



A tavalyi budapesti helyszín után, most Bécsben rendezett kiállítást a legszebb magyarországi autógyűjteménnyel büszkélkedő kuvaiti Bader Al-Roudhan. Ide hordták össze a világ leggyorsabb, legdrágább és legszebb autóit vagy legalábbis annak nagy részét. A luxusautó elnevezés így korántsem fedi le a kínálatot, de ez legyen a legnagyobb probléma. Irány a kiállítás, odalépünk fullextrás Skodánknak, és le is előzünk egy velünk egy időben induló Lamborghini Murciélagót (szintén magyar).
Bécs – van itt minden
Régen volt már, amikor kizárólag egy Ferrari vagy egy Lamborghini ütött nagyot – ez jól látszott a mostani kiállításon. Szép számban megjelentek a kisebb, egyedi autóépítők is, és próbálták értékesíteni portékájukat, kedvezőnek mondható áron.
Minden relatív – tartják a bölcsek -, így 250 ezer euró igazán nem lehet sok egy olyan autóért, ami lenyom egy több mint 700 ezer euró értékű (kb. 180 millió Ft) Ferrari Enzót. Azt nem tudjuk, hogy ki vesz meg egy ilyet, de biztosan el lehet sózni belőle párat.
A gyűjtők inkább – ahogyan a szervező is – megkaparintják a 400 darabos Enzo-sorozat egyikét, őrizgetik, suvickolják, és ha bármikor is megszorulnának, busás haszon mellett továbbadják. Nem hiába, egy Ferrari még mindig Ferrari.
Egy igazi nagymenő viszont megteheti azt is, hogy saját magának gyártat egy egyedi darabot. Így tett Bader is. Megveregette Cristhian von Konigsegg vállát, majd valószínűleg így szólt: ” Szép, szép, de otromba a CCX eleje. Hívd ide a tervezőt és megmutatom, hogy kell”. Az eredmény egy egyedi Konigsegg CCXB (B mint Bader) 860 lóerővel, 800 ezer euróért (kb. 200 millió magyar pénz).
Ferrari-verők
Vajon mire vágnak fel a lovacskás autók tulajai? Ha végignézünk a kiállított modelleken, akkor az F1-es versenyautót leszámítva a leginkább porszívóra emlékeztető Enzo az, amelyikkel a legdurvábban lehet szaggatni. 3,25 másodperc 100-ra, kereken 9 másodperc 200-ra. Brutális számok Fiat-kapcsolók mögé rejtve, de felülmúlhatóak.
Gyorsulásban mindjárt a kiállítás egyik legolcsóbb és valószínűleg legélvezetesebb darabja is odakeni, kereken 15 századmásodperccel. Ez a csővázas, nyitott Caterham CSR260, bár ez nagyjából annyira kényelmes, mint egy zsák krumplin végignézni a Titanicot.
Használhatóbb autó benyomását kelti a Gumpert Apollo elnevezésű masina 650 lóerővel, és egy vagon nyomatékkal. Ezzel még 1 tizedet ráverhetünk a Caterhamre is, persze csak papíron. Utcán valószínűleg nehezen autózhatóak ki ekkora különbségek, és nem is a technika, hanem inkább a sofőr aktuális állapota az, ami befolyásolja a végeredményt.
A lányokról, az aranyozott Hummerről és a leggyorsabb vasról a következő oldalon
Egy színvonalas szalonhoz hűen világpremier is volt Bécsben, de ennek ellenére nem kígyóztak hosszú sorok a stand előtt. Az eddig rejtegetett autócsoda egy svájci műhelyből került elő, és a Beck LM 800-as nevet viseli. Történetesen ez is egy Enzo-konkurens. Biztosan sokan tippelik, hogy a szám a lóerőkre utal, pedig nem így van. Több teljesítményszinttel is kínálják, de a gyártó egyelőre a 650 lóerőset favorizálja. A vezetővel és vasággyal együtt is csak 900 kilós versenygép 3 másodperc alatt már 100-on, 7 alatt pedig 200-on van. Szép, de van még feljebb is.
Az abszolút győztes egy régebbi brit sportkocsi, az Ultima GTR. Százra 2,6 másodperc alatt repül, mégsem ez a legnagyobb erőssége. Jelenleg ez a csúnya vas tartja a 0-160-0 gyorsulós- lassulós tesztet, amihez mindössze 9,4 másodpercre volt szüksége. Ezzel 1,5 másodpercet ad az Enzónak. Ennyit a lovacskákról.
A lányok
Egy valamire való autókiállításon mindig jó csajok állnak az autók mellett, ebben reménykedtünk most is. Sajnos a szervezők a lányokat nem az első napra tartogatták, pedig szépek voltak, ráadásul mind magyarok. Erre ebédidőben jöhettünk rá, ahol a hoszteszek – fittyet hányva a kilókra – sütivel tömték a fejüket, hallgatták az okosítást, és tűrték a firkászok elismerő pillantásait.
Így egy tuning és a Spyker-stand kivételével mindössze a Paganik mellé jutott egy-egy hölgy, oda is csak azért, mert az autók nagy része magyar “honfitársunkat” illették.
A hölgyeken kívül a jelenlévő tömeg 90 százaléka szintén hazai volt, így az angol és német nyelvű köszöntő inkább csak a kiállítóknak szólhatott. A kordonok mögé jogtalanul behatoló érdeklődök is legtöbbször a magyar szóra reagáltak.
Aranyozott Hummer, motorok 20 millió felett
Az új sportkocsik mellett igazi felüdülés egy 28 colos keréken guruló H2-es Hummer, néhány old timer, és pár egyedi, épített motor, amiről kiderül, hogy Győrben szerelik össze. Az olcsóbb kétkerekűek ára 14-20 millió forint között mozog, de a stand középen virító, Pagani designban épített moci ennél is több. A motor nagyrészt eredeti Pagani-alkatrészekből készült Bader kérésére, aki ezután ajándékba adta Horacio Paganinak.
A szalon legviccesebb standján egy aranyozott Hummer és egy Jaguar virít, a földön pedig mindenhol aranykrajcárok. A Jaguar egyszerűen undorító, így gyorsan el is menekülünk a szalonról, mielőtt újabb sokkhatás érne bennünket.
