



Négy motorral készül Amerikában az új ML, a Brabusnál már háromhoz el is készült a tuningcsomag. Az erősebb dízelt választók örülhetnek, hiszen az ML 320 CDI teljesítményét 224-ről 272 lóerőre emelte a cég.
A PowerXtra névvel illetett új vezérlőelektronikával a 3,0 literes turbódízel motor 590 newtonméteres lett 1600-as fordulatszám mellett, korábban ez 510 volt.
A benzines változatoknál a 3,5 literes motorból 272 helyett 287 lóerőt préseltek ki, de az igazi durranás az ML 500 átalakítása. A 4966 köbcentis 306 lóerős V8-as motort ugyanis szinte újjá építették. Kicserélték a főtengelyt, a hajtókarokat, a dugattyúkat, átprogramozták a vezérlést. Végül egy jóval gyorsabb áteresztésű kipufogórendszert készítettek.
A végeredmény pedig a már több modellből ismerős 6,1 literes blokk, 445 lóerős teljesítménnyel, ez az előző generációban még csak 426 lóerőt teljesített. A motor legnagyobb nyomatéka 460-ról 635 newtonméterre emelkedett, ami 4500-nál szabadul a forgattyústengelyre.
Ezzel mindjárt más is lett az autó, hiszen a négykerék-hajtást kihasználva képes 5,5 másodperc alatt 0-ról 100-ra gyorsítani. A Brabus ML 6,1 S végsebessége 262 km/óra, amivel azért tartósan a belső sávban lehet maradni.
Jól látszik a technikai fejlődés, ha visszagondolunk a 2002-es Brabus MV12-re. Abban az autóban egy 7,3 literes 582 lóerős erőforrás dolgozott, amivel az autó 5,4 másodperc alatt gyorsult 100-ra és a világ leggyorsabb terepjárójaként elektronikusan leszabályozott 260 km/órás sebességre volt képes.
A mostani ML 6,1S végsebessége bár ennél több, ám az élmezőnyhöz nagyon kevés, hiszen jelenleg a Sportec Cayenne vezet 308 km/h-val. Valószínűleg hamarosan a a Brbaus ML V12 is elkészül, ami már versenyképes lehet.
A száguldáshoz igazították a szabadidőautó fékeit és futóművét is a bottropi szakemberek. Az Airmatic légrugózás átprogramozásával 30 milliméterrel alacsonyabbra engedték a karosszériát, ami javított az autó kanyarstabilitásán. A hagyományos felfüggesztéssel készülő modelleknél sport lengéscsillapítókat és rugókat alkalmaznak.
A tapadásról 20-22 colos gumik gondoskodnak. 265/45 ZR 20-tól 295/30 ZR 22-ig terjedő méretben. Nem kis feladat vár a fékrendszerre sem, a 260-al száguldó 2,1 tonnás nagyvas lassításakor, ezért a Brabus legdurvább alkatrészeit vetették be. Ezek elöl 380×360 milliméteres féktárcsákat és 12 dugattyús féknyergeket, hátul 355×28 milliméteres tárcsákat és hatdugattyús nyergeket takarnak.