Színre passzolnak, de nem két tojás
Összemértük egy Mondeoval is
30 fotó
Összemértük egy Mondeoval is

Összemértük egy Mondeoval is

Összemértük egy Mondeoval is


Óriási minőségi javulás mintapéldája lehet az új Laguna a Renaultnál, ezt ígérik legalábbis a franciák. Ezt maximum csak szkeptikusan kezelhetjük, ellenvélemény ugyanis egyelőre nincs. Pontos következtetéseket majd 10 év múlva vonhatunk le, három-, négyszáz Laguna III-tulaj kikérdezése után. Addig azonban az első benyomásra kell hagyatkozni, ami meggyőző.

Ez persze apró, csalafinta húzásokon múlik mindössze, azonban jó bűvész is kell a dologhoz. A Fiat Lineával például engem nem tudtak átverni, átláttam a turpisságon. Itt mindössze annyi kellett, hogy egy tágas autót, városi használatra tökéletes motorral (bár horror fogyasztással) láttak el és a belső dizájn is viszonylag megnyerő (bár a felszereltség az alapmodellben gyér, csak a tesztautó van elhalmozva drága kincsekkel).

Csak megsimítod és már nyitja is

Csak megsimítod és már nyitja is

Csak megsimítod és már nyitja is


A külsőre nem érdemes kitérni, mivel annak megítélése többnyire szubjektív, ennél a kategóriánál pedig szinte abszolút irreleváns. Miután többnyire szubjektíven bírálok, nekem semmi rendkívüli nem tűnik föl az autón kívülről. Nem tartom unalmasnak, inkább konzervatívnak. Ezen a megállapításon persze sokat lendít a szürke metál.

Kártyajáték

Annak ellenére, hogy feláras, vagyis a kerek 6 milliós vételáron felül fizetendő a teljes kulcsnélküli használat (nyitás, zárás, indítás) mindenképpen megéri a pénzét. Lehet persze, hogy azért vagyok ilyen könnyelmű, mert a Renault oldalán nem találhatóak az opciós tételek árai.

Lényeg a lényeg: nem tudok egyszerűen jobb kényelmi extrát, mint a kulcsnélküli használat. Odasétálok, a kártya mélyen lapul a táskában, vagy a kabátzsebben. A kilincshez közelítve nyit a központi zár, az indítás pedig szintén automatikus. Ha nem érzékeli a kártyát, akkor természetesen blokkolja a rendszert.

Széria / opciós

Ha már egy felütéssel rárepültünk az extrákra, nézzük mit kapunk az alapárért és mi a feláras:

A napfényroló széria

A napfényroló széria

A napfényroló széria


– Menetstabilizátor és kipörgésgátló. (Gyakorlatilag nem lehet nélküle eladni autót 2008 küszöbén, vagy legalábbis pofátlanság lenne.)
– Normál pótkerék. (Mármint hogy nem mankó, 80 km/h-ra limitált változat. Ez derék.)
– Nem metálfény. (Ez rögtön a felárasnak jelölt metálfény alatt van, gyakorlatilag csak a kék pöttyök számát növelték vele. Az árlistán való szerepeltetése egy rossz vicc.)
– Renault-kártya távirányítással. (Kártya alakú kulcs, központi zárral.)
– Belső visszapillantó tükör. (ööö)
– Hátsó elektromos ablakemelő becsípődésgátlóval. (Uniós előírás lehet.)
– 2 darab hátsó fejtámla. (A középsőnek kitörhet a nyaka?)
– Napfényroló. (Végre valami hasznos dolog, amitől a hátul utazók elmondhatják, hogy: “A börtön ablakába, soha nem süt be a Nap…”)
– Ködfényszóró. (Szintén a ciki feltüntetni kategóriába sorolnám.)
– Színezett üvegek. (Akkor meg minek az előbb megénekelt roló?)
– Központi zár (Ja, én azt hittem, már a Renault-kártya is ezt jelenti. Na mindegy, így legalább lett plusz 1 sor.)
– Sötétszürke szövet üléshuzat. (A vas vázon mégsem ülhetünk.)
– Bőr kormány és sebességváltógomb. (Hasznos, minden gúny nélkül.)
– Fedélzeti számítógép kijelzése a műszerfalon. (21. század.)
– 4x20W Rádió-CD 8 hangszóróval. (Menő.)

Hiányolom a listáról: Ablaktörlő, kapaszkodó az ajtóban, kapaszkodó az ajtó fölött (majrévas)…

Mit tud az 1.5 dCi motorja? Kiderül odaát?


