|
Mi ez? |
Az Opel középkategóriásának aktualizált változata |
| Mit tud? | Mindent, ami a kategóriától elvárható, plusz az OPC sportmodell |
| Mi az ára? |
6,8 milliótól indul az árlista, ennyiért 1,8-as, fapados szívó benzines szedán jár |
| Kinek jó? | Aki okosan akar korszerű német középkategóriást venni, és nem gond neki a hátsó térkínálat szűkössége |
Mainz város környékén, a könnyfakasztóan tiszta és rendezett tájban próbálhattuk ki a német autóipar legújabb középkategóriás modelljét, a felfrissített Opel Insigniát. Nagy meglepetés nem ért minket: olyan, mint volt, csak egy kicsit szebb.
Külső
Az új Insignia frissítése a sikeresebb ráncfelvarrások közül való, már ami a külsőt illeti. A markánsabb hűtőmaszk, a szélesebbre húzott hátsó krómcsík szélesebbnek és alacsonyabbnak mutatja az autót. Felesleges dizájnelemekkel nem giccsesítették el az elegánsan áramvonalas formát a németek, pár apróságon kívül (módosított ködlámpa-fészek, komplexebb formájú, immár LED-es hátsó lámpa) nem változtattak semmin.

580 ezer darab fogyott eddig az Insigniából. A frissítéssel jó ütemben lépett az Opel, az új Passat és Mondeo még várat magára
Belső
A beltérben sem egetverőek a változások első pillantásra: olyan opeles az egész. De nézzük csak meg jobban – bizony, gyakorlatilag a teljes műszerfal új. A középkonzolra részben érintőgombos, áttekinthetőbb klímavezérlés került. A dizájn ugyan kevésbé konzisztens, mint volt, némi amerikai igénytelenség lengi át a Cadillecekre, Chevrolet-kre is emlékeztető felületet, de mivel az eddigi Insigniák gomberdeje borzasztóan zűrzavaros, megtanulhatatlan volt, csak üdvözölni tudjuk a változást. Különösen, hogy a legnagyobb újdonságot egyáltalán nem is kell használni soha.

Az anyagminőség maradt majdnem-prémium, csak itt-ott futunk bele F-Astrákból is ismerős plasztikokba

A beltér legnagyobb újítása az érintésérzékeny, billegő beviteli egység, amellyel a menüben mászkálhatunk, betűket írhatunk be az ujjunkkal. Érdekes megoldás, de nagy szerencse, hogy hozzá se kell nyúlni soha, mert a nagy kijelző érintőképernyőként is használható
Egy nagy szerencséje van az Insigniának, egyetlen zseniális húzás miatt nem fogják azt mondani az autós újságírók olvasóiknak világszerte, hogy bármi mást, csak ezt ne: tudniillik az új tapipados joystickot egyáltalán nem kell használni, soha.
A középkonzolon lévő nyolchüvelykes kijelző ugyanis érintőképernyős, így minden funkciót könnyen, gyorsan, intuitív módon elérhetünk a tapogatós vacak nélkül is.
És nem csak egy nyolc inches LCD van a kocsiban, hanem kettő. A műszeregyégben a sebességmérő mutatós számlapja egy digitális, szimulált kép csupán, mint a Jaguarokban manapság. A sebességmérőben pedig mindenféle üzenet optimális helyen, a vezető szeme előtt jeleníthető meg, és a navigáció utasításai is megjelennek középen, ahogy kell:
Természetesen megjelentek a faceliftes Insigniában az autóiparban szokásos korszerű extrák is. Felárért sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, dugóban araszolásra is képes követőradaros tempomat, parkolóautomata is kérhető a kocsihoz. Mobiltelefonos netkapcsolat használatával számos online szolgáltatást használhatunk a fedélzeti elektronikán keresztül, az időjárás-előrejelzés megtekintésétől a netes rádiók vagy podcastok hallgatásáig.Motorok
Az új Insignia motorválasztéka egy dízelből és négy turbós benzinmotorból áll – a sajtótájékoztatón nem reklámozták, de az árlista alapján a magyar piacon a kínálatban marad az 1,8 literes szívó benzinmotor is, 140 lóval.

Hatféle teljesítményszinten adják a kétliteres dízelt, a magyar 1,8 literes szívó alapmodell fel sem került a motorlistára a német bemutatón a turbómotorok közé
Visszafogott gázpedál-kezeléssel a turbós benzinesek használata miatt sem kell talán elárverezni a házat. A szintén kategórialeső alaktényezővel (szedán: cW=0,25) különösen lakott területen kívül, egyenletes sebességnél lehet meglepően takarékos az új Insignia. A légellenállás csökkentésében segít az aktív zsalurendszer a hűtő előtt, sőt, még azt is kiszúrtuk, hogy az ötajtós karosszériáról eltűnt a hátsó ablaktörlő – bizonyára szintén az akadálymentes suhanás érdekében.
Az új Insignia már konfigurálható a Vezess autókeresőjében – ide kattintva bármelyik motorverzióról megtudhatja a műszaki adatokat, árakat!
Country Tourer
A fenti néven új modellváltozat is érkezett a facelifttel. A két centivel megemelt hasmagasságú, Haldex-kuplungos, hátul sperrdifivel felszerelt terepkombi a SUV-ok és crossoverek piacáról hódíthat vevőket a középkategóriás Opel számára.

