A Nissan egy régi, jól csengő márkanevet túrt elő a raktára mélyéről, amely egy kis frissítés után a Nissan harmadik márkája lesz, amely leginkább olcsó modellekkel próbál majd sikert aratni a feltörekvő piacokon. A Datsun Go ennek fényében nem nyújt sok extrát – még menetstabilizáló, illetve ABS sincs benne – viszont olcsó lesz. 

A Datsun új kisautójával mindössze egyetlen baj van: se nálunk, sem Európában máshol nem tervezik piacra dobni. A szerencsés országok között csupán Oroszország, Indonézia, India és Dél-Afrika szerepel. Ezek közül az utóbbit kivéve mindegyikben kék-két darab Datsun modell megjelenése várható, már jövőre, Dél-Afrikának viszont csak egyféle jut. 

Első autónak szánják
Divatos, modern forma
Nagy tengelytáv, tágas belső
13 fotó
Ötszemélyes ötajtós autó, fillérekért. Kár, hogy nálunk nem lesz.

Ötszemélyes ötajtós autó, fillérekért. Kár, hogy nálunk nem lesz.

Annak ellenére, hogy a kaliforniai rendezvényen a Nissan termékpalettájából szinte mindent kipróbálhattunk – csupán egyetlen darabban létező, felbecsülhetetlen értékű prototípusokat is – a Datsun Go mégis csukott ajtókkal, csak épületen belül volt fényképezhető. Illetve egyszer valaki hanyagul nyitva hagyta a csomagtartóját, így be tudtunk kukkantani a fapados Datsunba. 
Az olcsó kiskocsi belseje teljesen élhető, vidám, világos, a láthatóan spórolós kivitelezés ellenére is. Elöl a két ülés között is van ülőhely, nyilván a helyiek lazábban állnak hozzá a forgalmiban szereplő, szállítható személyek száma rubrikában lévő adathoz, és erre éreztek rá jó érzékkel a Nissannál a további ülőfelülettel. Az ajtókat nagy, egybefüggő műanyagfelület borítja, van bent kézi ablakemelő, érdekes, esernyőszerű vékonyka kézifékkar, viszont hiányoznak a fejtámlák, maga a kézzel állítható hosszúságú biztonsági öv is furcsán ódivatú a hátsó sorban. Műszerfala egyszerű, mindössze egy nagy sebességmérő műszer néz szembe a vezetővel. 

Videón a Datsun Go:
a videó a hirdetés után indul

A 770 kilogrammos kasztnival, a Micra alapjaira épülő autó motorválasztéka nem igazán zavarba ejtő, mindössze egyetlen, 1,2 literes, háromhengeres 68 lóerős benzinessel számolhatunk, amihez ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik. Ez gyaníthatóan bőven elég lesz a kiskocsiba. 
A Datsun Go egyértelműen a feltörekvő, az európainál jóval nagyobb növekedési potenciált magukban rejtő piacokra készül. Olyan igazi első autónak való szerzet, szerény áron, szerény tudással. De mivel első autó, gazdája jó eséllyel a buszos, robogós létből csöppen bele ebbe a kényelmes közlekedési módba, nem hiányolja majd a drága, extra funkciókat. Így a Gónak nem is kell mindenféle különleges igénynek megfelelni, elég ha jól néz ki, meggyőzően gyorsul, és ha van benne elegendő hely öt embernek. És a Go tudja is mindezt, ráadásképp nem is drága, Indiában 400 ezer rúpiától indul az árlista, amely durván 1,4 millió forint. A Gót a Nissan-Renault szövetség egyik legújabb gyárában szerelik össze, az indiai Oragadamban.
Semmi extra, egyszerűen barátságos a belső, varázslatok nélkül

Semmi extra, egyszerűen barátságos a belső, varázslatok nélkül

De nemcsak ötajtós változatban létezik az olcsó Datsun, nemrég már meg is mutattuk, milyen lesz a három üléssoros, családi kivitel, amelyet frappánsan Go+-nak neveztek el. A hosszított, egyterű változat ugyanúgy a Micra műszaki alapjaira épül és az 1,2 literes motort, illetve az ötfokozatú váltót is megörökölte az ötajtós testvértől. 
Mivel a Datsun Gót nem kaptuk meg, hogy kipróbálhassuk, így más Nissanokkal vigasztalódtunk. Hasonlóan a Góhoz, ezeket sem láthatjuk majd a hazai utakon, pedig igen szórakoztató darabok, egytől egyig. A Dayz Highway Star és a Moco mind aprómotoros – háromhengeres, 660 köbcentis, 49-52 lóerős benzines morog bennük – CVT váltós szerkezetek, amelyeket élvezetes dolog vezetni. Nem, nem a több száz lóerős teljesítmény miatt sikoltoztunk bennük, hanem attól, hogy szerény tempó mellett is a maga nemében óriási vezetési élményt nyújt. 
A képre kattintva nyílik a kisautós galéria:
Kanyarban dülöngél, kerekei csikorognak, miközben a fokozatmentes váltó üvölt, így szerény tempó mellett is komoly versenyzőnek hiheti magát benne a vezető. A kiskocsik belseje azonban varázslatos, tele van érdekes megoldásokkal. A két egybeépült első ülés is szokatlan az európai szemnek, az pedig kifejezetten valószínűtlen, hogy a pöttömnyi autóban mekkora hely van hátul. Igaz, a hátsó üléssor tologatható, így magunk dönthetünk arról, hogy a csomagtartót, vagy az utasteret szeretnénk-e nagyobbnak.