AIS (Anatomic Intercooler System) névre keresztelt rendszert először az Európai Űrkutatási Ügynökség fejlesztette ki űrhajósok részére. Sepangban a Forma-1-es futamon is alkalmazták az AIS-t, amit idén Katarban Sete Gibernau, a Honda versenyzője is kipróbált.
A 45 fokos hőségben a mellénynek elfogadható hőmérsékletet kellett biztosítania a versenyzőnek. Ez valószínűleg nem sikerült teljes mértékben, mivel Gibernau csak az időmérő futam alkalmával viselte a légkondicionált ruházatot.
Ahhoz, hogy a mellényt a motorversenyzők is viselhessék a Spidi Safety Lab közreműködése kellett. Sikeresen oldották meg a feladatot, amely arról szólt, hogy a mellény szabványos motoros ruházattal együtt is viselhető legyen.
A hűtésről a mellény vezetékrendszerében cirkuláló gél szerű anyag gondoskodik, ami a pilóta mellkasát és hátát hűti a ruha alatt. A pirinyó akkumulátort és a keringésért felelő szivattyút a bőrruha nyaki púpjában helyezték el.
