Ha kimutatja, végünk

Ha kimutatja, végünk

Ha kimutatja, végünk


Itt, a nyári uborkaszezon közepén az unalmas hétköznapokat sokan csak egy italozással átmulatott hétvégével vagyunk képesek feledtetni, hogy aztán a hét elején megint itt aludjunk nyitott szemmel a billentyűzet felett.

Persze nem kell péntek estig várni az ivással, egy rakás kellemes, nyitott helyet találni a városban, ahol simán leguríthatunk néhány korsó sört, esetleg egy-két pohár hűsítő, alkoholos koktélt lazításként egy átgürcölt nap után.

Nincs is ezzel semmi baj, – anélkül, hogy bárkit alkoholfogyasztásra buzdítanánk-, de a helyszínre érkezés vagy a hazajutás, ilyenkor nagyobb szervezőkészséget igényel, mintha kocsival jönnénk-mennénk.

Négy lehetőségünk van:  

a.: tömegközlekedünk
b.: megkérünk valakit   
c.: taxi
d.: sofőrszolgálat

Ezt látjuk, ha sokat iszunk

Ezt látjuk, ha sokat iszunk

Ezt látjuk, ha sokat iszunk


A sofőrszolgálat a legújabb a négy közül, de mára teljesen bevett és elterjedt szolgáltatás. Budapesten több vállalattól is kölcsönözhetünk alkalmi sofőrt, ők általában egy oda-vissza taxizásnál kevesebbért vállalják azt, hogy velünk együtt hazajuttatják az autónkat.

Miután elméletben korábban már felmértük a terepet, most kipróbáltuk, hogyan működik a gyakorlatban. Egy koncert után rendelünk sofőrt a sportarénához, ahová kis késéssel nagyjából 20 perc alatt ért ki a sofőr.

Miért ne igyunk és vezessünk egyszerre?
Tavaly kis híján 2800-as baleset történt ittas vezetés miatt Magyarországon, ami 160-nál is több halálos áldozatot követelt. Az idei adatok kis javulást mutatnak, erről Samu István, az ORFK rendészeti főigazgatója nyilatkozott. A helyzet alakulásában jelentős szerepe van a kampányoknak, és még nagyobb a meghirdetett “zéró tolerancia” elvnek.
160-nál is többen meghalnak évente

160-nál is többen meghalnak évente

160-nál is többen meghalnak évente


Utóbbi értelmében ittas vezetés esetén az alkoholszint mértékétől függetlenül a helyszínen elveszik a sofőrök jogosítványát, akik az autó nélkül kénytelen továbbmenni, jellemzően kísérettel a legközelebbi rendőrőrsre. Egy ilyen ügy több hónapos jogosítvány bevonással és durva pénzbírsággal végződhet.

A javulás ellenére mi magunk a mai napig sokszor találkozunk ittas vezetőkkel, pedig nem keressük őket nagyítóval. Elég néhány percig egy nagy szórakozóhely parkolójában elidőzni, ott jó eséllyel látunk majd autóba szálló, botorkáló férfikat és nőket..

A diszpécserrel lebeszéltem, hogy az autó a parkolóban van, onnan kellene kiállni vele. A kiérkező sofőr ezt már nem így gondolta, mikor odaért, telefonon közölte, hogy álljak ki az utcára, hogy ne kelljen neki begyalogolni. Azt, hogy én mennyit ittam, vagy hányszor fújatja meg velem a kapuban álló rendőr a szondát, teljesen mellékesnek érezte.

Alternatív módok és elrettentő esetek a következő oldalon


Miután sikerült meggyőzni, hogy fáradjon be értünk, azonnal el is indultunk, semmiféle papír kitöltésével nem időztünk, objektív felelősség ide vagy oda. Máris robogtunk a megadott címre, azaz haza. A többi innen simán ment, nem mentünk gyorsan vagy veszélyesen, épségben megérkeztünk. Papírokkal ezek után sem kellett vesződtünk, fizettünk, és elváltunk egymástól.

Lányok vigyázat
Van már kulcsba épített szonda is

Van már kulcsba épített szonda is

Van már kulcsba épített szonda is


Sokszor hallottuk már zaklató taxisokról egyedül közlekedő hölgyektől, sajnos a sofőrszolgálatnál is előfordulnak hasonló esetek. Néhány nappal a koncert előtt egy hölgy ismerőst engedtünk útjára egy budai szórakozóhely hely elől, egy ránézésre kevésbé szimpatikus hivatásos vezetővel.

Az “úriember” a fuvar teljesítése után annak rendje és módja szerint be is próbálkozott a kuncsaftnál. Miután világosan a tudtára hozták, hogy nincs esélye, ő még jó darabig időzött autóban, és ezt tetézve, nem volt hajlandó a visszajárót sem átadni. Az előre megbeszéltnél magasabb tarifáról papolt, amiről csak fennhangon sikerült lebeszélni. Egy kevésbé talpra esett hölgyet elképzelhető, hogy sikerült volna zavarba hoznia. Szégyellje magát.

Alternatív lehetőségek

A negatív tapasztalatokkal senkit sem szeretnénk lebeszélni a sofőrszolgáltatás igénybevételéről, és pontosan tudjuk milyen negatív hatások érhetnek bennünket, ha egy alternatív módszert választunk az utazásra.

Sofőrt kell fogadni, ha saját autóval jöttünk

Sofőrt kell fogadni, ha saját autóval jöttünk

Sofőrt kell fogadni, ha saját autóval jöttünk


A: Tömegközlekedünk: Az éjszakai járatokhoz jellemzően jó sokat kell gyalogolni, és ha pechünk van, akkor nincs is ilyen a környéken. Ha mégis, akkor érdemes előre készülni a jeggyel, különben elképzelhető hogy egy rakás biztonsági ember kalapál laposra bennünket a megállóban.

B: Bulisofőr néven fut a rendőrségnek egy balesetmegelőző kampánya, aminek lényege, hogy egy haverunk, barátunk levisz minket a helyre, aki ezek után mindvégig, a buzdítások ellenére is stabilan elutasítja az alkoholfogyasztást.  Rezzenéstelen arccal tűri, amint mi lerészegedés közben jól érezzük magunkat, majd ha sikerül minket összekaparnia, akkor szépen hazafuvaroz. Ez egy nagyon élvezhető megoldás, csak illik valamikor viszonozni.

C: Taxival megyünk: Ha taxival megyünk, már otthon is nekikezdhetünk a melegítésnek, igaz csak annyira, hogy a kiérkező taxiban lehetőleg szégyen szemre ne dobjuk ki a taccsot. A taxi a legkényelmesebb és egyben a legdrágább megoldás is, de ha csinos fiatal lányok vagyunk, akkor jobb ha vigyázunk.