Adatlap
Hyundai ix35 1,7 CRDi Style
| Motor | 1685 cm3, Dízel, S4 |
| Teljesítmény | 115 LE |
| Nyomaték | 260 NM |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 12,4 sec |
| Végsebesség | 173 km/h |
| Fogyasztás (vegyes) | 5,2 l / 100 km |
Két 4×4-es dízel és az elöl hajtó, szívó benzines alapmodell után ismét dízelmotorral járt nálunk az ix35. Az 1,7 CRDi az árlistában 136, 163 és 184 lóerővel szereplő kétliteres dízelt egészíti ki. Regisztrációs adójuk sajnos egyformán 743 000 Ft, ezért árban nem az ötmilliótól elérhető benzineshez áll közel, de erről majd később.
Hinnék, hogy egy Astra hosszabb?
Szép zöld fényezésével az ix35 látványos és jó kiállású autó, nem mondanánk meg róla, hogy egy centivel rövidebb a J Astránál. Összkerékhajtás ehhez a motorhoz nincs, mert a legtöbb vásárlónak nincs is rá szüksége.
Bár a műszerfal tetején is kemények a műanyagok, a kosárlabdára emlékeztető felülettel így sem olcsó a belső tér. Most is bevéstünk két nagy piros pontot a Life alapmodellt kivéve hátul is széria ülésfűtésért illetve az összes Tucson-utódban alapáras USB-csatlakozóért, amelyet nem dugtak el a kesztyűtartóba.
Milyen állat hord ilyen bőrt?
Sokat tanakodtunk rajta, de ha a félbőr üléskárpit és a kormányborítás valóban bőr, nem szeretnénk találkozni azzal az állattal, amelyik ezt életében hordta. A kormány hidegben csúszós, hétmillióért jobbat érdemelne a tulaj.
Nem ártana a Skoda Yetitől vagy a RAV4-től lekoppintani néhány ülésvariálási trükköt, legalább az előre-hátra tologatható hátsó üléspadot. A mostani fix állásban a hátsó lábér kényelmesen tágas, a csomagtartó pedig átlagos.
A csomagtérpadló alatt is van hely, a tesztautó alufelnis pótkerekébe egy hatos csomag ásványvizet pont bele lehetett rakni. Ilyenkor látszik, mennyire nagy felniken járnak a modern autók.
Kicsit az volt az érzésünk, hogy a koreaiak a nagy tanítómester és persze legyőzendő ősellenfél Japánon túlra is tekintenének. Japán autókban a tolatókamera mellé nem jár parkolóradar, amely a pityegéssel akkor is jelzi az akadály közelségét, ha az optikát belepte a téli retek.
Számomra az ix35 volt az első ázsiai autó, amely képes volt az optimális megoldást nyújtani: a tolatókamera belső tükörbe vetített képén kívül hangjelzéssel is figyelmeztetett, amikor jó abbahagyni a tolatást.
Ugyanilyen, francia autókhoz illő figyelmesség, hogy a Style kiviteltől járó elektromos tükörbehajtás akkor is működik, ha leállítottuk a motort és kinyitottuk az ajtót.
1,7 liter: legyen elég ennyi
Korábban kétféle dízel és egy szívó benzines motorral is járt nálunk az ix35, amelyben ezúttal az univerzális dízelmotor volt érdekes. A méretcsökkentés jegyében az új 1.7 CRDI a kétliteres dízeleket helyettesíti a Sonata utódában és lefelé egészíti ki a kínálatot az ix35-ben. A 16 szelepes U2 dízel két vezérműtengelyét lánc hajtja, így a tulaj megspórolhatja az általában 90-150 000 km között esedékes vezérműszíjcserét. A nem is olyan kicsi dízel hengereibe változó lapátgeometriájú feltöltő nyomja a levegőt.
Az új CRDi háromféle teljesítménnyel lesz kapható, de ezek közül egyelőre csak kettő biztos: a 116 és a 136 lóerős. Később egy duplaturbós verzióra számíthatunk, amellyel a 170 lóerő körüli, a középkategóriában igen kedvelt dízelek alternatívája lesz a Genfben bemutatott i40. Jelenlegi információink alapján a motor teljesítménye 160 és 180 lóerő között lehet, közelebb a 180-hoz.
Szól, ha váltani kellene
Télen beindítva csúnya a hangja, de a motorzaj még hideg motorral sem zavaróan erős. Az új gép papíron nagyon hamar erőre kap, az adatlap szerint már 1250-nél leadja a 260 Nm-es maximális nyomatékot. A bal egyből nézve ilyenkor még vérszegény, inkább 1600-1700-as fordulattól él.
A design átka
Autópályán hatodikban békében suhantunk, 140-nél hatodikban még épp nem forog háromezret a motor és elfogadható a zajszint. A nyomatékos dízel elbírna kicsit hosszabb áttételt is. A magas üléshelyzet, a jó ülések, a tágas utastér és a gazdag felszereltség így együtt kellemessé teszi az utazást.
Sztrádán nem érvényesül a városban zavaróan rossz kilátás. Az első tetőoszlopok gerendaként takarják ki a világot és a nagyon megdizájnolt, kis üvegfelületekkel megrajzolt karosszéria átka, hogy hátrafelé kukucskálva is sokat takar.
750 000 Ft
Bármeddig nézegettem is az árlistát, csak nem akart csökkenni a 750 ezer forintos árkülönbség az 1,6-os szívó benzines és a kisebbik dízelmotor között. Ez még akkor is igen durva felár, ha az 1,7 CRDi a hangját leszámítva mindenben jobb, mert erősebb, takarékosabb, könnyebben vezethető az ezerhatos benzinesnél.










