Optimalizált felfüggesztéssel, intelligens aerodinamikai csomaggal, radikális formavilággal és kivételes: 711 lóerős motorteljesítménnyel veszi át a trónt elődjétől a vadonatúj Porsche 911 Turbo S.

47 fotó

A hajtáslánchoz az alapot a 911 GTS hibrid hajtáslánca adta, magától értetődően feljavított formában. Egy helyett kettő elektromos turbófeltöltőt alkalmaztak, egyedi specifikációk szerint kialakított turbina- és kompresszorkerékkel. Az előző Turbo S-nél 61 lóerővel nagyobb, 711 lóerős csúcsteljesítmény 6500 és 7000/perc között érhető el, a 800 Nm-es nyomatéki csúcs ennél is szélesebb fordulatszám-tartományban, 2300 és 6000/perc között áll rendelkezésre.

Minden eddiginél erősebb Porsche 911 készült 6

A 400 V-os elektromos rendszer energiatároló egysége ugyanaz az 1,9 kWh kapacitású akku, mint amit a 911 GTS is alkalmaz. A váltó nyolcfokozatú, dupla kuplungos, a villanymotort ebbe integrálták. Mind a négy kerék hajtott.

A 911 Turbo S a korábbi 2,7 helyett 2,5 mp alatt gyorsul 0‒100 km/órára, a 0‒200 km/órás sprinthez 8,9 helyett már csak 8,4 másodpercre van szükség. A végsebesség 322 km/óra.

Minden eddiginél erősebb Porsche 911 készült 7

A 3,6 literes bokszermotor hangját aszimmetrikusan beállított gyújtás teszi teltebbé, arról pedig, hogy ne vesszenek el a komplex harmóniák, titán hátsó hangtompítókkal és végcsövekkel szerelt, kifejezetten ide hangolt sportkipufogó-rendszer gondoskodik, amely mellesleg 6,8 kilóval könnyebb az előd kipufogójánál.

Ez fontos, hiszen a hibrid rendszer óhatatlanul növeli a tömeget, a Porsche mérnökei azonban a kipufogón és számos egyéb ponton is spóroltak a grammokkal (akár az ablaktörlő karokat is elkészítik szénszálas kompozitból, ami 50%-os tömegcsökkentést jelent), így az új 911 Turbo S csupán 85 kilogrammal nehezebb elődjénél.

Minden eddiginél erősebb Porsche 911 készült 8

A hízás ellenére érdemben fürgébb lett: a Nürburgringen az elődmodellnél mintegy 14 másodperccel gyorsabban: 7 perc 3,92 másodperc alatt ment körbe még a fejlesztési program keretében egy prototípus. Az erről készült videót alább tekintheted meg:

 

a videó a hirdetés után indul

A menetdinamikai fejlődéshez a beszállítók is hozzájárultak, jelentősen javult állítólag az abroncsok esőtűrő képessége. Hátul 315 helyett 325 mm széles gumik kerülnek az autóra, elöl maradt a 255-ös; a felniméret 21 colos.

A fékek alapkiépítésben karbon kerámia darabok, elöl 420, hátul 410 (korábban 390) mm átmérőjű tárcsák alakítják hővé a mozgási energiát. Ennél nagyobb kerámiafékek még nem kerültek kétajtós Porschéra.

Minden eddiginél erősebb Porsche 911 készült 9

Az aerodinamikai csomag elöl függőlegesen elrendezett hűtőréseket, aktív diffúzort és állítható kötényt alkalmaz, hátra az előd módosítható támadási szögű szárnya került fel. Az aktív aero csomag jóvoltából a közegellenállási együttható 10%-kal javult, a beállítástól függően, járulékos haszonként pedig az első diffúzor speciális esőmódot is kapott, ami segít távol tartani a felverődő vizet a féktárcsáktól.

A futómű aktív kanyarstabilizátorokat alkalmaz, az első tengelyt megemelő rendszer feláras, de elérhető.

Minden eddiginél erősebb Porsche 911 készült 10

A Turbo modellcsaládra jellemző stíluselemek itt is érvényesülnek, a Turbonite külső színvilágtól kezdve a szélesített kerékívekig, amelyeket ráadásul légbevezető kürtők tagolnak, míg a hátfalon szellőzőkilépők vadítják az összképet. A beltér számos pontján bukkan fel a Turbonite szín, a biztonsági övektől az órák számlapján át a nyomógombokig. Újdonságként jelennek meg a szénszálas dekorbetétek, valamint a perforált mikroszálas tetőkárpit.

A 911 Turbo S Coupé kétüléses, a hátsó üléseket külön kérésre felár nélkül beépítik; a Cabriolet eleve 2+2 üléses.

Minden eddiginél erősebb Porsche 911 készült 11

Szériatartozék a HD mátrix LED-fényszóró, a Sport Chrono csomag, valamint az adaptív sportülések, amelyek helyett a 911 GT3 könnyített, előrebillenthető kagylóülései is megrendelhetők.

Ma már nem készül fontos 911 dedikált karóra nélkül, így a 911 Turbo S-hez is rendelhető, méghozzá ugyanúgy testre szabható kivitelben, mint az autó. a számlap fekete, a lünetta bármilyen színű lehet. A tok titán, a kronográftanúsítvánnyal és 48 órás járástartalékkal rendelkező automata szerkezet flyback funkciós. Az órát csak megrendelésre készítik, kézi munkával, a Porsche svájci manufaktúrájában.

Minden eddiginél erősebb Porsche 911 készült 12

Chronograph 911 Turbo S

Lehet, hogy a Turbo S a legerősebb 911, de a Nürburgringen számos modelltársa volt már gyorsabb nála: