Kinek a pap, kinek a papné
A laza márkaarculat nem azt jelenti, hogy a sajtóképeken is vagány nénik kacérkodnának az olvasókkal. A MINI übercool és nagyon trendi, de ezzel együtt kimondottan kerüli, hogy a kocsit buja lányok keretezzék. Az okra csak tippelni tudnunk, talán a kisautók közönségét adó nőket nem akarják irritálni az esetleg náluk vonzóbb modellekkel.
A rafináltabb cégek olyan képeket is kérnek, amelyeken vagy csak egy férfi vagy csak egy nő támaszkodik az autónak, amivel kielégíthetőek a különféle igények. A nőknek szánt
A-osztályról például egyazon helyszínen készültek nénis és bácsis képek is.
A BMW nem, a Mercedes igen
A BMW a steril hangulatú képekre esküszik. Függetlenül attól, hogy autói a sivatagban, a tengerparton, zöld növények vagy modern épületek előtt csillognak, a kocsikat embermentes környezetben örökítik meg a fotósok. Több száz kép között alig akad tucatnyi, amihez szereplőket válogattak volna, és ennek nem a spórolás az oka.
A Mercedes-Benznél bátrabban használják az embereket arra, hogy élettel töltsék meg a képeket. Persze kínosan ügyelnek rá, hogy a személyek korban és stílusban passzoljanak a termékhez. Az A-osztály mellett lazán öltözött csitrik pózolnak, az S-osztályt azonban negyvenen felüli hölgyek dobják fel.
Az Audi bevállalja
Gyűjtésünk alapján egyedül az Audi enged meg magának kihívóbb szereplőket a három német prémiummárka közül. A fejlett technológiát itt is hideg színekkel, komor környezettel hangsúlyozzák, de a valószínűleg lifestyle-lapoknak szánt képeken enyhül a szigor. Az egyik kép domináns eleme a modell popsija feletti tetkó, néhányon a dekoltázst sikerült izgalmasra venni.
Mindenki a vékony modellekben bízik, de lapozás után mondunk egy kivételt
Karcsú legyen, ne aszott
Minden autógyár kerüli a betegesen aszott modelleket, itt nem a kifutókon végigzörgő manökenekre van szükség. Korunk szépségideáljának megfelelően karcsú, időnként nádszálvékony hölgyeket választanak, amit az Alfától a Volvóig az összes autómárka követ.
A vékony modellek dominanciája megkérdőjelezhetetlen, hosszú órákig tartott, mire egyetlen testesebb szereplőt sikerült találni. Az átlagos külsejű modellt a Kia brit sajtóosztálya kockáztatta meg egy családi autó sajtófotóinak elkészítésekor. Az illető babakocsis kismamaként domborít a kombi C’eed mellett, igazán hitelesen.
Németes, bár nem Brünhilda
Az autógyárak nem követik az adott országról rögzült nemzeti karakterjegyeket. A SEAT Ibizához választott modell barna hajával és szemével még nagyjából megfelel a mediterrán típusnak (szerencsére bajsza az nincs). De a Leont már egy szőke lady teszi kívánatosabbá, akit németnek mondanánk. A képen annyira domináns az ágaskodó mellbimbója, hogy erről Marilyn Monroe jut eszembe. Állítólag ő egy-egy apró gombot varratott a ruháiba mellvonalban, hogy mindig átütő legyen a hatás.
| Autógyári sajtófotók |
|
Az autókról legtöbbször 2-3 eresztésnyi gyári kép készül. Vannak ugye az új kocsiról elsőként kiadott képek, rajtuk stúdióban bevilágított autókkal, még hónapokkal a sorozatgyártás megkezdése előtt. Amikor a néhány hétig tartó nemzetközi sajtóbemutatók indulnak, már készen van egy új képsorozat, amit gyakran a menetpróba helyszínén készítenek el. Ha a képeket máshol lőtték, akkor a gyárak általában gondoskodnak helyszíni fotózásról is, az eredményt az úgynevezett on location CD-n kapjuk meg. Nem minden gyári fotó valódi fénykép. Az Opel- és a Vauxhall-modelleken időnként számítógépen cserélik ki az emblémát. A BMW-nél is előfordul, hogy a típusjelzéses képek a monitoron születnek, mert lehetetlen tizedmilliméterre ugyanúgy lefotózni a 335d és a 335i feliratot. Ez természetes, az álló autón utólag megforgatott kerekek viszont szánalmasak. |
Alfában barnák, Volvóban szőkék
Itáliában sem az olaszos típusok uralkodnak a képeken. A Lancia, az Alfa és a Fiat sajtóhonlapján különlegesen gazdag a termés, de egyedül az Alfa Spider képein látni olaszos szépséget, tüzes szemekkel és sötét hajkoronával. A Lancia Ypsilonnál sokszínű a kíséret, a Fiat Panda mellé inkább világos hajú lányokat válogattak.
Ha tudománytalanul, csupán a Rai Uno műsoraiban billegő csinibabákból ítélünk, akkor az olaszok bizony a szőkékre buknak. A Volvónak azonban mákja van, mert egy svéd autógyár képein a szőke szépségek igazán természetesnek hatnak.











