és az első-hátsó lökhárító mellett új felnik – 17 colos Kent és, 18-as Lakeville fantázianevű – valamint három új fényezés is felkerült a listára, így már tizenegyféle szín közül lehet választani. A belsőben nem kellett sokat variálni, így itt csupán a klímavezérlés és a középre biggyesztett analóg óra új, emellett némi rendrakás is érződik a hangulaton.  Ülései már alapáron “ergonómikus sportülések, amelyeket hosszú utakra terveztek”, de felárért szellőztethető és masszázsfunkcióval ellátott ülések is megtalálhatók az extralistán. Az alapból négyülésesként készülő autó ötszemélyes kivitelben is rendelhető.

A gyári fényképész munkája a képre kattintva tekinthető meg:

Több alapáras extra

Felismeri a táblákat

Felismeri a táblákat

Felismeri a táblákat


Alaposan kibővítették az alapáras extrák körét is, így a bi-xenon fényszóró, statikus kanyarfénnyel, a LED-es hátsó lámpa, a fáradtságfigyelő rendszer, a rozsdamentes küszöbdíszítés, valamint a komfort-fejtámla – nemcsak fel és le, hanem előre-hátra is mozgatható – is mind felár nélkül jár az autóhoz. Az opciós listán automatikus reflektorkezelést, kamerás táblafelismerő rendszert – amely a kiegészítő táblákat is megjeleníti – valamint a holttérfigyelővel párban ajánlott, aktív sávtartó rendszer is megtaláljuk. Emellett a parkolóhely keresésbe, illetve a parkolóhelyre be- és kiállásba is besegít az autó, elég, ha elől hátul 40, 40 centiméterrel hosszabb helyet talál, mint saját maga, és persze a tolatókamera – amelyet a hátsó VW embléma alá rejtettek – is segít a sofőrnek. Ha a szenzorok mégis valamiféle akadályt jeleznek, az autó képes magától  állóra fékezni.
A Passatot elfelejthetjük 12

Az utasok hangulatát a belsőben ide-oda elrejtett hangulatvilágítás dobja fel, amely a sajtóanyag szerint még a térérzetet is jótékonyan befolyásolja. Lehet, hogy így van, de az tuti, hogy a hangulatfénytől sötétben tényleg remekül néz ki a CC belseje. Tovább fokozza a kényelmet a plusz hangszigeteléssel lecsendesített utastér is – jutott hangszigetelő réteg a szélvédőre is – de akinek ez nem elég, az még az első oldalablakokra is kérhet a spéci fóliából,ami mellékesen biztonságosabbá is teszi az autót.

Menet közben

Az első hosszabb kört szerencsésen egy V6-os, 300 lóerős változattal tettük meg. Bár hathengeres motor dolgozott a motorháztető alatt, a hátborzongató hangélmény ezúttal elmaradt. Nem véletlenül öltek ki belőle minden hangot, ez a kocsi nem arra született, hogy üvöltsön.

Sokkal inkább arra, hogy csendben, kényelemben, és persze magabiztos fölénnyel juttassa el a menedzser urat egyik mítingről a másikra. Egyáltalán nem csábít száguldozásra, pedig az ereje megvan hozzá. Csak a stílusa más.

Alapáras a sportos ülés

Alapáras a sportos ülés

Alapáras a sportos ülés


Kényelme azonban elsőrangú, kellemes a komfort fejtámla, az adaptív tempomatra bátran rábízhatjuk magunkat, és az új, holttérfigyelő rendszer is a jobbak közül való. Legalábbis a figyelmeztető jelzést sikerült a legjobb helyre, a külső visszapillantó belső, autóhoz közelebbi oldalára tenni és a kormánytekergetős funkció is csak elsőre furcsa. Az már kevésbé tetszett, hogy az utastérben továbbra is akadnak kemény, rideg műanyagok – főleg térdmagasságban – pedig a legtöbb helyre sikerült kellemes tapintású anyagot beépíteni.

Az első helykínálatot nem érheti kritika, azonban ha az átlagnál kicsit is magasabbak vagyunk, akkor hátul nem lesz túl jó dolgunk. A tető sajnos alacsony, a formás, sportosabb testért itt kell megfizetni.

Filmen a VW CC:

Hatféle motor

Motorválasztéka három benzines – 160, 210, 300 LE – és ugyanennyi dízelmotorból áll – 140, 170LE – , amelyek mindegyike Stop/Start és fékenergia-visszanyerő rendszerrel érkezik, míg a benzinesek csak az utóbbival vannak felvértezve. A harmadik, BlueTDI dízelmotor szintén 140 lóerős, különlegessége csupán annyi, hogy már most teljesíti a 2014-re várható Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát.

Kis kipufogó-határozó

Két darab króm kipufogó, ez csak V6-os lehet

Két darab króm kipufogó, ez csak V6-os lehet

Két darab króm kipufogó, ez csak V6-os lehet


Ha hátulról, ránézésre is meg akarja mondani, milyen CC szaladt el az úton, akkor a következő pár apróságot kell csak bemagolni. Persze ez csak az európai modellekre érvényes. 210 lóerőig baloldali, dupla csöves kipufogót kell keresni. Amennyiben 170 lóerős motor dolgozik 4Motion-hajtásrendszerrel, akkor jobb- és baloldalon egy-egy cső látható, krómozás nélkül.

Ha ugyanezt látjuk, csak krómba öltöztetve, akkor az a csúcsváltozat 300 lóerős V6-os motort és a hozzá tartozó széria összkerék-hajtást jelenti.

Új Volkswagen CC árak:
 Típus  cm3  seb. fokozat  teljesítmény (kW/LE)  ár Ft
 1,8 TSI  1798  6  118/160  9 374 250
1,8 TSI DSG 1798  7 118/160 9 985 120
2,0 TFSI  1984  6  155/210 9 962 730
2,0 TFSI tiptronic 1984  6 155/210 10 572 330
3,6 V6 DSG 4Motion 3597  6 220/300  12 536 120
2,0 CR TDI BMT 1968  6 103/140 9 206 610
 2,0 CR TDI BMT DSG  1968  6  103/140  9 823 830
 2,0 CR TDI BMT  1968  6  125/170  9 601 580
2,0 CR TDI BMT DSG  1968  6  125/170  10 220 070
Az első Passat, akarom mondani Volkswagen CC-k napokon belül, február elejétől lesznek kaphatóak, legelőször Németországban és Luxemburgban, majd a hónap végétől Európában mindenhol, míg a globális startra – Amerika, Ázsia – tavaszig kell várni.