



[bekkep]Hivatalosan szeptember 8-án nyílt meg itthon az első Cadillac és Corvette szalon Budapesten, a Könyves Kálmán körúton. A Kroymans csoport által képviselt márkák a Polar Mobil Kft. szalonjába kerültek, ahol ezek után a Saabal osztoznak a placcon.
Mindkét prémiummárka a General Motors égisze alá tartozik, a Cadillac a luxust, a Chevrolet nevet mostanra elhagyó Corvette pedig az amerikai sportautó gyártás csúcsát képviseli. A Head-up display, a távolságtartó automatika már nem unikum ezekben a modellekben, a fabetét pedig a Cadillacben tényleg fából van.
Corvette – megfizethető élsportoló
[bekkep]A hatodik generációs Corvette jelenleg egy 6 literes, 400 lóerős V8-as motorral kapható, kupé és kabrió változatban, az 500 lóerős csúcsváltozat (Z06) október környékén érkezik a hivatalos Frankfurti premier után.
A Coupe 19 380 000, a Convertible (kabrió) pedig a 21 765 000 forintos árért valósítja meg gyerekkori álmainkat, miszerint egy Corvette-tel hasítunk a játszótér körül. Hiába ez a “gyengébbik”, a teljesítmény és a nyomaték lehengerlő. Elég, ha csak 300 km/órás végsebességre és a 4,3 másodperc körüli sprintidőre gondolunk és máris egekbe szökik a pulzusunk.
Létezik négysebességes automata és 6 sebességes kézi váltó is, nekem az utóbbihoz volt szerencsém. Gombnyomásra zúg fel a 400 lóerős V8-as, amit persze már beindítás alatt jól szemügyre vettem az arra bámészkodókkal együtt, az előrebukó motorházfedél alatt.
[bekkep]Már alapjáraton is hallani a V8-as irdatlan erejét, amit egy-egy gázfröccsel még tovább fokozhatunk és felhívhatjuk magunkra a figyelmet, bár a Corvette önmagában is feltűnő jelenség. Az új modell első lámpaburái messziről inkább egy Ferrarihoz hasonlítanak, hátulja a félreismerhetetlen Corvette design.
A hátsó kerekekre szabadulnak a lóerők az 540 Newtonméteres nyomaték társaságában, természetesen egy jól szabályozott menetstabilizáló elektronikán keresztül (ez kikapcsolható), hogy a gyanútlan vásárlók ne pörögjenek le az útról az első gyorsabb kanyarban, és hogy megkíméljék őket a hetenkénti abroncsvásárlás okozta költségektől.
A kissé műanyag kinézetű váltókar rövid úton mozog, közepes erőkifejtésre, akárcsak a kuplung, így a városi araszolás sem elképzelhetetlen. Az elektronika ugyan a felirat szerint beavatkozik, ennek ellenére puskagolyóként lő ki a Corvette álló helyzetből, a 285 milliméter széles abroncsok szinte beleharapnak az aszfaltba.
[bekkep]Valamivel 100 alatt kell a kettes fokozatot kapcsolni, majd a következő pillantásnál a mutató, vagy a szélvédőre vetített kijelző már 160-at mutat. A száguldás ezután sem áll meg, a 400 lóerő bőven elegendő a 200 feletti szapora gyorsításhoz is.
Igazi vadállat sportautó a Corvette szemet gyönyörködtető köntösben és a konkurensekhez képest megfizethető áron. Különösen ajánlott!
Cadillac CTS – “Kicsi” a bors de erős
[bekkep]Cadillac szinten a belépő modell nem egy Spark méretű kisautó, hanem egy Mercedes E-osztály, 5-ös BMW, A6-os Audi konkurens. A többi modellel ellentétben nincs V8-as motor ( a CTS-V modellt kivéve), hanem két hathengeres V6-os választható manuális és automata váltóval.
A helykínálat elfogadható, az anyagok pedig már nem egy dél-koreai, hanem egy japán autót idéznek, és nem maradtak ki a praktikus részletek sem.
