Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja! Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Tibor, a nepperek réme válaszol! Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad! ET-szám – eszik, vagy isszák? Abroncsmágusaink segítenek megfejteni a bajos kérdéseket.

Használt autót ködös elképzelésekkel

Olvasónk kérdez

Jó napot!

Autóvásárláshoz készülődöm. Az igazat megvallva, még csak elképzelésem sincs, ami van, az is homályos. Kisautót szeretnék, lehetőleg 2000 utánit, olcsón fenntarthatót, amolyan munkába járós napi 30-40km távra. Sajnos a jelenlegi autómmal nem gazdaságos ez a táv és nem is szeretném ezzel gyilkolni, az marad hétvégi autónak, hosszabb utazásra a családdal.

Suzukit nem szeretnék, nem vagyok jóba vele formailag és feltehetően ha azzal állítanék haza, aludhatnék is benne pár napot. Szóba jött a Saxo 1.5 d, találtam is egy szép állapotú 2002-es évjáratút. A Clio felé is hajlok, 1.2-es akár 60 lovas is megtenné erre a távra, de talán feláldoznám az 1.5 dci-t is. Van hogy futok egy héten egy nap egyhuzamban, így annyira nem félteném a dízelt. Corsa van a családban, C Corsa! Számomra nagyon szürke az autó. A Škoda Fabia 1.4-es jött szóba, az 1.2-est nem ajánlották. Ami tetszik is, az a Colt, 2004-es gyártású 1.3-as motorral.

Ezek közül, vagy akár ezeken kívül melyiket ajánlaná?

Szakértőnk válaszol

Kedves Adrián!

A Saxót semmiképpen. A Clio benzines motorral akár jó választás is lehet. A dCi ebben a korban igazi orosz rulett, bár nagyon keveset fogyaszt. A használt Škoda Fabiák egyszerűek, olcsón fenntarthatóak, de túl vannak árazva és ha a Corsa C unalmas, a Fabia még unalmasabb. A Colt megbízható, egyszerű, keveset fogyaszt, de szeret rohadni, bár ez igaz lehet bármelyik korabeli kisautóra (és nagyra). Nekem a Ford Fiesta és a Toyota Yaris jutott eszembe alternatívaként. Bármelyiket választja, nézesse át, nehogy rozsdaboglyát vásároljon!

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kétkedés a BMW megbízhatóságát illetően 1. rész

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor,

Régi autónkat cserélnénk. Érdekes módon nálunk a feleségem nem tágít a BMW 3 sugallta divatképtől. 2014- től felfelé vásárolnánk, 318 vagy 320 dízelmodellt , de nagyon tartok az esetleges magas költségű hibáktól. Nem volt még “láncos” autóm.

A neten olvasok mindenfélét a típusról. Tisztelettel kérném véleményét a tisztánlátásom érdekében, hogy ezek a típusok megbízhatók vagy sem.

Megköszönve a segítséget,

Üdvözlettel

Szakértőnk válaszol

Kedves Zoltán!

Valóban vannak problémák a BMW dízel motorjaival, de ez a benzinesekre is igaz. A Dízelnél a vezérműlánc kopása a legnagyobb mumus, amit nehéz cserélni, mert a motor lendkerék felőli végén van. 2010-től a szívótorokban lévő lapkák nem okoznak gondot. A benzineseket viszont gyakran a magas olajfogyasztás sújtja, ami szintén nem kellemes. Én a dízelt választanám, ha legalább 15-20 ezer kilométert vezetném a BMW-t évente.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Kétkedés a BMW megbízhatóságát illetően 2. rész

Olvasónk kérdez

Kedves András!

Abban szeretném a segítségedet kérni ,hogy szeretnék venni egy f10es 5ös Bmw-t 100ezer km körűl 5-6 éveseket néztem max. A kérdésem az lenne , hogy egy 535d-t néztem ki , de nem e lenne megbízhatóbb vétel esetleg egy 530d? Vagy melyik motorral ajánlanád?
Remélem tudsz akár egy rövid válasszal is segíteni.

Köszönettel : Patrik

Szakértőnk válaszol

Kedves Patrik!

Mindenképp az 530d, mert a négyhengeresek ehhez képest elszomorítóak, benzines sorhat meg a használtan nem igazán létező szívó 530i-n kívül csak az 535i volt. Alapvetően ezt tudnám elmondani, amit ebben a cikkben is leírtunk.

Az 530d kisebb rizikó, kisebb forgatónyomatéka kevésbé gyötri az automatikus váltót, enyhébb a motor hőterhelése, a kisebb nyomaték miatt a motor belső alkatrészei is kevésbé vannak igénybe véve. A dízeleknél arra figyelj még, hogy ha nem működik a részecskeszűrő regenerálása, akkor ezt a két termosztát hibája is okozhatja, ami miatt nem melegszik fel kellően hűtőfolyadék is így nem indulhat el a kipufogógázból kiszűrt korom kiégetése. Szóval a koromrészecske-szűrőt (DPF) tisztítani vagy cserélni önmagában nem elég!

Mivel ezek a használt fiatal BMW-k nem olcsó autók és a vétel után is lesz velük kiadás, a konkrét autó kiválasztásában, az autók átnézésében mindenképp szakember segítségét kérném.  Nekem BMW-s ügyekben Nagy Krisztián szokott segíteni, akinek Budapesten van a műhelye és a behozatallal kapcsolatban is tud értékes tanácsokat adni: +3670-510-95-36. Kelet-Magyarországi autók esetében a debreceni Varga Tibort, használtautó-vásárlási szakértőnket ajánlhatom: +36-707-709-842.

Üdv, Szörényi András