Újraosztják a lapokat a 3-as BMW ellenlábasai. A Cadillac ATS-ről már írtunk, a Lexus IS épp most van nálunk teszten, de Gajdán mester már vezette, az Infiniti Q50 pedig a hazai sajtóbemutatóján van túl.

G helyett Q50

Látszik, hogy az Infiniti erőből nyomja: a Q50 mutatós, hatásos autó és a neve sem a régi. Alapszabály, hogy furcsa betű-szám kódokhoz nehezebb érzelmi kötődést kialakítani a vevőben, mint egyértelműbb jelölésekhez, ezért a Nissan prémiummárkája átnevezi autóit.

G vagy M helyett a szedánok, kupék és kabriók neve Q-ra változik, az EX, FX és QX helyett az SUV-k neve egységesen QX lesz. Ez is egy fontos lépés az amerikai piac igényeire szabott márka újrapozicionálásában, amivel egy épkézláb, Európában és Ázsiában is versenyképes prémiummárka sejlik fel.

Alapáron nem, de a jobban felszerelt változatokban a tompított fényszóró, a távfény és a ködlámpa is LED-del világít
8,5 mp alatt gyorsul százra a dízel, végsebessége 230 km/óra, átlagfogyasztása 4,5 l/100 km
A G37 utóda a Q50
Maradt a hátsó- vagy négykerék-hajtás, ami az európai modellek közül a hibridhez rendelhető
16 fotó

Négy vezetőre képes megjegyezni az okos slusszkulcs az ülés, a tükör, a légkondi, a rádió beállításait valamint a legutóbbi navigációs célokat

Négy vezetőre képes megjegyezni az okos slusszkulcs az ülés, a tükör, a légkondi, a rádió beállításait valamint a legutóbbi navigációs célokat

A céget egy ideje az a Johan de Nysschen igazgatja, akit a német konkurenciától sikerült elcsábítani. A holland menedzser vezetésével az Audi mászott ki a béka feneke alól Észak-Amerikában, ahol az elguruló autók miatti hisztéria után megtizedelődtek az eladásaik.

Négyhengeres dízel Európának

A most bemutatott Q50 a G37 utóda. Az új modell leginkább a szívdöglesztő formában tér el az eddigitől, de alaktényezője is jó: 0,26 a cw-értéke. Maradt a hátsó- vagy négykerék-hajtás, ami az európai modellek közül a hibridhez rendelhető.

Két motor van a hazai kínálatban. Az egyik az Európának kitalált, 2,2 literes dízel, amely az első négyhengeres dízelmotor a márkánál. A gép 170 lóerőt és 400 Nm-t ad le. A menetteljesítmények azonosak (8,5s száz km/óráig és 230 km/órás végsebesség), de váltóból hatfokozatú kézi vagy hétgangos automata is választható.

Sebastian Vettel is besegít a főszponzornak a tesztelésbe

Minimumfogyasztás helyett csúcsteljesítmény

A Q50 Hybrid a nagyobb M hajtásláncát veszi át, ígéretes paraméterekkel. A villamos gép 50 kW (68 LE) mellé rögtön ad 270 Nm nyomatékot, amihez a 306 lóerős V6 beszáll 350 Nm-rel és persze igen jó hanggal. A rendszer összteljesítménye 364 lóerős és 546 Nm, amivel 5,2s elég százra a hátul hajtó modellnek. A 4×4-es gyorsulását még nem adta meg a gyár, de a részletes műszaki adatok megtalálhatók itt.

A Lexus IS 300h 4,3 literes átlagával szemben az Infiniti hibridjének katalógusadata 6,5 l/100 km, de teljesítménye is nagyobb. A csomagtérből kereken 100 litert vesznek el a hibridváltozat nagyfeszültségű akkumulátorai, amely 500 helyett 400 literes. A gyalogosokat a villanymotorral suhanó hibrid közeledésére 30-as sebességig működő hangjelzés figyelmezteti. A hibridről még annyit, hogy a rendszerre 5 év/ 100 000 kilométer a garancia, míg a teljes autóra illetve a dízelre csak 3 év/100 000 km.

364 LE a rendszer összteljesítménye, a nyomatékmaximum 546 Nm. A villamos gép 50 kW (68 LE) mellé rögtön ad 270 Nm nyomatékot, amihez a 306 lóerős V6 beszáll 350 Nm-rel és persze igen jó hanggal. A számokat nem lehet összeadni, mert a két motor nem egyszerre éri el maximális teljesítményét

364 LE a rendszer összteljesítménye, a nyomatékmaximum 546 Nm. A villamos gép 50 kW (68 LE) mellé rögtön ad 270 Nm nyomatékot, amihez a 306 lóerős V6 beszáll 350 Nm-rel és persze igen jó hanggal. A számokat nem lehet összeadni, mert a két motor nem egyszerre éri el maximális teljesítményét


Bár a Renault-Nisan konszernben van jó hathengeres dízel, öngyulladós V6 bemutatása nem valószínű. Bár a prémiummárkák törzsközönsége nagy arányban lakik a budai domboldalon, a hazai értékesítéseket a jövőben sem segíti a dízelmotor és a 4×4-es hajtás kombinálása.

Kormányzás, elektronikus jellel

Műszaki szempontból érdekes a kormányzás is, amely az iparág első teljesen elektronikus kormányműve. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a kormány elfordításában vagy a korrekciókban segít a villanymotor, hanem a kerekek elfordítását is aktuátorok végzik a kormánnyal leadott elektronikus jelek alapján.

Mivel tisztán elektronikus rendszerrel nem lehet forgalomba helyezni az autókat, van egy tartalék kormányoszlop, amely mechanikus összeköttetést teremt a kormánykerék és a kerekek között. Biztos, ami biztos.

Nemcsak a kormány elfordításában vagy a sávelhagyás korrigálásában segít a villanymotor, a kerekek elfordítását is aktuátorok végzik a kormánnyal leadott elektronikus jelek alapján

Nemcsak a kormány elfordításában vagy a sávelhagyás korrigálásában segít a villanymotor, a kerekek elfordítását is aktuátorok végzik a kormánnyal leadott elektronikus jelek alapján

Kár, hogy a Direct Adaptive Steering, amely az egyetlen olyan műszaki megoldás, amit más márkánál nem kap meg az ügyfél, csak a hibridhez jár alapáron. A dízelhez a rendszer felára – csomagban az aktív sávtartó rendszerrel – 290 000 forint.

Árak: 9,3 és 15 millió Ft között

Adaptív tempomat is van, e nélkül ma már tényleg nem szabad piacra engedni autót ebben a mezőnyben. Az utasokra automatikus vészfékezési rendszer is vigyáz, amely elkerülhetetlennek látott ütközések előtt megfeszíti a biztonsági öveket és magától fékez. A felfüggesztés elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros konstrukció. Négyhengeres dízelmotorral az autó alapára 9 294 000 Ft. Az automata váltó extraként 635 000 forintba kerül. Míg a dízelből háromféle felszereltség van, a hibridverzió egyetlen kivitelben létezik, 14,2 milliós forintos listaáron.

Japán a BMW koronájáért kapkod 9