A malacka szakszerű felhelyezése
A malacka szakszerű felhelyezése

Viharos veterán kiállítás Mindszenten

Viharos veterán kiállítás Mindszenten

A malacka szakszerű felhelyezése
A Harley különítmény volt a közönség kedvence
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 76
A piros Mercedes W123 egy helyi mentősé
A kiállítás fénypontja
Alig lehetett értelmes képeket készíteni a "kordonoktól"
A Stingray innen is elég páva
Buick LeSabre 1972-ből
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 82
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 83
Bogaras a Lincoln
Ennek ellenére igen szép
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 86
Lincoln, piros-fehér csíkkal
Csendélet a sarokban
Ha vezetés közben elfelejtenéd, miben ülsz...
Mögötted is tudni fogják...
Buick, egyenesen New Yorkból
Az a sebességmérő elég menő, nem?
Folyamatos spricc. Ez a lényeg.
Folyamatos töltögetés. Ez is lényeg.
Folyamatos kóstolgatás. Igazán ez a lényeg.
A pezsgősüvegtől ilyen szép a tartása
Másokat is rettenetesen zavart ez a kerítés
Motorok az előző évezredből
Pannónia hadtest
Pannika és én
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 101
Ebben minden le van írva
Apu most nagyon irígy...
Tünde R175
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 105
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 106
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 107
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 108
A magyar gyártmányok között megbújt néhány BMW motor is
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 110
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 111
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 112
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 113
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 114
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 115
Nem volt teljesen tisztázott, hogy ez a Simson is a kiállítás része-e...
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 117
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 118
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 119
Vásárolni is lehetett...
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 121
Az igazán kemények matt változatban is kérhetik, ha merik
Velorex
Indul a felvonulás!
Egy kacsa Szentesről
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 126
Egy Jaguár XJ8 Hódmezővásárhelyről
Ford Exculsior 7200 köbcentis motorral
Chevrolet Starcraft - a nézelődők szerint ez egy konferenciabusz
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 130
Cadillac Fleetwood 1962-ből
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 132
7200 köbcenti
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 134
Bezavar a biodíszlet
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 136
LeSabre-t a kis barátja is elkísérte
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 138
Mercedes SL450
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 140
Soros, négy hengeres, szívódízel
Viharos veterán kiállítás Mindszenten 142
Timi és Lujzi - az alkalmi modellek
Vége... én itt ragadtam hűsölni!
Fotó megosztása:
A kiállítás fénypontja

A kiállítás fénypontja

A kiállítás fénypontja


A találkozóra az egész megye kivonult, inkább motorokkal, mint autókkal, de az amerikai álomra váróknak így is volt mire csorgatni a nyálukat. A tengerentúli autók többségének egyébként ugyanaz a páros, Ladányi Mónika és Szolnoki Róbert volt a tulajdonosa.

Ez persze nem meglepő, annak tudatában, hogy Robinak egy egész műhelye van, ahol az ilyen autókat helyreállítja. Az eső és a vihar többször megviccelte a bandát, de végül mindenkinek volt ideje körüljárni a járgányokat, a szerencsésebbek néhányat ki is próbálhattak.

A Jaguár a legkirályabb!

A vezessen már korábban nem túl elegáns helyzetben szerepelt Jaguár XJ8 is megcsodálható volt a kiállításon, sőt, egy 4-5 éves szöszke kisfiú szerint: “Apuuu!!! ez a kocsi a legkirályabb!!!”.

Lincoln, piros-fehér csíkkal

Lincoln, piros-fehér csíkkal

Lincoln, piros-fehér csíkkal


A színpad mögött vonultak fel a veterán motorok Székkutasról, Hódmezővásárhelyről, Csengeléről, Soltvadkertről, Szegedről, Szegvárról és a szomszéd utcából is. Mivel én csak Luigi munkásságát ismerem veterán motor viszonylatban, egyáltalán nem gondoltam, hogy ennyi csoda lapul a környék garázsaiban.

