A Ford Focus Magyarország egyik legnépszerűbb használt autója, kis túlzással minden sarkon parkol belőle legalább egy. A Ford már évekkel ezelőtt (2022-ben) bejelentette, hogy a piacon egyre kevésbé kelendő kompakt gyártása idén leáll, néhány nappal ezelőtt valóban be is fejeződött a termelés a németországi Saarlouisban található üzemben.
A magyar piacon korábban szintén rendkívül népszerű Fiesta gyártása már évekkel ezelőtt véget ért Kölnben, ezek a modellek lényegében utód nélkül tűnnek el a piacról. A négy generációt megélt Focus helyett a Ford a VW-alapokra épülő, elektromos Explorer és Capri crossovereket kínálja, más kérdés, hogy elég kevés sikerrel.
Galéria négygenerációnyi Focusról:




Az utolsó két elkészült Focus közül az egyik a saarlouisi városi múzeumba kerül. A másikat egy tombola keretében a gyár munkatársai között sorsolják ki, az üzemi tanács szerint a játékból befolyó bevételt jótékony célra fordítják.
A Focus gyártásának befejezésével nem készül több autó a saarlouisi üzemben, alkatrészek gyártására áll át. A 2700 dolgozóból 1700-at november végén elküldenek, ezer embert foglalkoztatnak tovább.

