Bár a kecskeméti gyárban még egyetlen B-Mercit sem szereltek össze, nekünk ez mégis magyar autó. Kevésbé magyar, mint a Túró Rudi, vagy, mint a tökös-mákos rétes, de valami közünk azért csak van hozzá. És ha valakinek egy Mercedeshez van köze, az nem lehet annyira rossz.
Nagyot változott a B-Merci. Oda a szendvicsszerkezetű padlólemez, 86 milliméterrel alacsonyabban helyezkednek el az ügyfelek kívánságára felegyenesített pozícióban lévő ülései, így könnyebb beszállni az újba, mint a korábbi változatba. És persze szebb, takarékosabb, tágasabb, biztonságosabb.
A külsőn nem rugózunk sokat, hiszen ez vagy tetszik valakinek, vagy nem. Ugyan ezzel a formával nagy csodát nem lehet tenni, de a Mercedes mérnökeinek valamit mégis sikerült kihozni belőle. Figyelemreméltó, 0,26-os (ECO technology csomaggal egyenesen 0,24-es) alaktényezőt, amely kategóriájának legjobbja, hála az áramvonalas külső mellett például a hűtőlevegő elvezetésnek, vagy a kerékdob speciális, szabadalmaztatott spoilerének.
Sejtettük
Már Frankfurtban is, amikor először láthattuk testközelből, illetve ülhettünk benne, belélegezhettük az utastér illatát, már akkor kiderült, hogy az új B-osztály minden tekintetben nagyot lépett előre az elődhöz képest. Nem csak a csillagos embléma különbözteti meg a többi, hasonló méretű autótól, hanem a tartalom is, ez tényleg igazi Mercedes, csak kisebben. Illetve nem is feltétlenül kisebben, hiszen a lábtér fejedelmi, fejünk távolról sem ér hozzá, még az üvegtetővel súlyosbított tetőhöz sem, és a hangulat is remek odabent. Tágas, világos, minőségi.
Nézzenek kedvcsináló filmecskét a Mercedes-B, és egy debil módon mosolygó szőke főszereplésével:
Apró nyalánkságok
Bár az új B-osztály belseje pazar kivitelű, a kapcsolói is példásan megtervezettek, pár kedvenc részletet muszáj kiragadnom. Hiszen nem gyakran lát az ember csillapított, nem idegesen kicsapódó, hanem arisztokratikus mozdulatokkal nyíló üzemanyagbetöltő-fedelet, olyan mesteri módon finomhangolt mozgású szellőzőnyílásokat, amelyeket kötelező menet közben ötpercenként buzerálni, vagy annyira szép rajzú, elegánsan a helyére biggyesztett központi kijelzőt, mint ami ebben az autóban van. Komolyan jól eső dolog még a távolságtartó tempomat kapcsolgatása is.
Bár a variálható Easy-Vario-Plus fantázianévre hallgató ülésrendszer nem jár alapból a B-osztályhoz, de aki mindenféleképpen az autóban akarja kiélni lakberendezői ambícióit, az bátran ikszelje be ezt a tételt az extralistán. A rendszer többek között 140 milliméterrel egymástól függetlenül, külön-külön is előrecsúsztatható hátsó üléseket – ilyenkor a csomagtartó mérete ördögi 666 literesre növekszik – és előrehajtható háttámlájú anyósülést is tartalmaz.Ide nekünk mindet!
A bemutatón szinte a tesztparkban fellelhető összes variációt végigpróbálgattuk. Az 1,8 literes dízel a más modellekből ismert motor továbbfejlesztett változata, B 180 CDI-ként 109 lóerőt és 250 Nm-t, B 200 CDI-ként 136 lóerőt és 300 Nm-t teljesít. Az erősebb dízellel indítottunk, amihez hatfokozatú kézi váltó járt. A sportcsomagtól két centivel alacsonyabb az autó súlypontja, emellett direkt kormányzás és extra lengéscsillapítók is segítenek, hogy sportosabbnak érezzük a B-osztályt.
Nézzenek szét odabent:
Már amennyire egy 136 lóerős, közel másfél tonnás járgány sportosnak érezhető. Ugyan szépen lehet vele közlekedni, és a 9,5 másodperces százas sprint sem annyira vészes, mégis az egyetlen sport-közeli élményt a direkt kormányzás adta. Nincs hangja – egyedül a szögletes tükör hangoskodik már jóval az autópályás tempó elérése előtt – és a váltó is kissé hosszú úton, de bámulatosan simán, könnyedén jár.
Kipróbáltuk a teljesen új, 1,6 liter hengerűrtartalmú, turbófeltöltővel lélegeztetett benzinmotorokat is. A gyengébb 122 lóerős, az erősebb 156 lóerőt ad a vezetőnek, míg nyomatékuk 200, illetve 250 Nm.
Az erősebb változat nem is okozott csalódást, de a 122 lovas már elég kelletlenül mozgatja a B-osztály hízásra hajlamos testét. És emellett üvölt is, ha nagyon noszogatjuk. Meglepő módon a dízelek sokkal csendesebbek, szerethetőbbek voltak.
| B 180 CDI | B 200 CDI | B 180 | B 200 | |
| Lökettérfogat: | 1796cm3 | 1796cm3 | 1595cm3 | 1595cm3 |
| Telj./ford.: | 109LE/3200-4600 | 136LE/3600-4400 | 122LE/5000 | 156LE/5300 |
| Nyom./ford: | 250Nm1400-2800 | 300Nm/1600-3000 | 200Nm/1250-4000 | 250Nm/1250-4000 |
| Gyors.: (aut.) | 10,9s (10,7s) | 9,5s (9,3s) | 10,4s (10,2s) | 8,6s (8,4s) |
| Max. seb.: | 190km/h | 210km/h | 190km/h | 220km/h |
| Átl. fogy.: | 4,6-4,4l | 4,6-4,4l | 6,2-5,9l | 6,2-5,9l |
Széria cuccok:
Mindegyik B-Merci a szíve mélyén elkötelezett környezetvédő, így ösztönösen leállítja a motorját a piros lámpánál. Emellett hálás jószág, gondosan ügyel a gazdára, és annak barátaira, rokonaira és üzletfeleire. A Collision Prevention Assist optikai és akusztikai figyelmeztetést ad a sofőrnek, ha akadályt lát maga előtt az autó, és a vezető éberségét is folyamatosan figyeli a rendszer. Ha pedig mégis közel a baj, akkor a Pre Safe rendszer becsukja az ablakokat, megfeszíti az övet és még az ülést is olyan pozícióba állítja, amely minimálisra csökkenti a sérülés esélyét.
Mindezt mennyiért?
A forgalmazó a menetpróbán még nem tudott semmit sem mondani a hazai árakról, de állítólag napokon belül mindenre fény derül, és jönnek az árcédulák. Ha megtudjuk, mi is tovább adjuk majd az információt.
Update, ma reggel beestek az új B-osztály árak is. Íme:
| B 180 CDI BlueEFFICIENCY | 7 843 000,- Ft |
| B 200 CDI BlueEFFICIENCY | 8 433 000,- Ft |
| B180 BlueEFFICIENCY | 7 134 000,- Ft |
| B 200 BlueEFFICIENCY | 7 628 000,- Ft |