Az avatott és kevésbé avatott szemek is találtak különlegességet, volt egy 1936-os Harley Davidson, egy csomó Pannónia, BMW, az autók között pedig feltűnt egy 1974-es tűzpiros Corvette Stingray is. Természetesen nem összehasonlítható a Concorsón feltűnt csodákkal, de kevés vidéki rendezvény büszkélkedhet ekkora résztvevőszámmal.

Astra forgatta a malacot

A pezsgősüvegtől ilyen szép a tartása

A pezsgősüvegtől ilyen szép a tartása

A pezsgősüvegtől ilyen szép a tartása


Van egy olyan halvány érzésem, hogy a kocsik és a motorok kiállítása után a legkedveltebb álldogálási központ a malacsütő volt. Minden ember, miután megcsodálta az amerikai autókat és a néhány európait, végignézte a különböző állapotú Pannóniákat, BMW motorokat és azokat, amikről még nem is hallottam, biztos, hogy néhány percet elidőztek a motoros malacsütő környékén.

Néhányan szótlanul, legtöbben viszont egy-egy poén bedobásával próbálták leplezni döbbenetüket. Ez az egy-két poén erre a két mondatra korlátozódott: “Jah, hát így könnyű!” vagy “A malacra is jusson a sörből! Hahaha…”. És tényleg mindenki ezt a két sort forgatta.

Az érdekesség ugyanis nem a malacban volt, hanem körülötte. A sütő házi készítés, de egyre több megrendelés érkezik az ötletgazdához idegenektől is, hiszen ez a legkellemesebb módja a sütés és a sörfogyasztás összekapcsolásának. Löbi, a készség megálmodója és alkotója azt mondta, feltétlenül írjam le, hogy a célnak leginkább egy Audi ablaktörlő-motorja felel meg, de az sajnos éppen nem volt a bontóban. Így egy Opel Astra ablaktörlő-motorja forgatta a tetemet, a kívánt intenzitással, a kívánt magasságban, sőt, a faszenet tartó tálca magasságát is állítani lehetett, egyszóval mindent. Én is kivettem a részem a balhéból, kétszer is feltöltöttem a spriccelő egységet sörrel. Virágokat az öltözőbe, köszönöm.

Malacsütés, nyárson

A malacka szakszerű felhelyezése

A malacka szakszerű felhelyezése

A malacka szakszerű felhelyezése


A húst két nappal a sütés előtt belül egyenletesen bekenjük fokhagymával, sózzuk, borsozzuk. A malac belsejébe rejtsünk el egy pezsgős üveget – ez akadályozta meg, hogy összeessen. A kellemes íz érdekében sörrel érdemes locsolgatni, illetve sörbe áztatott szalonnával lehet kenegetni.

A sütésnél nagyon fontos az egyenletes forgatás, így körülbelül 5-6 órára van szükség. Ha még ez sem elég, a levágott szeleteket nyársra tűzve körbe lehet pirítani – még egy doboz sörrel a kézben.

A Pannónia miatt volt az egész

Az eső ugyan többször közbeszólt, de a hithű rockerek és motorosok masszívan csápoltak az amatőr, kevésbé amatőr, rock, heavy metal zenekarok előadásaira. A város és a szervező csapat ugyanis híres arról, hogy igyekeznek minél több olyan bulit csinálni, ahol a kezdő, középhaladó és haladó zenekarok felléphetnek, illetve ahol ezeknek tagjai a profik koncertjein csápolhatnak.

Mindennek egy a vége, király volt. Igaz, van egy olyan halvány érzésem, hogy Csatlós Luigi Lajos az egész bulit csak azért csinálta, mert néhány éve kalandos úton visszakerült a tulajdonába a család egykori büszkesége, egy Pannónia, amit gyönyörűen felújított, és meg kellett mutatni valahogy. Mivel mégsem állhat ki vele a főtérre minden nap, így megszervezte ezt a kis találkozót, ahol az ő járgánya szerényen az 1-es sorszámot kapta.