A kisebbik motor (2.8 V6) 210 lóerővel, az erősebb (3.6 V8) 255 lóerős teljesítménnyel bír. Kifejezetten jól pörög a 3,6 literes, padlógáznál az erőteljes motorhang tovább növeli a bátorságunkat. A futómű kényelmes, a hátsókerék-hajtásnak köszönhetően kifinomult a kormányzás, a váltó is szépen végzi a dolgát.
A belépő modell ára 11,2 milliótól, a 3,6-os pedig 12,5 millió forinttól indul, európai mércével magas alapfelszereltséggel.
Cadillac STS – vérbeli limuzin
[bekkep]Szintén a CTS-sel azonos kategóriában indul harcba az annál picivel nagyobb STS modell. A különbség abban rejlik, hogy a CTS-sel ellentétben ebben már van V8-as motor, az alap pedig a 3,6 literes V6-os.
A V8-as Northstar motor 320 lóerőt nyom, maximális nyomatéka 427 newtonméter. Élénken forog a V8-as, bőven van ereje ahhoz, hogy 200 felett is könnyedén gyorsítsa az autót. Alaphelyzetben hátsókerék-hajtásos az STS, de létezik összkerék-hajtású változat is, mindkét motorhoz automata váltó kapcsolódik.
Elölről hasonlít a CTS-re, hátulról viszont egyértelműen felismerhető a függőleges LED lámpákról, amik előnyös tulajdonságuk mellett rendkívül jól is néznek ki. A belső elegánsabb, mint a CTS esetében, talán a Lexus GS-re hasonlít leginkább és futóműve is kényelmesebb hangolású, mint a kisebbik Caddynek. Az STS-hez rendelhető a GM mágneses lengéscsillapító szabályzórendszere is.
15 milliótól indul az STS ára 3,6-os motorral, a felszereltség szinte tökéletes. A távolságtartó automatikán, az információkat a szélvédőre vetítő Head-up displayen és a szellőztethető ülésen kívül minden széria, ami szem-szájnak ingere.
Cadillac SRX – Cirkáló
[bekkep]Ay SRX egy közepes méretű szabadidőautó a modellpalettán, az STS-hez hasonló motorizáltsággal és hajtással. Opcióként harmadik üléssor is kérhető, ami egyedüliként a kategóriában elektromosan hajtogatható ki a padlóból. Szintén kategóriagyőztes a tetőablak mérete, ami az első két sor utasaink tökéletes kilátást biztosít felfelé.
Mérete ellenére meglepően sportosan és fürgén mozog a Caddy SUV , olyannyira, hogy az autópályán a Northstar motoros változattal egy Honda S2000-est is könnyedén letoltunk.
A 3.6-os 14,5 milliótól, a 4.6-os 18,7 millió forinttól indul, a felszereltség szintén a mesés kategóriába tartozik.
Cadillac XLR – Fényűző kabrió
[bekkep]A Cadillac az XLR keménytetős kabriójába sűrítette bele mindazt a technikát, amit felhalmozott az autógyártás terültén. A hajtásról a V8-as 320 lóerős Northstar motor gondoskodik, 423 newtonméteres nyomatékkal.
Szögletes és nagy felületek jellemzik a rendkívül elegáns kabriót, a tető fél percen belül gombnyomásra nyílik vagy záródik. A belsőt a fa és alumínium betéteken kívül leginkább a BVULGARI által tervezett elegáns műszerek dobják fel.
Minden létező elektronikát belepréseltek az XLR-be, az extralistán egyedül a metálfényezés szerepel. A széria mágneses lengéscsillapítás szabályzás, a Head-up display, az adaptív sebességtartó automatika, a szellőztethető ülések és a navigációs rendszer fényében nem eltúlzott a 24,5 millió forintos ár sem.
Cadillac Escalade – Monumentális
[bekkep]Habár a Cadillac luxus SUV-ja nem volt jelen a bemutatón, az árlistán szerepel 20,3 millió forintos alapáron. Az Escalade egy igazi amerikai batár, az elejében egy 6 literes, 345 lóerős V8-as bőg fel gázadásra, és hajtja mind a négy kereket.
Az öt méter hosszú és két méter széles szabadidőautó egy négysebességes automata váltót kapcsolgat, így a 117 literes tank sem tarthat sokáig, ha odalépünk a masinának. Az Escalade-ban is van harmadik üléssor, prémium hifirendszer és más egyéb finomság.
