Adatlap
Chevrolet Aveo 1.6 LTZ Plus
| Motor | 1598 cm3, Benzin, S4 |
| Teljesítmény | 115 LE |
| Nyomaték | 155 NM |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,7 sec |
| Végsebesség | 186 km/h |
| Fogyasztás (vegyes) | 7,2 l / 100 km |
Cruze lett a Lacettiből, Spark a Matizból, Orlando a Tacumából, és persze Chevrolet a Daewoo-ból.
Mintha a városi kisautó modernizálására nem maradt volna kapacitása a General Motorsnak. Az új Chevyk között az Aveo cipelte legtovább örökségét a Daewoo Kalosból, ami kétes biztonságát meghatározta.
Négy méter felett
Utódja alapjaiban új autó, nem a Corsa D (és a FIAT Punto) rokona. Az új Aveo vezeti be a GM kisautó-padlólemezét. 403,9 centijével a kiskategória leghosszabb autói közé tartozik, ami parkoláskor inkább hátrány, de ha van a Spark, minek rontanák a pozícióját a 3,95 méter körüli konkurensekkel szemben?
Az új karosszéria merev, mutatós és a kategóriához mérten egészen tágas is.
Tudjuk, hogy a Golfnak is nagyon bejött az erőt és védelmet sugárzó, ablaktalan C-oszlop, de az Aveóból emiatt nagyon rossz a kilátás hátrafelé.
Nem sevrolet, sevrolé! Reklám az 1950-es évekből, a békebeli Amerika nagyszerűségéről trillázó művésznővel
A fődesignert beültetném az autóba, hogy tolasson már vele néhány tíz métert vagy küzdjön meg egy mélygarázsban a sunyi oszlopokkal és a rajtaütésszerűen kitolató-bevágó hölgyvezetőkkel.
Előrefelé sokkal jobb az Aveo. Rá sem ismerne, aki az előddel valaha billegett kanyarról kanyarra és érezte, mennyire nem tud mit kezdeni az autó az oldalirányú huzattal.
Nagyon határozott a felfüggesztés, az új futóművel és a jó fékekkel komoly, felnőtt autónak tűnik. Sima 15 collos felnikkel harmonikusabb volna, a 17-es kerekekkel főleg akkor ráz, ha az aszfalt megadóan a mélybe süllyedt a villamossínek előtt.
Viszont ezzel a gumi-felni szettel a futómű megadja azt a sportosságot, amire a motor látványosan képtelen. A kanyarokban be lehet hozni, amit egyenesben elveszítünk.
| Az Alhambra és automata váltós konkurensei dízelmotorral | |
|---|---|
| Chevrolet Aveo 1,6 LTZ Plus (115 LE, 6 fok. aut.) | 4 190 000 Ft |
| Ford Fiesta Fiesta 1,4 Titanium (96 LE, 4 fok. aut.) | 4 244 000 Ft |
| Opel Corsa 1,4 Cosmo (100 LE, 4 fok. aut.) | 4 194 000 Ft |
| Skoda Fabia 1,2 TSI Elegance DSG (105 LE, 7 fok. aut.) | 4 796 000 Ft |
Ez volna 115 lóerő?
Mert hiába 115 lóerős, az ezerhatos szívómotor enervált és tunya.
Kényelmesen elbírja az Aveót, de nincs benne semmi élénkség, és fogyasztásától sem voltunk elájulva.
Százon 7,2-10 liter
A budapesti 10 litert autópályán 7,2 literre sikerült lenyomni, ami aránytalanul sok a 110-120-as tempóért. A kézi váltós Orlandó 1,8 pont kétszer ekkora autó, mégis beérte 6,9 literrel.
Az automata váltó hatfokozatú, ami pár éve még a középkategóriás autók privilégiuma volt.
Megéri: navigáció százezerért?
Kis és kompakt autókban kezdenek elterjedni a hevenyészve feltapasztott hordozható készülékek és az autó saját képernyőjét használó gyári navigációs rendszerek közötti megoldások. Ezek jóval olcsóbbak a gyári naviknál, de rögzítésük és integrálásuk jobb a kedvezőbb árú utólagos berendezéseknél.
A Chevrolet hálózata 100 000 Ft körüli áron kínál az Aveóhoz Garmin készüléket, amely megfelelő telefonnal a kihangosítást is megoldja. A menürendszer logikus, a berendezés kulturált elhelyezése miatt is megérné a felárát. Még sosem volt gusztusos az összenyálazott szívókorong karikáit takarítani a szélvédőről és a készüléktől a szivargyújtóig lifegő kábel sem hiányzik. Az egy kézzel, könnyedén kivehető készülék a műszerfal tetején sokkal jobb helyen van, mint az átdolgozott Corsában, amelyben túl mélyen van a gyári navi kijelzője.
Minél finomabban vezetjük az Aveót, annál harmonikusabban működik, aki siet, annak kis rántásokkal keresgéli a megfelelő fokozatot.
Kézzel a fokozatválasztó karra szerelt billenőkapcsolóval lehet váltani, ami amerikai autókban gyakori, de mifelénk szokatlan. Amennyit egy automatával kézzel kapcsolgatunk, arra tökéletes.
Grand Canyon-barna
Az importőr is tudja, hogy 2-3 ujjon meg lehet számolni, hányan vesznek kiskocsit ezerhatos motorral és automata váltóval. De az első kontingensből csak ezzel a hajtáslánccal jött izgalmas, tesztautónak való ötajtós, és a Grand Canyon-barna fényezés valóban látványos szín.
Hangos motorja ellenére hosszabb utakon is úgy domborít az Aveo, mint egy igazán alaposan megcsinált autó. Az üléshelyzet jól beállítható, az ülés kényelmes, hidegben az LTZ Plusban még fűthető is. Hasznos a sok rakodóhely, kesztyűtartóból kettő is van, a felsőben USB-bemenettel.
ESP és tempomat minden Aveóban
Meggyőző volt a könnyen beállítható, már az LS alapmodellben is széria tempomat, amely üdítően egyértelműen működik a kormányra szerelt gombokkal. Értékeltük a menetstabilizáló rendszert is, amely a legolcsóbb, 70 lóerős alapmodellhez is szériafelszerelés.








