Jobb hangok, mint az F1-ben, lángoló kipufogók és csajok dögivel. Megmutatjuk, miért érdemes kijönni június 1-jén a 26 év után visszatérő DTM-futamra a Hungaroringen. A hockenheimi szezonnyitón jártunk.
Mi az a DTM?
Lángot lövellő kipufogók, füldugóval is hangosan ordító V8-asok, 23 versenyautó, 3 volt F1-es pilóta, hét túraautó-világbajnok egy mezőnyben. Valami ilyesmi a DTM, azaz a német túraautó-bajnokság, ami 26 év után tér vissza idén június 1-jén Hungaroringre. A hockenheimi szezonnyitót látván pedig nagyon is érdemes lesz kimenni rá!
Mivel versenyeznek?
A nagyjából 500 lóerő körüli négyliteres szívómotorok szigorú szabályok alapján épülnek és darabonként legalább 4 versenyt kell kiszolgálniuk a vezetővel minimum 1120 kilós versenyautókban.
A messziről hagyományos karosszériának tűnő külső mögött komoly szénszálas monocoque vázszerkezet adja az alapot a hozzá kapcsolódó bukócsövekkel, így jóval komolyabb technika, mint például a WTCC autóknál, amivel Michelisz Norbi is versenyez. Az előfutamok alatt a Formula 3-as autókkal közel azonos időket (kb. + 3mp) autózott az Audi RS5, a BMW M4, és a Mercedes C-Coupé.
A csapatok már jártak áprilisban tesztelni a Hungaroringen, itteni köridejük 1:37, ez pont a F1-es autók és a WTCC masinák ideje között van félúton. Az izgalmas versenyre pedig az akár fél másodpercen belül autózó teljes mezőny a garancia.
Miért mennék ki?
Mert izgalmas az egymástól centikre száguldó autók látványa, mert emberközelibb, érthetőbb, kézzel foghatóbb, és olcsóbb, mint az F1 – miközben legalább akkora körülötte a felhajtás. Kiállítják a három prémiummárka legdögösebb, legerősebb modelljeit is, és miközben ezeket csodáljuk, bármikor belefuthatunk a versenyzőkbe, akik nem félnek a rajongók közelébe merészkedni.
Nem beszélve a mezőny 23 pilótájára jutó legalább 23 gyönyörű hölgyről (gridgirl), akik vonulnak egész nap, ha éppen nem a versenyzők nevét, képét tartalmazó táblácskát tartják széles mosollyal és kidomborított idomokkal. Minden adott egy izgalmas hétvégéhez. A képek magukért beszélnek!

Vitaly Petrov a F1-ből igazolt a DTM-be. Nem lesz könnyű dolga, az utóbbi években csak Paul di Resta tudott nyerni az F1-esek közül.

Az Audi színeiben eddig kétszer volt világbajnok a svéd Mattias Ekström, akivel a futam előtt beszélgettünk. Tetszett neki a Hungaroring, jár IKEÁ-ba és egy RS6-os a privát autója.

Átrepültek a rázókövön. A VW Scirocco R-Cup különlegessége, hogy gázzal (CNG) mennek a versenyautók. Ez a betétfutam nem lesz a Hungaroringen, viszont lesz helyette Maserati Trofeo. Csöppet sem bánjuk.

A Formula 3 verseny jön a Hungaroringre is. 3 másodperccel gyorsabbak csak a DTM-nél, de nem olyan látványosak és hangosak










