Korábban már megszellőztették, most viszont teljes részletességgel bemutatták az Alfa Romeo Giulia abszolút csúcsverzióját, a Giulia GTA-t. Az ihletet az 1965-ös, azonos nevű versenymodell adta a Gran Turismo Alleggerita-hoz, a motort pedig az eddigi csúcsmodell, a Giulia Quadrifoglio.

Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 1
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 2

Az Alfa megépítette az autórajongók álmát

Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 28
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 29
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 30
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 31
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 32
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 33
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 34
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 35
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 36
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 37
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 38
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 39
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 40
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 41
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 42
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 43
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 44
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 45
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 46
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 47
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 48
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 49
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 50
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 51
Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 52
Fotó megosztása:

Két fontos különbség van azonban: a 2,9 literes V6-os motor teljesítményét 510-ről 540 lóerőre emelték, az autó össztömegét pedig szénszálas és kompozit anyagok széles körű alkalmazásával egy mázsával csökkentették. Így a GTA 3,9 helyett csupán 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, miközben veszettül üvölt a középen kivezetett dupla Akrapovič kipufogó.

Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 53

A felfüggesztés is változott: elöl 25, hátul 50 mm-rel szélesebb a nyomtáv, egyedi a futómű-geometria. Az Alfa Romeo F1-es mérnökeinek és pilótáinak bevonásával fejlesztett modell hétköznapi használatát valamelyest kényelmetlenné teszi a speciális kivitelű Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokkal szerelt, 20 colos keréktárcsák egyetlen központi rögzítő csavarja, viszont kevés stílusosabb dologgal találkozunk az utakon.

Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 54

Kiemelt figyelmet szenteltek az aerodinamika tökéletesítésének, a leszorítóerő növelésének. Ez hatványozottan érvényesül az extrém GTAm kivitelnél, ahol az új hátsó szárny 4 helyzetben rögzíthető, az aktív első légterelő pedig pályahasználatra 40 mm-rel előrébb húzható. A GTAm kétszer annyi leszorítóerőt termel, mint a GTA, és háromszor annyit, mint a Quadrifoglio verzió.

Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 55

A belső tér gyakorlatilag minden felületét Alcantara borítja, a műszerfaltól az ajtópaneleken át a tetőoszlopokig.

Noha rendszámozható, a GTAm igazi versenyautó: oldalsó ablakai és hátsó szélvédője polikarbonát lemez, hátsó üléseinek a helyére bukósisak és tűzoltó-berendezés elhelyezésére alkalmas polcot, illetve masszív bukókeretet szereltek. Ebben a modellben a hátsó ajtók belső felülete burkolatlan, az első kilincseket húzófül helyettesíti, az övek pedig hatpontos Sabelt darabok. A GTAm alapfelszereléséhez egyébként egy versenyoverall is tartozik.

Az Alfa megépítette az autórajongók álmát 56

A páros képességeinél csak az árai durvábbak: a Giulia GTA 175 ezer eurótól (64,5 millió Ft), a GTAm pedig 180 ezer eurótól (66,5 millió Ft) kapható. Európában mindössze ötszázan örülhetnek a közúti versenyautónak.

Az Alfa Romeo Giulia GTA és GTAm modellekről készült videót alább tekintheted meg.

a videó a hirdetés után indul