Süppedős szőnyeg, szervokormány, bőrülés és 250-ig skálázott kilométeróra hangsúlyozta a V8-as kupé státuszát
undefined
7 fotó
40 éve, amikor az Opel felső kategóriás autója akár egy Mercedes alternatívájaként is felmerült, exkluzív motorváltozat érkezett a Diplomat sorozatba. A Diplomat V8 Coupéból mindössze 347 készült. Az autó gyártását a Karmann végezte Osnabrückben.

Az 1964-ben bemutatott Opel KAD-modellek jelentették a felső kategóriát az Opelnél. A KAD rövidítés a felső kategóriában indított Kapitän, Admiral és Diplomat típusokat takarta. A “három nagynak” nevezett zászlóshajók formája az amerikai mintákat követte.

Az abszolút csúcsmodell az 1965. júliusban bevezetett Diplomat V8 Coupé volt. Míg a Diplomat limuzinban egy 4,6 literes, 190 lóerős nyolchengeres képviselte a csúcsot, a kupéváltozatot a Chevrolet Corvette-ből átvett V8-as hajtotta.

230 lóerőt teljesített az 5,4 literes motor, ami a hatvanas évek közepén lélegzetelállító volt. Az első Porsche 911 hathengeres boxermotorja például 130 lóerőt adott le. A Diplomat V8 Coupé a lóerőket zabáló, kétfokozatú Powerglide automata ellenére 10 másodpercen belül elérte a 100-as tempót.

Az Autobahnon kevés ellenfele akadt az amerikás kupénak, végsebessége elérte a 206 km/órát. A csúcsmodell kilométeróráján 250-ig tartó számozással demonstrálták a modell képességeit.

A V8-as Diplomat Coupé 25 500 márkás árából három és fél Opel Rekord alapmodellt lehetett volna venni. A Rekord az Omega elődmodellje volt, tehát mai felosztásban felső középkategóriás autónak hívnánk.

Az előkelő kupéban süppedős szőnyegek, gazdagon mért kárpitok, szervofék, kormányrásegítés, valódi fabetétek tükrözték a presztízsmodell státuszát. További különlegeség volt akkoriban a hátsó lábtérvilágítás, az elektromos ablakemelő és a belülről állítható tükör.