A nálunk járt tesztautó az alapfelszereltséghez képest szinte hemzseg az extráktól, bár ez nem mutatvány. Hozzátenném, azzal, hogy az alapáron felül kell rendelgetni a lényeges extrák nagy részét, még nem lett rossz az autó, viszont nem is kapjuk meg 6 millió forintért. Klímacsomag, plusz egy-két apróság és így megáll 6 és fél millió körül a vételár. nem annyira vészesen sok.

Gyorsan essünk túl egy másik meghökkentő adaton, ami sajnos szintén nagyon fontos tétel. Ez a fogyasztás. Városban, 2 órán át a legnagyobb dugóban araszolva a fogyasztásmérő erősen közelített a 10 felé, egy családi kirándulás alkalmával pedig a 7-7,5 tűnt reálisnak.

Szögletes

Szögletes

Szögletes


Ez szinte elfogadhatatlan, pláne a gyár által megadott 4,9-es vegyeshez képest. Nem tudok mit mondani a dologhoz. Talán ha kidobtam volna a 4 utast, kikapcsoltam volna a klímát és 80-nal köröztem volna egy ovális versenypályán, akkor kijött volna mondjuk 5 és fél liter. Talán.

Jó vezetni?

Nagyszerű. Továbbra is azt vallom, hogy egy 110 lóerő körüli dízelmotornál nem kell sokkal jobb. A világ legjobb találmánya, amivel anno még egy Renault Thalia is működésképesnek tűnt a városi használatban. Szépen egyenletesen, minimális turbólyukkal. Már kb 1400-as fordulatról is jól húz. Sajnos (főleg a kisautóknál) a dízel felár elképesztően magas, így garantálva, hogy soha nem térüljön meg.

Szépen kidolgozott belső

Szépen kidolgozott belső

Szépen kidolgozott belső


A futóműve a hosszú utakra van hangolva, nem jön zavarba a kisebb úthibáktól, de mégsem egy hajóra emlékeztet a rugózása, ahogy azt más nagytestű francia autóknál megszokhattunk.

Tágas, kényelmes

Öten utaztunk vele nagyjából 500 kilométert és hátul sem panaszkodtak az emberek, pedig egy szűk autóban ekkora távolságon a legbékésebbek is kiborulnának, ha nem férnek el. Egyébként csak ismételni tudom a bekezdés címében vastagon szedetteket, kiegészítve annyival, hogy praktikus dolgok találhatóak az autóban.

Elöl-hátul tágas

Elöl-hátul tágas

Elöl-hátul tágas


Az előző oldalon említett kulcsnélküli indításhoz kapcsolható praktikum például az elektronikus kézifék, amitől a Hősök terén hóban pörgő autósok biztosan a hajukat tépnék, de a kényelmes használatot kedvelők az egekig magasztalnák. Semmi dolgunk nincsen parkolás után a kézifék magától bekapcsol. Indítás után pedig magától kiold gázadásra. Tolatásnál viszont mintha nem akarna kioldani. Fura.

A praktikumok közül két apróság kolleganőm tetszését is nagyon elnyerte. Az egyik az öv becsatolására figyelmeztető brekegés, ami eleinte csak szolidan jelez, később azonban éles riadót fúj. A másik dolog a piperetükör megvilágítása, ami gyakorlatilag az utolsó dolog, amit megrendelnék az autóba, de jó látni, hogy a nőknek mi a fontos.


Műszaki adatok – Renault Laguna 1.5 dCi Expression
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1461
Hengerek / szelepek száma 4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]) 81(110)
Max. nyomaték (Nm) 240
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,1
Végsebesség (km/h) 192
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,1
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,5
Vegyes (l/100 km) 4,9
CO2 kibocsátás (g/km) 130
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4695/1811/2060
Tengelytáv (mm) 2756
Csomagtér (liter) 508
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1480/433
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 66
Gumiabroncs típusa 195/60 R 16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Tesztelt autó ára (forint) 6 525 000
Opciós tételek:
Metálfényezés (platina szűrke): 120.000 Ft
Hátsó oldallégzsákok: 75.000 Ft
Elektromosan külső tükrök: 50.000 Ft
Automata Renault Kártya: 100.000 Ft
Klíma csomag: 130.000 Ft
Elektromos kézifék: 50.000 Ft
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye: Ígéretesnek tűnik, 10 év múlva kiderül, mennyire szolgált rá a bizalmunkra.
Pontszám (max. 10)   7,75 pont