Csepreghy “1:18” Dániel a Zsebgarázs rovat gazdája, ahová modellautókról ír és fotóz pompás anyagokat. Most viszont méretarányt váltott és az 1:1-es BMW 320d Touringról küldött úti beszámolót.
Pontosan 13 472 km-es óraállásnál vettük át és 17 050 kilométerrel adtuk vissza a kék kombit. Közben elvitt minket a rastatti Mercedes-Benz-gyárhoz, Strasbourg óvárosába, aztán a Fekete Erdő Klinikához, majd a Nürnbergi Játékkiállításra és egy mannheimi modellbörzére is. Mi pedig cserébe elvittük őt szülőhelyére, Münchenbe. A hazaúton – afféle pihenésképpen – Schönau am Königssee és Berchtesgaden alpesi tájain villantottuk meg sportosan vadító kék színét.
Bajor népviselet




Magabiztos, agresszív és tradicionális vonásokat visel arcán az új 3-as. Ez a frontrész egy vérbeli M3-asnak is becsületére válna. Az enyhén előredöntött, lamellás hűtőrácsig behúzott fényszórók és a szinte függőleges orr a klasszikus cápa-BMW-ket idézi. Az elég borsos áron mért M-csomagnak és az E36 M3-ról származó, Estoril kék fényezésnek köszönhetően elég fenyegetően és feltűnően néz ki. Üde színfolt a sok ezüst és fekete autó között.
Takarékos izompacsirta
Eco Pro mindenek felett
Az Eco Pro mód például a 6-osban nekem nagyon idegen volt, itt nem. Valóban képes akár 20 százalékkal is mérsékelni a fogyasztást, az ember is egészen hamar megszokja, hogy a fordulatszámmérő mutatója csak néha téved 1500 fölé és a gázpedál határozottabb taposását kelletlenül fogadja. Sőt, ezt egy kis ábrával a műszerfalon a tudtunkra is adja! A teszthét elején a nagy átlag a kijelzőn 6,8 litert mutatott, ami az első nap végére a belvárosi dugóban a stop-start rendszerrel 6,6-ra csökkent. Ezek után nyugodt lelkiismerettel néztem a NatGeo-n a játszadozó pandamacikat.

Bömbi otthon van ezen a környéken, a háttérben a BMW Négyhenger-tornya és a múzeum időszaki kiállításainak helyet adó Csésze
De nem kell mindig spórolni, néha nem árt egy kis “ereszd el a hajam” és a Comfort-ot kihagyva Sport vagy Sport+ állásba pöckölni az élménykapcsolót. Ekkor a menetstabilizáló nem fogja őrangyalként a kezünket és egyből értelmet kap az összes M logó és az M futómű.
Utastér

Újra inkább vezetőközpontú autó a 3-as BMW. Imádtuk a vastag karimájú M-es kormányt és a nyolcsebességes ZF automata váltót
Az F30/31-et megelőző generációknál mindig panasz volt a szűkös lábtér hátul, itt ez már nemigen jelenthet problémát, esetünkben egy 180 centis én mögött terpeszkedve elfér még egy én, és akkor a térdeknél még akad néhány kihasználatlan centiméter. A fejteret ugyan némileg leszűkíti a panorámatető, de megéri áldozatot hozni, mert utolérhetetlen a hangulata. A másik kritikus pont a tárolóhelyek mennyisége az utastérben. Ilyen téren is tapasztalható csekély mértékű fejlődés, például van négy pohártartó és az ajtózsebek is elnyelnek egy-egy másfeles palackot, viszont a kesztyűtartó szabálytalan alakú és szűk, alig pár CD és a pohártartó helyére illeszkedő betét fér el benne. Apropó! A hagyományos cédék tárolására semmi hely sincs! Az okostelefonoké és a pendrive-oké a jövő?
Kiválóan működik a mára már kiforrott iDrive, hamar rátanítható a telefon és nagy segítség az első-hátsó tolatóradar is. Egyedül a navigációsrendszerrel vesztem össze a szokásosnál többször, bizonyára több időt kéne Rosalindával töltenem ahhoz, hogy ez a kapcsolat megfelelően működjön, viszont őrületes, hogy a BMW Múzeumnál annyira képben van, hogy még a BMW Welt alatti mélygarázsban is elnavigál a sorok között. Ez egy kedves, poénos ötlet!
Csomagtér
Összegzés

Szinte teljesen függőleges az orra, a cápaságra még csak rájátszik például az előre döntött lamellákkal
A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.






