



A most megvalósult szabadidőautó a 2004-es Detroiti Autóshow-n bemutatott Range Stormer tanulmányautóra épül, a koncepcióautó még háromajtós volt.
Az újdonságot kimondottan aszfaltra tervezte a gyár, a cél a jó vezethetőség volt. A Land Rover állítja, hogy az új Range úgy viselkedik kiválóan épített úton, hogy közvetlen konkurenseit (Porsche Cayenne, BMW X5) lefőzi terepjárásban.
A Range Rover Sport a Discovery harmadik generációjára épül, de 14 centiméterrel lerövidített, 275 centis tengelytávval. A Range Rover Sport nem valamely jelenlegi modell utódjaként jelenik meg, hanem a választékot bővíti.
A legújabb Range sportos vénáját a Nürburgringen végzett tesztekkel erősítették. A versenypályán különösen nagy szükség lehetett a négydugattyús Brembo gyártmányú első fékekre, amely csak a legerősebb változatban található meg.
Mind a Land Rover, mind a Jaguar a Fordhoz tartozik a Premier Automotive Group részeként, ezért a motorok is a Jaguartól származnak. A 4,2 literes, V8-as feltöltés nélkül 300 lóerős, kompresszorral 390. A legerősebb motor teljesítménye 287 kW.
A nyolchengeres motor szó szerint igazi erőforrás, nyomatéka 550 Nm. A sportosra vett terepjáró végsebessége 225 km/óra, amit elektronika korlátoz.
Európában várhatóan népszerűbb lesz a V6-os dízelmotor, amely Észak-Amerikában nem szerepel majd a kínálatban. A 190 lóerős motort a Ford és PSA Peugeot Citroën konszern közösen fejlesztette ki.
A Range-ben több módosítást követően vethetők csak be a motorok, az elvárható gázlómélység miatt a vízvédelmen kellett módosítani, javult a védelem por ellen és a kenési rendszer is megváltozott, hogy az esetleg extrém szögben haladó autóban is eljusson az olaj a kenési pontokra.
A sport Range is a ZF hatfokozatú automata váltóját kapja, amely a mostani hetes BMW-ben debütált.
A váltó sportprogramban is működik, de a Land Rovernál ComandShiftnek hívott kézi kapcsolás sem maradt ki. A Range Sport nem való kemény terepre, de az erőátvitelben benne van a felező, ami főként utánfutó vontatásakor hasznos.
Minden modellben megtalálható a Terrain Response rendszer. A berendezéssel meg tudunk adni ötféle talajtípust, majd a rendszer a kiválasztottnak megfelelően kiszámítja a kipörgésgátlók működését, a légrugózással beállítja a hasmagasságot, a tengelyek közötti erőeloszlást és más részleteket.
Terepen háttérbe vonul a kanyarokban az oldaldőlést csökkentő elektronika, ami nagyobb artikulációs (elfordulási) képességet biztosít a tengelyeknek. Ez azt jelenti, hogy buckákon, sziklákon áthajtva a kerekek tovább tapadnak az úton, nem emelkednek el túlzottan korán.
A sorozatgyártású Range Rover Sport jövő januárban a North American International Auto Show, magyarul a Detroiti Autókiállítás egyik csillaga lesz.
A sportos terepjáró foralmazása Európában és Észak-Amerikában kezdődik először, várhatóan 2005 közepétől. A kocsi ára minden bizonnyal a nemrég megújult Land Rover Discovery és a Range Rover között lesz.
