Egy modern autó akár 30 ezer alkatrészből áll össze. Legyen bármilyen tökéletes a minőség-ellenőrzés, egy ilyen bonyolult szerkezetnél nem küszöbölhetők ki teljesen a tervezés, fejlesztés vagy gyártás során esetleg felmerülő hibák. Amikor egy ilyen malőrt azonosítanak, az autógyártók és/vagy beszállítóik a jogszabályok által meghatározott feltételek mellett visszahívási kampányt indítanak, vagyis az érintett modelleket saját költségükön kijavítják.
Az Európai Unió hétről hétre közzéteszi a legfrissebb visszahívások listáját, mi pedig megosztjuk ezt veletek, még ha ezen a héten csak egyetlen esetről számoltak is be. Ha az alábbiakból úgy gondolod, a járműved érintett lehet, vedd fel a kapcsolatot egy márkakereskedővel, aki elmondja, mi a teendőd.
A legfrissebb, 2025. 34. heti autóipari visszahívások részleteiért kattints a képre!




Takata légzsákhiba-visszahívások
A japán vállalat által gyártott légzsákok hajtóanyaga környezeti hatások eredményeként nem rendeltetésszerűen nyitja ki a légzsákokat, amelyek ezért vagy túl lassan, vagy túl gyorsan lépnek működésbe. Előbbi esetben elégtelen védelmet nyújtanak, utóbbiban fennáll a veszélye annak, hogy a légzsákház szilánkjait nagy sebességgel az utastérbe repíti a rendszer. Mindkét eshetőség súlyos sérüléseket vonhat maga után.
A világ legnagyobb visszahívás-sorozatában hétről hétre több típus érintett, alább találod a legújabbakat.
Citroën C-Zero
Peugeot iOn
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: típustól függően 2010.10. – 2016.07.
Takata
Chevrolet Aveo / Cruze / Orlando / Trax
A visszahívásban érintett járművek gyártási dátuma: típustól függően 2011.02. – 2014.02.
Takata
Előfordulhat, hogy egy villanymotor tartószerkezetében sérült anyacsavarok kerültek, ami miatt tűz is keletkezhet. Ilyen ok miatt is hívnak vissza autókat. A részleteket megnézheted itt:



