Jóval agresszívabb lett a külsőt kapott az új Passat
Minden irányban nőtt az autó, a csomagtér 565 literes
Az új Passat szériában gombnyomásra működő elektromos kéziféket kap, és eltűnik a hagyományos kulcs is
5 fotó
Az új Passat hivatalos premiere jövő tavasszal a Genfi Autószalonon lesz. Ekkor a limuzin változat kerül bemutatásra, a kombi az ősz folyamán érkezik.

Elődjénél jóval marconább külsőt kapott az új Passat, ami főleg az orr-részt illeti. A krómkerettel ellátott hűtőrács alul is egységet képez a légbeömlőkkel, ami leginkább az Audi hűtőmaszkját juttatja eszünkbe. A index alacsonyabban a lökhárítóban kaptak helyet, valamint a visszapillantó tükrökre is jutott belőlük.

Oldalról sem ismerni rá igazán a Passatra, jóval tömörebb és szögletesebb jegyeket visel magán, de a sziluett megmaradt. Hátul az álló helyzetű lámpákat vízszintes irányban elhelyezett lámpatestek váltják fel. Egy jókora VW jel került középre a lámpákkal egy vonalba, és a felső visszakunkorodó él is jellegzetes ismertetőjegy lesz hátulról szemlélve az autót.

Az ötödik generációs Passat méreteiben jelentősen megnőtt és ilyen téren sem áll távol a felső középkategória képviselőitől. Hosszúsága 4,77, szélessége 1,82, magasság pedig 1,47 méter. Ebben a sorrendben ez 6,2, 7,4 és 1 centiméteres növekedést jelent az előző generációhoz képest. 6 milliméterrel 2,72 méteresre nőtt a tengelytáv.

A méretnövekedés nem csak az utasoknak de a csomagtérnek is jelentősen kedvez. Plusz 90 literrel, hatalmas 565 literes csomagtér nyeli el a csomagokat.

A motorpalettán 7 aggregát közül lehet választani. Az alapmotor a jó öreg 102 lóerős 1,6-os, a többiek újnak számítanak a Passatban. A négyhengeres FSI motorok 115, 150 és 200 lóerővel választhatóak egy hatsebességes kézi váltó kíséretében.

A TDI motorok 105, 140 és 170 lóerős változatban kérhetőek, utóbbi kettőt akár dupla kuplungos DSG váltóval is kombinálhatjuk. A későbbiekben lesz összkerék-hajtás is, és 2005 végén megjelenik a 250 lóerős V6-os benzines is.

Az új Passat szériában gombnyomásra működő elektromos kéziféket kap, és eltűnik a hagyományos kulcs is. Ezentúl rádiós jeladó szolgál a nyitásra, és ennek jelenlétében gombnyomásra indul a motor.

További újdonság a távolságkövető rendszer, ami a tempomat használatakor egy előre beprogramozott értéknél nem engedi közelebb az autót az előzőhöz. A kényelemről felár ellenében 600 wattos hifi, DVD-s navigáció, és Bluetooth-os kommunikációs rendszer gondoskodik.