Méhsejtmintás levegőbelépő, ködfényszóró a lökhárítóban, könnyűfém felnik, és hasonló extrák díszítették újabb Dacia tesztautónkat. Ezen extrák és az 1,6 literes motor olyan árkategóriába lépteti a Logant, ahol nincs sok keresnivalója. Szerintünk nincs értelme kitörni az olcsó autó szerepkörből és valószínűleg kevesen fognak 100 ezer forintot kiadni azért, hogy szebb kerekek legyenek az autójukon. Az 1,6 literes motor az 1,4-eshez hasonlóan hengerenként két szelepet kapott. 87 lóerős teljesítmény és 128 newtonméteres nyomaték segíti a haladást, egy 8 szelepes motor minden előnyével és hátrányával együtt. Kellő nyomaték áll rendelkezésre már szinte az alapjárattól, ami könnyen vezethetővé teszi a Daciát. Az átlagnál jóval gyorsabb válaszreakciót kapunk a motortól a gázpedál érintése után, bár csodát nem szabad várni.




MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)
1598
Furat x löket (mm)
79,5 X 80,5
Hengerek / szelepek száma
S4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)
64(87)/5500
Max. nyomaték (Nm/ford.)
128/3000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)
11,5
Végsebesség (km/h)
175
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)
10
Lakott területen kívül (l/100 km)
5,8
Vegyes (l/100 km)
7,3
CO2 kibocsátás (g/km)
175
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4250/1735/1525
Tengelytáv (mm)
2630
Csomagtér (liter)
510
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)
980/560
Üzemanyagtank kapacitás (liter)
50
Gumiméret
185/65 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)
2 349 000
Konkurensek (forint)
Chevrolet Kalos 1.4 Star: 2760 000
Fiat Albea 1.2 Dynamic: 2 590 000
Renault Thalia 1.4 16V Status: 2 800 000
Tesztelt autó ára (forint)
2 774 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei
Vezető oldali légzsák, manuális légkondicionáló, rádió-távirányítású központi zár, első elektromos ablakemelő, állítható magasságú vezetőülés, fedélzeti számítógép
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye
Az 1,6 literes motornak több a hátránya, mint az előnye, így nem érdemes ezt választani. A 2,7 millió forintos vételár eltúlzott.
Pontszám (max. 10)
6,5 pont
Teszt: Dacia Logan 1.6 Laureate Plus – Felesleges kiadás
A Renault újabb Romániában gyártott Dacia csodaautója került birtokunkba, ám ezúttal egy közel full extrás változat. Az élmény nem, a 2,7 millió forintos vételár viszont komoly meglepetést okozott.
20 fotó
