Kívülről alig látszik a modellfrissítés, mert nem ez volt a lényeg. A Mazda arra számított, hogy a sportos futóműnek örülnek majd a tulajdonosok, de az ellenkezője derült ki. Az átdolgozással a kényelem javult, a sportosság elveszett
Csekély a 2,5 literes benzines aránya a modellmixben. 2008-ban 7,4, tavaly 8,2, idén 3,8 százalék volt
Itt még tombolt a nyár a fotózáskor
Nagyobb az oldaldőlés, a Mazda6 már nem olyan tüzes, mint régen
Szinte meg sem érezni az úthibákat a modellfrissítés óta
30 fotó
Tetszett az üléshelyzet, a váltó nagyon jó és teljes a felszereltség

Tetszett az üléshelyzet, a váltó nagyon jó és teljes a felszereltség

Tetszett az üléshelyzet, a váltó nagyon jó és teljes a felszereltség


Sokat kell tudnia egy autónak, ha még a konkurensek is dicsérik: pár hete Párizsban Allan Rushforth, a Hyundai európai alelnöke mutatott meg egy felmérést, amely szerint a Mazda6 a legvonzóbb középkategóriás autó a Mondeóval, az Insigniával, a Passattal, az Avensis-szel és egy még titkos újdonsággal összehasonlítva.

Kívül szép, belül okos

A car clinicnek hívott vizsgálatot a Hyundai rendelte meg – benne a Sonata utódjával – és az ő autójuk mellett a Mazdának volt a legmagasabb a tetszési indexe.

Főleg az orr-részével páholta el a mezőnyt a Japánban gyártott cégautó, ami a kormány mögül is láthatóan izmos kerékjáratokkal valóban látványos.

A Mazda6 Sport 2,5 GTA és ötajtós vetélytársai
Ford Mondeo Titanium 1,6 SCTi EcoBoost (160 LE) 7 915 000 Ft
Mazda6 Sport 2,5 GTA (170 LE) 8 899 900 Ft
Opel Insignia Sport 1,6T (180 LE) 7 950 000 Ft
Könnyű megtölteni a csomagteret a méretes ötödik ajtón át

Könnyű megtölteni a csomagteret a méretes ötödik ajtón át

Könnyű megtölteni a csomagteret a méretes ötödik ajtón át


Tényleg eltalálták, de nemcsak a designt, hanem az egész autót. A fekete mellé most megjelent, világos bőrkárpittal berendelt tesztautó mutatós és praktikus is. Jó benne ülni, elég tágas hátul és csomagtere is akkora, hogy nem ácsingóznék többé kombira vagy egyterűre.

Még a fél háztartással elinduló családoknak is nehéz telepakolni.

Viszont a kikapcsolható utas oldali légzsák, amit negyedennyi pénzért tud egy Citroën C1, a Mazdából kimaradt, így a vezető nem tudja maga mellé bekötni kisgyermekét.

Radar a lökhárítóban

Figyelmeztet az autó, ha a holttérben van valaki. Az RVM a Mazda3-hoz is elérhető

Figyelmeztet az autó, ha a holttérben van valaki. Az RVM a Mazda3-hoz is elérhető

Figyelmeztet az autó, ha a holttérben van valaki. Az RVM a Mazda3-hoz is elérhető


Újra találkoztunk a tesztautóban a Mazda holttérfigyelő rendszerével. Az RVM (Rear Vehicle Monitoring System) a sávváltásokat teszi biztonságosabbá, segít kiküszöbölni az emberi figyelmetlenségből fakadó ütközéseket sávváltáskor.

Két mikrohullámú, 24 gigahertzes frekvencián működő radar pásztázza az autó melletti területet. A radarfejek a hátsó lökhárító jobb és bal oldalában helyezkednek el. A berendezés hangjelzéssel és a tükörben lévő autósziluettek megvilágításával figyelmezteti a vezetőt, ha a tükör holtterében lévő autó miatt veszélyes volna sávot váltani. Nagyon hasonló ábrát láttunk a Ford S-Max tükrében, lehet, hogy azonos beszállítótól veszi a két cég a rendszert.

Avítt lett egy öblös szívómotor

8,8 millió Ft a GTA kivitelű csúcsmodell ára, amiből most egymilliót elenged az importőr

8,8 millió Ft a GTA kivitelű csúcsmodell ára, amiből most egymilliót elenged az importőr

8,9 millió Ft a GTA kivitelű csúcsmodell ára, amiből most egymilliót elenged az importőr


Kimentek a divatból a nagy benzines szívómotorok, mert a turbódízelek nyomatékosabbak, kisebb rájuk a regadó és sokkal takarékosabbak. Ez valóban így van, mégsem volna szabad kiveszniük, mert egy bőven méretezett benzinest még mindig nagyságrendekkel jobb vezetni, mint egy erősebb dízelt.

