A 33 Stradalétől kölcsönzött homorú pajzzsal, az azt szegélyező, korábban a Giulia GTA megkülönböztető jegyének számító áttörésekkel, valamint a Junior osztatlan alsó légbeömlőjével újul meg az Alfa Romeo Tonale. Újak a keréktárcsák, és színes helyett monokróm emblémákat alkalmaztak elöl és hátul.




Ha más az összhatás, arról nem csak ezek a részletek tehetnek: a tervezők csökkentették az első túlnyúlást, viszont növelték az első és hátsó nyomtávot. Ez utóbbi a módosult arányok mellett a karosszéria oldaldőlését, valamint az alulkormányozottsági hajlamot is csökkenti.
A motorok immár teljesítik az Euro 6E-bis szabványt, a hibrid modelleken pedig új vezérlőegységet építettek be, ami közvetlenebb, lineárisabb teljesítménykifejtést tesz lehetővé. A gyár szerint immár észlelhetetlen a váltás a belső égésű és a villanymotor között.
Fontos, bár inkább ergonómiai újdonság, hogy az automata váltónál a korábbi, hagyományos választókar helyett mostantól egy tárcsa szolgál irányválasztásra. Maga a padlókonzol is új, ahogy a beltér egyes szín- és anyagkombinációi is.
A karosszériaszínek száma három új metálfénnyel (Rosso Brera, Verde Monza, Giallo Ocra) nyolcra bővült.
A modellstruktúrát is átdolgozták, megjelent az új Sprint kivitel – alatta a belépő Tonale, felette a Tonale Ti és a Tonale Veloce található.
A frissített modell bevezetésekor ismét lesz a Sport Speciale kivitel, ezüst karosszériabetétekkel, fehér feliratos fekete Brembo féknyergekkel , fekete-fehér Alcantara üléskárpitozással, fehérrel varrott Alcantara műszerfalborítással. Ez utóbbi felett kígyóbőrtexturájú műszerfalbetétet találunk színátmenetes hangulatvilágítással.
Ha ennél is sportosabb Alfára vágysz, van – vagy hát inkább volt – arra is lehetőséged:






