Ez nem a Forma-1
Sok minden már az Auris érkezése el?tt eljutott hozzánk az autóról. Niki Lauda véleménye például (? a leégett fül?, Parmalat-sapkás háromszoros F1-es világbajnok), aki szerint a Toyota gyártja a világ legjobb utcai autóit. ? persze nem érti, hogy ha a szériaautók között képesek erre, akkor a Forma-1-ben miért nem, de most maradjunk az utcai kocsiknál. Egy másik adalék az auto motor und sport összehasonlító tesztje volt, amelyben az Auris 1.6 legy?zte a szent kér?dz?ként tisztelt Golf 1.6 FSI-t.
Itthonról az derült ki, hogy az Aurisból önmagában eladnak annyit, mint korábban az összes Corolla-változatból, ráadásul nem is az olcsóbb 1,4 literesek mennek bel?le, hanem az 1,6-os és a dízel modellek.
Ötletek, másoktól
A siker nem meglep?, ahogy az sem, hogy a Toyota mások ötletét vette le pár év biztonsági ráhagyással. Az Auris is egy jó magasra épített kompakt autó, amilyen a hat éve megjelent Peugeot 307 vagy az el?z? Honda Civic. Az egyter?sen magasra emelt váltókar és a sík hátsó padló végképp a Civicet idézi.
Belül az Auris maradéktalanul otthonos. Elöl és hátul igen jó ülésekben telik az id?, két keszty?tartó is van a m?szerfalon, a világos m?anyag felületek szépek, a hátsó ajtókban van rakodóhely, az els?kben kifejezetten nagyok a térképtartók. Hirtelenjében két-két pohártartó ugrik be az elöl és a hátul ül?knek, de van egy közös is az utastér közepén.
Magasság, biztonság
A kiváló térkihasználáson kívül a magas karosszéria másik el?nye az oldalütközéskor nyújtott biztonság. Az Auris az Euro NCAP-teszten el is érte a 100 százalékos eredményt, bár ezt az alacsonyabb Focus is megcsinálta.
Pár részletet az általában ügyes japánoknak most nem sikerült jól megoldani. A rádió csúszós teker?gombjait nehéz csavarni, de azért tették a kezünk ügyébe a kormányon a távirányítást, hogy ne legyen muszáj azt használni. Értjük, hogy a váltókonzol ívét szánták a bels? tér díszének, de alatta a rakodóhely majdnem olyan használhatatlan, mint a hasonlóan feldobott Volvo S40-ben. A m?anyaghegy csúnya mozgásokra hajlamos, ha az ember térde nekinyomódik, ráadásul anyaga is távol van attól, amit gusztusosnak mondanánk.
Ez egy fontos és jó autó, amir?l érdemes többet megtudni. Lapozni ér!
Vezetés közben az egyter?sre vett karosszéria idegesít? vonása a vastag els? oszlop, sajnos a mai autók többségéb?l alig lehet kilátni ferdén el?re. Néhányszor meglepetés is ért bekanyarodáskor. Máskülönben az Auris körülbelül annyi izgalmat tartogat, mint a Szabó-család 2490. része, amelyben “Icu megkéri Halász Ferit, hogy Janiék távozása után ?t, illetve ?t és Csillát fogadja oda a szolgálati lakásba, mindenes gondnokoknak”.
Élet a dízeleken túl
Az Auris legérdekesebb motorja az új ezerhatos benzines, amely a szívó- és a kipufogószelepek
Valószín?leg a Toyota megszámolta, hogy hány tucat úthibára jut egy gyors és élvezetes kanyar, ezért a futóm?ben sem er?ltetik a sportosságot. Az el?dnél lényegesen kényelmesebb az Auris. Rugózási kényelme, legalábbis a tesztautó 16 colos kerekeivel, felt?n?en jó volt. A szélzajról nincsenek emlékeink, a motor viszont autópályán túl hangos.
8 fölött, 9 alatt
Nem a szigetelés hiányzik, hanem egy hatodik fokozat, mert 140-nél már 4000 felett pörög a motor. A gyorsulásra kihegyezett áttételezés a fogyasztásnak is rosszat tesz, autópályán 9 litert mértünk 120 és 150 között. A teljes tesztfogyasztás, negyedrészt budapesti, többségében országúti és autópályás utakkal 8,7 literre adódott.
Jó, mégsem drága
Alapmodellként az Auris igen jutányos. Légkondi, négy légzsák és CD-s rádió nélkül nem is létezik, ehhez képest 97 lóer?vel a 3,7 milliós alapár meglep?. Az 1,6 literes motor viszont sokat drágult az eddigiekhez képest, a 127 lóer?s benzines felára 410 000 Ft, míg a 90 lóer?s turbódízelért erre már csak 80 000 forintot kell ráfizetni. A kis dízel az új Corolla alapján közel nem megy így, de annyival kevesebbet fogyaszt, hogy inkább ráérünk.
A túloldalra összegyűjtöttük, melyik vetélytárs olcsóbb és melyik drágáb, Astrától a Volkswagenig