Itthon nagyjából 100 Mazda6-tulajdonos van, akik nap mint nap élvezhetik, hogy a 2,5 literes benzinessel minden olyan magától értetődő.

Befutunk egy elsőbbségadás táblához és hegynek kanyarodva sem kell egyesbe visszakapcsolni, nem kell a kuplunggal alászínezni, mert kényelmesen felgyorsítja az autót.

Nagyobb az oldaldőlés, a Mazda6 már nem olyan tüzes, mint régen

Nagyobb az oldaldőlés, a Mazda6 már nem olyan tüzes, mint régen

Húz is, pörög is

Hamar bemelegszik és nincs letargikus alsó tartománya: az öblös benzines szépen húz végig, majd rátesz még egy lapáttal és bőszen pörög 6000 fölé.

Adatlap

Mazda6 Sport 2,5 GTA

Kívülről alig látszik a modellfrissítés, mert nem ez volt a lényeg. A Mazda arra számított, hogy a sportos futóműnek örülnek majd a tulajdonosok, de az ellenkezője derült ki. Az átdolgozással a kényelem javult, a sportosság elveszett
Motor 2488 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 170 LE
Nyomaték 226 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,4 sec
Végsebesség 220 km/h
Fogyasztás (vegyes) 8 l / 100 km

Országúton mégis lehet hatodikban előzni, ha kell, az autó széles tartományban erős, nem fogy el négyezernél és harap, jól reagál a gázra.

Sajnos a Mazda saját stop-start rendszere kizárólag közvetlen befecskendezéses motorokkal működik és eddig csak a kétliteres benzinest sikerült átállítani a takarékosabb direktbefecskendezésre.

Furcsa viszont, hogy még a fogyasztáscsökkentés legjobb költséghatékonyságú módjával sem találkoztunk: nem villogtak a váltásra figyelmeztető nyilak a műszerfalon.

Itt tényleg volt egy gödör?

Városban 14,5, Budapestet elhagyva csupán 7,8 litert fogyasztott a nagy benzines motor

Városban 14,5, Budapestet elhagyva csupán 7,8 litert fogyasztott a nagy benzines motor

Városban 14,5, Budapestet elhagyva csupán 7,8 litert fogyasztott a nagy benzines motor


Nagyot javult a kényelem. Mintha az átdolgozás óta a Mazda6 vattarétegen futna: bármilyen csapás is érje a kerekeket, az utasok erről mit sem tudnak, a hibákat csak látni, de alig érezni. Ennek persze ára van.

Négyszer téptem végig a Veszprém és Tapolca közötti szakaszon, de hiába a több nekifutás és a sokféle szép kanyar, a Mazda csak átlagos volt.

A korábbi hangolás feltüzelt volna, az újjal nem feszegettem, elférne-e az a kanyar gyorsabban is.

Valami elveszett

A Mazda6 nagyobbat dőlt és kevésbé volt élvezhető, mint amire emlékeztem. A modellfrissítés során sokkal kényelmesebbre vették a futóművet, mert az ügyfelek köszönték, de nem kérték a dinamizmussal járó kényelmetlenséget.

Belül megmaradt a sportos hangulat. Sajnos az utas oldali első légzsák nem kapcsolható ki a slusszkulccsal

Belül megmaradt a sportos hangulat. Sajnos az utas oldali első légzsák nem kapcsolható ki a slusszkulccsal

Lehet siránkozni, de valószínűleg nem én vagyok a célközönség, hanem a nálam egy jó tízessel korosabb réteg, akiknek a sportos, de rázós futóműnél jobban fekszik az urasabb hangolás. Ha ezt akarták, megkapták, de unalmasan békésre belőtt autót máshol is lehet kapni. Avensisnek hívják és a Toyota árulja.

Nem is torkos

Magas, 14,5 literes városi fogyasztással indított az autó. Ezt betudtuk annak, hogy csak papíron volt teletankolva, mert országúton és autópályán 40 liter sem kellett a következő ötszáz kilométerre. 7,8 liter benzinből elvitt százon, aminek örülünk.

A motormixen belül a két és fél literes benzines aránya 3,8 és 8,2 százalék között volt az elmúlt három évben. Ezt a részesedést úgyis meg lehet fogni, hogy a vásárlók 92-96 százaléka negligálja ezt a motort, de kár így sarkítani. Ha venni mást is vesznek, aki egyszer is ment vele, aligha utasítja el a 2,5 literes benzinest. Akik pedig mellette döntenek, biztosak lehetnek benne: kevesen vannak, de jól választottak.