Haldex-kuplungos 4×4, hátul részlegesen önzáró difi. Havas-sáros úton többet tud, mint gondolnánk. Legalábbis úgy gondoljuk: ilyen terep nem volt a tesztútvonalban
Megy, mint a barom, erős, nyomatékos, ezzel nincs baj. Baj van viszont a kasztni stabilitásával. Nagy sebességnél hirtelen kormánymozdulatra villámgyors megdőléssel reagál a karosszéria. Az Autobahnon 170-180 körül ez kifejezetten ijesztő tudott lenni, minden sávváltás egy apró infarktus a vezető, de főleg a tehetetlen utasok számára.

250 lóerős, kétliteres benzines turbóval vagy a dízelmotor 163 illetve 195 lóerős verziójával rendelhető a Country Tourer
OPC
Egy negyedórás hegyi fordulóra az OPC változatot, a gyári tuningrészleg (Opel Performance Center) által finomhangolt V6-os turbót is elvihettük. Az autó maradt 325 lóerős, a Haldex-kuplungos összkerékhajtás is a régi, de a hátsó futómű elemeinek 60%-át kicserélték, az ESP-t áthangolták. A szedán 270, a kombi 265 km/h végsebességre képes. 6 másodperc kell a szedánnak, 6,3 a kombinak a 0-100-hoz.

A tesztúton kiderült: az OPC Insignia semmit nem változott. Ugyanaz a nagy, nehéz, megfontolt, de nagyon erős autó, ami volt. Teljesítményét, határait csak komoly versenypályákon lehet biztonsággal megtapasztalni, kell a hungaroringes aszfaltszélesség kanyarban, hogy átlagos képességű ember tényleg el merje ereszteni a kocsit. Ami nagyon nem tetszett: lehetetlenül furcsán viselkedett a Brembo fékrendszere. Kanyar előtt hiába nyomtam teljes erőből a pedált, nem volt hajlandó blokkolásig emelni a féknyomást – aztán egyszerre csak megadja magát, és érezhetően nem a lábamnak, hanem az elektronikának engedelmeskedve teljes erővel kezd fékezni a rendszer. Fura.

A beltér változásai az OPc-be is beszivárogtak. A köridő-mérő stopper megmaradt, de immár a felárért rendelhető LCD-s műszerfalra lehívhatók olyan spéci adatok is, mint az olajnyomás, az olajhőmérséklet, az akkufeszültség, a fojtószelep-állás, a fékteljesítmény és a centrifugális erő.
Ár
6,8 millióról indul az autó, ez a német bemutatón meg sem említett, de a gyarmati piacokra még jó 1,8 literes, szívó benzines, 140 lóerős motorral szerelt szedán alapára. Az Opel azonban nem is az induló árat hangsúlyozza fő vonzerőként, hanem a flottavásárlókat és a racionálisan döntő magánvevőket győzködi azzal, hogy TCÓ-ban, összesített fenntartási költségben (Total Cost of Ownership) szerintük verhetetlen a kategóriában a nagy Opel.
A sajtóanyagból azt is megtudhattuk, ki veszi majd az új Insigniát és milyen konkurenseket tekint fő ellenfélnek a márka: “A fő csoportot a haladó szellemű és a korszerű technika iránt érdeklődő 35 és 55 év közötti férfiak képviselik. Teljesítményorientáltak, hangsúlyt helyeznek a sportos designra, ugyanakkor környezettudatosak. Fontos nekik a jó ár-érték arány. Kategóriájának leginkább innovatív járműveként tehát óriási az új Insignia vevőhódító potenciálja. Az új Insignia közvetlen vetélytársai a VW Passat, a Ford Mondeo, a Skoda Octavia és a Peugeot 508. Konkurense lehet még az Audi A4, a 3-as BMW és a Mercedes C-osztály.“C Klasse, 3-as BMW? Az igen! De talán még ennél a konkurens-listánál is többet mond, hogy kit felejtett el megemlíteni az Opel: hol az új Mazda 6? Lehet, hogy nem véletlenül feledkeztek meg Rüsselsheimben az európai piacokon igen jól teljesítő japán középkategóriásról? A magyar piacon mindenesetre augusztusban tarolt a Mazda 6 a szegmensben. Az elaggott, modellváltás előtt álló Mondeóval és Passattal szemben jókor jött ki a friss, modern Insignia – a szintén szép, elegáns, stílusos Mazda 6 viszont komoly ellenfele lehet.
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|








