A szokásos évi genfi vagy a kétévente egymást váltó frankfurti és párizsi autószalon mellett néha eljutunk izgalmasabb helyszínekre is. Ilyen volt tavaly az isztambuli, idén pedig a bukaresti autószalon, de a tejszínhab csúcsán a cseresznye mégis egy igazi, amerikai autószalon. Szörényi kartárs márciusban a New York-i show-n járt, akkor a Mazda MX-5 RF volt a főszereplő, engem pedig a CX-5 ös bemutatójára vitt magával a Mazda, Los Angelesbe.

De milyen egy igazi amerikai autószalon? Tele van egzotikus, benzinzabáló V8-as szörnyekkel? Vagy ugyanolyan, mint bárhol máshol? Rögvest kiderül.
Bár Amerika mérhetetlenül nagy, a Los Angeles-i Autószalon nem tartozik a legnagyobbak közé. Amerikában a legfontosabb hasonló rendezvény a detroti, ehhez képest a nyugati parti kiállítás csak laza összeröffenés. De nézzük, melyik márka mit hozott ide, Amerikába:
Kezdjük a Mazdával, náluk a CX-5-ös az, amit itt, Los Angelesben mutattak be. E mellé még egy versenyautót is hoztak.




Adaptív légrugózással, kifinomult összkerékhajtással, infotainment-rendszerek széles választékával és persze a nagy példaképről, az Audi Q7-ről másolt formai jegyekkel lép színre a jövő évtől megvásárolható, új generációs Q5st
A Stelvio nagy jelentőségű modell az olasz márka életében, hiszen elengedhetetlen ahhoz, hogy az Alfa Romeo újra talpra állhasson, ehhez pedig a ma leginkább népszerű kategóriába szálltak be az újdonsággal.
Az olaszok itt is kitettek magukért hostess téren
A Jaguar I-Pace. Bár egyelőre még hibrid hajtáslánca sincs a brit márkának, mégis elkészítették akkumulátoros rendszerüket, amely nem egy meglévő padlólemez átépítése, hanem vadonatúj, eleve és kifejezetten erre a célra szolgáló platform
A Mercedes-Maybach elmebeteg méretű kabriót hozott, varázslatos belsővel, a csomagtartóban táskaszettel
Az új Nissan X-Trail eddig ismeretlen volt Amerikában. Mondjuk ezzel a névvel az is marad, de Rogue néven hamarosan elkezdik árulni. Praktikusan a decemberben érkező Star Wars résszel egy időben
A Chevrolet Bolt igazából egy átcicomázott Opel Ampera-e
Gigászi méretű pickupból felfoghatatlan választék van a szalonon. Nehéz belőle olyat találni, ami nem pont olyan, mint a többi
Chevrolet Silverado hátul dupla kerékkel
Kvázi vontatóként is lehet használni a pickupot. Középen a teherviselő szem, mellette a leláncolási pontok
A Volkswagen bazinagy szabadidőautót hozott Amerikának, aprócska benzinmotorral. Legalábbis ránézésre csak lötyögött a hatalmas motortérben
Különleges zorrós lámpákat kapott a Kia a Cadenza
Dodge emblémával egész viccesen fest a Fiat Doblo
Ilyen a Dodge Ram szellős belső tere
Chevrolet Silverado hátsó üléssor. Megnézném, aki itt a lábtérre panaszkodik
Gyönyörű Acura tanulmányautó, rafinált fényszóróval
Versenyautó nélkül semmit nem ér egy stand, ezt a Ford is tudja
Egy lánctalpas Kia, téli sportokhoz
Rettenetesen csúnya,de praktikus jószág a Ford Flex, 36 ezer dollár körüli áron
Mókás tanulmányautó a Lincoln-tól, lenyíló, csillogó lépcsősorral, ami biztos egy NDK revüből maradt meg a 80-as évekből
A szalonon süppedős a szőnyeg, felfoghatatlan a tisztaság, és szépek, bár hozzáadott mesterséges anyagot is gazdagon tartalmaznak a csajok. De érdekel ez valakit?
Mosolygós tündérek mindenhol





















