100 newtonméterrel tud többet a 3,0 literes V6-os TDI motor az Abt kezelése után
Egyedi spoilerek és klasszikus kivitelű ötküllős 19 colos felnik teszik izgalmassá az AS6-ot
3 fotó
Bár jelenleg sem mondható szerénynek az Audi A6 sportossága – elég csak a 4,2-es V8-as 335 lóerős modellre gondolni -, látványban ez az autó is több eleganciát sugároz, mint sportosságot. Így ameddig az S6-os illetve RS6-os modellek meg nem jelennek, az ilyen igényű vevők az Abt-hoz fordulhatnak.

Köszönhetően az utólag felszerelt spoilereknek, az autó megjelenése jóval agresszívebb. Az összes elem könnyedén felszerelhető a gyári alkatrészekhez rögzítve. Elöl a kis spoilerek csökkentik az autó alatt kavargó levegőt, ezzel stabilabbá téve a száguldást.

Oldalra egyedi küszöbök kerültek, de átalakították a hátsó lökhárítót is. Itt egyébként az új kipufogók tűnnek fel igazán, hiszen négy méretes krómozott kipufogóvéggel is gazdagodott az A6-os.Akár gyárinak is tűnhetne, olyan esztétikus lett a csomagtartóra szerelt kis spoiler, ami némi leszorítóerőt termel nagy sebességnél.

Mindezek megkoronázása az autóra szerelt könnyűfém felni, amely akár 8,5 x 19-es méretben is elérhető. Ez összhangban az új állítható magasságú sportfutóművel dinamikusabbá és gyorsabbá teszi kanyarokban az Audit.

Mindez azonban nem elég, ezért a motorokhoz is hozzányúltak a mérnökök. Elsőként a 3,0 literes V6-os TDI-t vették kezelésbe. Az átprogramozott vezérléssel 40 lóerővel tették izmosabbá az autót. A 265 lóerő mellé 100 newtonméterrel nagyobb, 550 newtonméters nyomaték is tartozik.

Az AS6-ra keresztelt Audi A6 6,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a legnagyobb sebessége pedig 247 km/óra lett. Mindezek csak kismértékben jobbak az eredetieknél, ami a felnik méretnövekedésével magyarázható.