Korábban már megszellőztették, most viszont teljes részletességgel bemutatták az Alfa Romeo Giulia abszolút csúcsverzióját, a Giulia GTA-t. Az ihletet az 1965-ös, azonos nevű versenymodell adta a Gran Turismo Alleggerita-hoz, a motort pedig az eddigi csúcsmodell, a Giulia Quadrifoglio.

Két fontos különbség van azonban: a 2,9 literes V6-os motor teljesítményét 510-ről 540 lóerőre emelték, az autó össztömegét pedig szénszálas és kompozit anyagok széles körű alkalmazásával egy mázsával csökkentették. Így a GTA 3,9 helyett csupán 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, miközben veszettül üvölt a középen kivezetett dupla Akrapovič kipufogó.

Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 2

A felfüggesztés is változott: elöl 25, hátul 50 mm-rel szélesebb a nyomtáv, egyedi a futómű-geometria. Az Alfa Romeo F1-es mérnökeinek és pilótáinak bevonásával fejlesztett modell hétköznapi használatát valamelyest kényelmetlenné teszi a speciális kivitelű Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokkal szerelt, 20 colos keréktárcsák egyetlen központi rögzítő csavarja, viszont kevés stílusosabb dologgal találkozunk az utakon.

Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 3

Kiemelt figyelmet szenteltek az aerodinamika tökéletesítésének, a leszorítóerő növelésének. Ez hatványozottan érvényesül az extrém GTAm kivitelnél, ahol az új hátsó szárny 4 helyzetben rögzíthető, az aktív első légterelő pedig pályahasználatra 40 mm-rel előrébb húzható. A GTAm kétszer annyi leszorítóerőt termel, mint a GTA, és háromszor annyit, mint a Quadrifoglio verzió.

Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 4

A belső tér gyakorlatilag minden felületét Alcantara borítja, a műszerfaltól az ajtópaneleken át a tetőoszlopokig.

Noha rendszámozható, a GTAm igazi versenyautó: oldalsó ablakai és hátsó szélvédője polikarbonát lemez, hátsó üléseinek a helyére bukósisak és tűzoltó-berendezés elhelyezésére alkalmas polcot, illetve masszív bukókeretet szereltek. Ebben a modellben a hátsó ajtók belső felülete burkolatlan, az első kilincseket húzófül helyettesíti, az övek pedig hatpontos Sabelt darabok. A GTAm alapfelszereléséhez egyébként egy versenyoverall is tartozik.

Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 5

A páros képességeinél csak az árai durvábbak: a Giulia GTA 175 ezer eurótól (64,5 millió Ft), a GTAm pedig 180 ezer eurótól (66,5 millió Ft) kapható. Európában mindössze ötszázan örülhetnek a közúti versenyautónak.

Az Alfa Romeo Giulia GTA és GTAm modellekről készült videót alább tekintheted meg.

a videó a hirdetés után indul